Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vanhempainvapaan keskeyttää 1kk ajaksi?

Vierailija
11.11.2009 |

Olen hakemassa uutta duunia ja jos sen saan, on edessä melkoiset sumplimiset, koska olen edelleen vanhempainvapaalla. Mieheni voisi ottaa vanhempainvapaan lopusta 2kk, mutta siihen työn aloittamisen ja tämän miehen "pätkän" väliin jäisi 1kk.

Todennäköisesti mummi hoitaisi tuon 1kk ajan poikaa... näillä järjestelyillä ja kesälomilla onnistumme kikkailemaan kuopuksen tarhan aloituksen 1v synttäreiden jälkeen.

MUTTA, tietääkö kukaan, voiko vanhempainvapaan (huom! ei siis hoitovapaan!!) keskeyttää 1kk ja sitten jatkaa loppuun toisen vanhemman toimesta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän sä voit tehdä töitä vanhempainvapaan aikanakin, ilmoitat vaan kelaan niin saat minimipäivärahaa niiltä päiviltä kun olet työssä, tai mies saa. ei tarvitse minusta keskeyttää mitään

Vierailija
2/3 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaksi, mutta vanhempainvapaata ei voi keskeyttää, vaan se on pidettävä yhtäjaksoisesti. Tietenkin sen voi jakaa puolisonsa kanssa, mutta sitten toisen pitää aloittaa heti, kun toinen lopettaa. Tämä on minulle Kelasta sanottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysvapaata ei voi keskeyttää vaan se on pakko pitää, mutta vanhempainvapaan voi. Esimerkiksi opettajat yleensä keskeyttävät vanh.vapaan kesän ajaksi... ovat siis tuolloin "töissä" ja jatkavat taas elokuussa vanhempainvapaata. Muistaakseni vapaan saa pätkäistä korkeintaan kahteen pätkään (nämä kai henk. koht., eli isälle 2 äidille 2).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi