RokoteMYÖNTEINEN mielipide
Sairastan oireetonta astmaa, minulla ei siis ole pysyväislääkitystä enää.
Olen kuitenkin kolmekymppisen elämäni aikana ollut kuudesti sairaalassa keuhkokuumeen vuoksi, virunut viikon letkuissa 40 asteen kuumeessa tajuamatta tästä maailmanmenosta yhtään mitään. Ymmärrätte siis, että saan keuhkokuumeen erittäin herkästi ihan tavallisen flunssankin jälkitautina.
Otin rokotteen. Sen pitäisi suojata ainakin jonkun prosentuaalisen verran minua siltä, etten kohta taas makaa letkuissa sairaalassa miettimässä, että tähänkö tämä loppui. JOS kuolen rokotteeseen, niinkuin täällä moni tuntuu uskovan minulle(kin) käyvän, niin toivottavasti loppu on nopeampi ja vähemmän kivulias, eikä tuntuisi siltä, kuin joku yrittäisi tukehduttaa.
Ymmärrän, jos terusterve ihminen kyseenalaistaa rokotteen, mutta tämä vaahtoaminen on aika mieletöntä. Meitä riksiryhmäläisiä on paljon ja me olemme joutuneet kyseenlalaistamaan omaa elinhaluamme ehkä vielä enemmän kuin perusterveet meuhkaajat. Toivoisin siis, että lopettaisitte tuon ylenpalttisen vouhottamisen. Kukin punnitkoon oman elämänsä arvon.
Ugh, olen puhunut.
Kommentit (2)
Mulla ei tullut rokotteesta mitään oireita, ei käden kipeytymistä, ei lämpöilyä, ei mitään.
Olo on luottavainen, vaikka tiedänkin, että rokotteen antama suoja on "vain" jotain 70% luokkaa sitten kun on maksimissaan.
ap
Minä otin lapselleni si-rokotuksen. Hänelläkin on ollut keuhkokuume. Olisin ottanut rokotuksen ehkä muutenkin. Mutta tuntuu, että hän on aika herkkä saamaan flunssia ylipäätään.
Kyllä, turha meuhkaaminen seis! Toivottavasti rokotus auttaa sinua:)