Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus&juustot

Vierailija
17.11.2009 |

Hei!

en ole vielä neuvolassa käynnyt, mutta voiko raskaana syödä kaikkia juustoja mm. mozzarellaa, fetaa, Halloumia?

Tack!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kotimaiset juustot on tehty pastöroidusta maidosta.

Itse kyllä hetken mietin, voinko syödä aurajuustoa, mutta söin kuitenkin muutaman piparin aurajuustolla eilen.

Vierailija
2/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana. Eli kovia, pastöroituja ainoastaan suositellaan syötäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään pastöroimattomia juustoja enkä välttämättä ulkomaisia pehmeitä juustoja listeriariskin vuoksi. Kotimaisten suurten valmistajien tuotteita (Valio, Ingman) valitsisin, tosin halloumia ei taida valikoimista silloin löytyä.

Vierailija
4/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat fetaa kaupasta ja teet itse siitä avaamattomasta paketista jossa päiväystä reilusti jäljellä ja oikein säilytetty vielä, salaatin, niin ei hätiä.

Itse syön kaikkian av- mammojen kauhuksi tuorejuustojakin, kunhan paketti on avaamaton. seuraavaan päivään jääkaapissa odotellut tuorejuusto menee sitten miehen ja lapsen suihin. Itse en siihen enää koske.

Sen sijaan jossain ravintolassa/juhlissa buffet pöydällä ties kuinka pitkään olleet fetasalaatit ym juustosalaatit ja tuorejuustot jää kyllä muiden syötäviksi. Niihin en koske.

Ja tämä koskee sekä pastöroituja että pastöroimattomia juustoja. Tosin Suomesta ei kyllä kovin helposti pastöroimatonta juustoa löydy.

raskausaikana. Eli kovia, pastöroituja ainoastaan suositellaan syötäväksi.

Vierailija
5/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just söin maksakastikketta jota tehin, nytten taitaa olla viikko 27 menossa.

Juustoja syön, en kuitenkaan usein kun maksaa ikävän paljon. Kalaa pitäisi syödä useammin!

Lapset on ihan hyvin kasvaneita (alle 6- vuotiaita). Syö hyvin maksakastiketta ja muuta tarjoamaani.

Juustot on ihan jees! Samoin lasi punkkua piristää kun pystyy jättämään lasilliseen ja harvakseen.

Tupakan olen raskautuessa aina unohtanut, enkä lapsien nähden polta.

Että semmonen mamma täälä, saa moralisoida jos huvittaa!

Vierailija
6/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki juustot söin, mitä eteen kannettiin... Paitsi sinihimejuuston, mutta sen vaan sen takia kun en pidä sen mausta. Ja terveitä nuo kaikki ovat. Samoin graavikalat jouluna, yms tsydeemit.

Vierailija
7/7 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anoppilaan viikkoa aiemmin jo ostettu graavikala jäi jostain syystä syömättä, vaikka kuinka anoppi sitä koitti tyrkyttää. Maksamakkaraa syön myös ihan normaalisti, maksaruokia nyt tulee muutenkin harvemmin syötyä, joten ne on ollut helppo jättää väliin.

Ulkomaiset vatut keittäisin ennen käyttöä, mutta muuten en mielestäni hysterisoi.

-5

ja kaikki juustot söin, mitä eteen kannettiin... Paitsi sinihimejuuston, mutta sen vaan sen takia kun en pidä sen mausta. Ja terveitä nuo kaikki ovat. Samoin graavikalat jouluna, yms tsydeemit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi