missä konttaava vauva sen aikaa kun käytte esim.suihkussa?
Kysyin jo aikaisemminkin. Neuvottiin laittamaan sitteriin tai leikkikehään. Niitä olen kokeillut mutta huutaa niissä hysteerisenä. Haluaa siis koko ajan vain kontata ja touhuta, ei suostu istumaan sitterissä hetkeäkään. Joskus on pakko tehdä jotain missä vauva ei voi olla mukana konttaamassa. Onko muiden vauvat sitten niin rauhallisia, kun suostuvat istumaan sitterissä vaikka jo osaavat kontata ja seistä?
Kommentit (19)
omani konttailee suihkumatolla lelujensa keskellä tai istuu peuvadissa kylpemässä. Hommat on vaan opeteltava tekemään lapsen kanssa!
turvallisuussyistä en käy suihkussa kun olen hereillä olevan lapsen kanssa yksin kotona!! Mulla konttaava juuri 1v tyttö. käyn suihkussa kun hän on nukkumassa tai kun mies on lapsen kanssa kotona. meillä kans sitterissä huutaa ja mönkii pois, syöttötuolista tippuu vaikka on valjaat niissä.
Käydään koko perhe samaan aikaan saunassa.
Jos mies on työmatkalla niin menen yksin laumani kanssa.
Pienin istuu sylissä, ammeessa vieressä tms.
sitteriin tai turvaistuimeen ja ota mukaan niin ei hermostu ja tietty leluja mukaan. Näin meillä
niin suihkussa ei käydä lapsen hereillä ollessa.
Meillä on pieni "vati" suihkussa käyntiin, ettei tarvi isoa ammeellista lotrata vettä siksi aikaa. Siinä on kukin vuorollaan istunut. Tai sitten käyn päiväunien aikaan, tai illalla kun nukkuu.
Tai kun mies on kotona :D
pyyhkeen päälle sitteriin. sitten kun olen suihkutellut riittäväti, otan vaavin syliini ja suihkuttelemme yhdessä.
vauva odottaa näitä suihkutuokioita innolla eikä itke lainkaan (ellei ole väsynyt!).
Kerran vauva konttasi mun mukaani suihkuun (kaikki vaatteet päällään tietenkin), mutta toista kertaa ei enää sitä tehnyt. Tuijotti ovella hämmästyneenä, välillä vähän marisi.
Aivan pienenä istui sitterissä ja myöhemmin syöttötuolissa valjaissa. Nykyisin pian 1,5v. istuu ammeessa ja odottaa.
Meillä on suihku ammeessa, joten joskus käyn suihkussa niin, että laitan vauvalle kylppärin lattialle leluja ja itse menen suihkuun. Vauva usein tulee katsomaan ja juttelemaan, annan sen sitten vaikka pestä mun tukkaa. En kyllä suihkuttele kauaa, vaan just sen aikaa että saan hiukset ja kropan pestyä. Ihan hyvin on mennyt näin. Mäkään en olis voinut tota lasta laittaa sitteriin, se olis saanut raivohalvauksen.
Käyn sitten illalla, kun isä hoitaa vauvaa.
13 tarkentaa että kylppärin ovi on kiinni.
Toi on kyllä naurettavaa. Entä jos mies on 3 viikkoa matkalla tai on yh?
Mitä sille lapselle tapahtuu? Jos sun koti on joku ansa, niin parempi vahtia 247, mutta kyllä lapsi voi nukkua/olla sitterissä/pinniksessä TAI mukana kylppärissä.
Oma anoppi herättää sinussa ihmetystä varmaan koska heillä ei ollut lapsien ollessa pieniä suihkua vaan pihasaunaa lämmitti ja keitti veden ja teki ämpäriin pesuvettä. Ai kaameeta!!!
3 vuotta sitten saivat remontoitua suihkun, nuorin lapsi tuolloin 13- vuotias.
Älä ole noin peukku keskellä kämmentä! :)
5
Joskus isompana ovat sitten touhunneet sen aikaa keskenään ja isommat ovat sitten huutaneet jos on joku hätä. Ekan kanssa laitoin legot kylppärin ovelle ja siinä sitten touhus sen aikaa. Useimmiten käyn kuitenkin suihkussa kun pienin nukkuu tai illalla kun kaikki nukkuvat. Olen paljon yksin lasten kanssa kun mies reissutyössä.
Lapsen mukaan ottamisessa on se miinus että tulee tavallaan tuplahommat. Joutuu rasvaamaan ja pukemaan vielä lapsenkin omien suihkuttelujen lisäksi. Meillä kun yleensä lapset käy iltaisin pesulla ja minä aamuisin että pesu ei sinänsä olis tarpeen.
tai heti kun on ammeessa istunut ilman tukea, niin vauva on istunut ammeessa, kun minä käynyt suihkussa.
Sitteri tai syöttötuoli on siis nostettu kylppäriin. Kun lapsi osoittaa kyllästymisen merkkejä, annan hänelle hammasharjan, jonka kanssa viihtyy yleensä suihkuni loppuun asti. Monesti menen myös suihkuun, kun lapsi päikkäreillä. Heräilee tyytyväisenä yleensä, eikä mene rikki, jos vähän itkeekin.
Hätätapauksessa (esim. kylässä) olen rullannut raattaat kylppäriin ja lapsi istuu siinä. Näissäkin on valjaat.
laatikko huovalla, ronttaa loota kylppäriin ja laita muksu sinne lukemaan kirjaa.
ja eihän se suihkukerta pitkään kestä.
laita pinnasänkyyn ja jotain leluja ja vaikka soittorasia tai radio tai musiikkia soimaan.
menet suihkuun ja tuut takas niin siellä se vauva vielä on ja varmasti touhuaa jotain