Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka ihmeessä mieli virkeäksi?

Vierailija
15.11.2009 |

Mä olen aivan järkyttävän väsynyt kaiken aikaa. Tänään nukuin eilen menin nukkumaan n. klo 23.00, heräsin tänään 12.30 ja nukuin äsken torkut 17.00-19.00. Pian menen takaisin nukkumaan.

Syön D-vitamiinia 20-30 mikrog. päivässä. Käyn kävelyllä tai juoksulenkillä 3-5 kert. viikossa. Syön omega-3-rasvahappovalmistetta. Hemoglobiini mitattiin juuri, se oli 127.

Mitä vielä voisin tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten nukut yksinkertaisesti liikaa - sekin väsyttää.

Vierailija
2/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan yli 8 tunnin yöunet heikentävät mm. oppimiskykyä ja muistia. Tästä syntyy sitten kierto. Päivärytmisikin on aivan onneton, eihän sun elimistö voi tietää, mikä vuorokaudenaika on menossa. Ulkoile paljon, ja varsinkin valoisassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ihmeessä kirkasvalolamppua. Kuulostaa kaamosoireilta. Se tosiaan auttaa, jos johtuu kaamoksesta! Kokemusta on.

Toinen, mikä tulee mieleen, on kilpirauhanen. Kilpirauhashormonin vajaatoiminta aiheuttaa väsymystä. Sen saa selville ihan pienellä verikokeella terveyskeskuksessa. Ei tarvitse edes paastota tms.

Vierailija
4/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä osta nyt Finskin lentoja.

Vierailija
5/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan yli 8 tunnin yöunet heikentävät mm. oppimiskykyä ja muistia. Tästä syntyy sitten kierto. Päivärytmisikin on aivan onneton, eihän sun elimistö voi tietää, mikä vuorokaudenaika on menossa. Ulkoile paljon, ja varsinkin valoisassa.

Arkena en juuri koskaan ehdi nukkua yli 8 tunnin unia. Useimmiten nukun noin 23.00-6.00. Päiväunia en ehdi nukkua. Olenkin arkisin TODELLA VÄSYNYT ja perjantait on aivan tuskaa, kun päätä särkee ja olen nukahtaa töihin.

Viikonloppuisin nukun univelkoja pois.

En tupakoi.

Kirkasvalolamppua voisin harkita. Viikonloppuisin ulkoilen nimenomaan valoisalla ja useimmiten aamupäivisin, paitsi tänään, kun nukuin.

ap

Vierailija
6/6 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentaa. Kirkasvalolamppua olen itse miettinyt, mut aika kovan hintainen laite on. Kunhan lunta tulee niin eiköhän se vähän helppaa, täällä kun on sysimustaa ja märkää koko ajan.