Onko kukaan lopetuttanut lastensa harrastuksia oman
uupumisensa vuoksi? Minä harkitsen. Tuli ero ja olen kaikesta väsynyt. Lisäksi työkkäri määräsi minut töihin 45 km päähän kokopäiväisesti ja olen kotona vasta klo 17. Siihen päälle olisi 7v:n jumppa 2 x vko ja 5v:n muskari 1 x vko. En jaksa. Isä ei osallistu. Lapsille sanoin että noi jää joulusta pois ja tilalle tulee yhteisiä satu, askartelu ja leikkihetkiä kotona (nää nyt tosi vähällä).
Kommentit (4)
Ei tuon ikäiset niin paljon harrastuksiaan kaipaa. Kaikista tärkeintä on turvallinen yhdessäolo, varsinkin kun on ero-tilanne. Lapsia kohtaan on mielestäni paljon reilumpaa priorisoida asioita ja ottaa itselleenkin aikaa toipumiseen kuin suorittaa jotain "hyvää" pärjääjä-äitiä. Lapset tarvii sydämellisen äidin- ja se sä tunnut olevat:)
ei kannata ottaa paineita edes noista askerteluista. MItä rauhallisempaa teillä on, sen enemän on tilaa tunteille ja läheisyydelle, mikä on tuossa tilanteessa kaikista tärkeintä. Vaikka ei muuta tekis kun sohvalla rapsuttaisitte toisianne.
uupumisensa vuoksi? Minä harkitsen. Tuli ero ja olen kaikesta väsynyt. Lisäksi työkkäri määräsi minut töihin 45 km päähän kokopäiväisesti ja olen kotona vasta klo 17. Siihen päälle olisi 7v:n jumppa 2 x vko ja 5v:n muskari 1 x vko. En jaksa. Isä ei osallistu. Lapsille sanoin että noi jää joulusta pois ja tilalle tulee yhteisiä satu, askartelu ja leikkihetkiä kotona (nää nyt tosi vähällä).
ja voihan niitä sitten myöhemmin jatkaa jos tuntuu
siltä. Ei ole ollenkaan välttämätöntä nuo lasten harrastukset kyllä niitä ehtii.
Jaksuja.
Älä turhaan pode syyllisyyttä. Tilanteet muuttuu ja niiden mukaan mennään.
Meillä ei noin, mutta lapsi joutui kyllä lopettamaan erään harrastuksen kun palasin töihin, ei enää sopinut aikatauluihin. Me myös muutettiin, jolloin harrastusryhmät meni uusiksi.
Harrastukset on kuitenkin ihan toissijaisia verrattuna perhe-elämään. Sun lapsetkin on vielä nii pieniä, että sopeutuvat hyvin.