Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi lastenhoitoapuna 2-3 krt/vko. Uusavuttomuutta?

Vierailija
19.11.2009 |

Kuulemma. Eräs äiti avautui eilen perhekerhossa, että on uusavuttomuutta jos joku saa viikottaista mummiapua.

Hiljensin hänet, kun kerroin äitini käyvän meillä 2-3 kertaa viikossa. Jatkoin kyllä, että äitini jäi tänä vuonna leskeksi ja haluaisi käydä enemmänkin, koska lapset ovat pelastaneet hänet vaipumasta masennukseen. En tiedä mitä tämä mamma jäi miettimään, muttei enää sanonut mitään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joillain on osallistuvat isovanhemmat ja toisilla ei. Tuuriahan se on.

Vierailija
2/9 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tulee teille hoitamaan lapsia sinun puolestasi? Ovat aivan eri asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenhän tuo oli itsetäänselvyys että isoäidit, naimattomat tädit yms. olivat lapsiperheiden apuna jopa päivittäin.

Vierailija
4/9 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nautitaan kaikki mummin seurasta ja tavataan usein. Itse hoidan lapseni. Ja otan valvontavastuun silloinkin kun mummi paikalla.

Vierailija
5/9 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi mummi haluaa olla avuksi, ja taitaa olla hänellekin tärkeää ja mieluista vaihtelua.

Tulee mieleen oma isäni tytön ollessa vauva. Isäni oli jäänyt työttömäksi ja kävi meillä usein ja oli monta tuntia kerrallaan (äitini mielestä liikaakin :)))) Mutta me luettiin yhdessä lehtiä, juteltiin niistä, ukki viihdytti vauvaa, että sain kotihommia tehdyksi. Kaikki kolme voittivat :)

Vierailija
6/9 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mummi on seurana, joskus hoitaa vaikka kahta lasta kun olen jossain kolmannen kanssa ja joskus hoitaa kaikkia kolmea.

Itselläni ei ole käynyt mielessä, että kyse olis avuttomuudesta, vaan olen mieltänyt tämän enemmän yhteisöllisyydeksi. Pärjäämme ilman äitiäni, mutta olen toki onnellinen tästä tilanteesta, koska me kaikki tunnumme saavan tästä iloa ja hyötyä.

Vierailija
7/9 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten hoidossa joskus useastikin, enkä pidä itseäni minään uusavuttomana. Tein äitiyslomallani

ajoittain töitä ja sen aikaa kun kirjoitin, äitini hoiti vauvaa ja ismpaa sekä teki ruoat yms. Saattoi tyhjennellä astianpesukonettakin jos vain ehti.

Ja kyllähän mekin olemme olleet auttamassa häntä monessa asiassa: kuskataan autolla, tehdään remonttihommia, haravoidaan yms. Mummi tosin alkaa jo iän puolesta ollakin vähän avuton joissain asioissa.

Vuoroin vieraissa, niin elämä sujuu!

Vierailija
8/9 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tuo ennemmin ole niin kuin ennen vanhaan

Vierailija
9/9 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennemmin minäkin ajattelen, että toisilla käy tuossa asiassa parempi tuuri ja toisilla huonompi.

Joskus jossain asiassa mullakin nousee jopa kateutta, esimerkiksi mustakin olisi ihanaa, jos mummit joskus tulisivat tänne meille ihan vaan viihdyttämään lapsia, kuten joku tuossa isästään kertoi. Ja ystäväni sanoi joskus, että hänen äitinsä leipoo aina perjantaisin heille pullaa tai muuta, ja antaa siis koko satsin tyttärelleen perheineen, joilla täten pakastin on aina ihan itsestään täynnä tarjottavia.

Että kun itse on aika paljosta selvittävä ihan itse, niin ymmärrän senkin, että joskus huonona hetkenä jonkun tekee mieli syyttää toisia uusavuttomuudesta. Mutta mun mielestä oikeesti ei ole siitä kyse, vaan siitä, että onnen lahjat eivät käy tasan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi