Mitä tekee kotiäiti, joka sairastuu sikaan?
Jos puoliso käy työssä ja perheessä on monta alle kouluikäistä lasta. Osa lapsista on jo myös sairaita. Saakohan mies jäädä kotiin hoitamaan palkallisesti lapsia sen kolme päivää? Jos siis äidillä todetaan si
Kommentit (14)
kun me hoitajat tai edes puolet sairastuu. Meille kun ei rokoituksia anneta kuin joskus ensi helmikuussa,kai.
kun thl:n sivulla luki, että sairastunut ei saa hoitaa pieniä lapsia. Koskeeko tämä vain työkseen lapsia hoitavia? Kysyn vaan!!!
mutta äitini hoitelee muiden mummuja kaupungin kotihoidossa ja sai piikin ekojen joukossa pari viikkoa sitten...
kun me hoitajat tai edes puolet sairastuu. Meille kun ei rokoituksia anneta kuin joskus ensi helmikuussa,kai.
Itse koin sen tilanteen viimetalvena, kun kummatkin lapset ja minä oksensimme ja olimme korkeassa kuumeessaa.
Oli kyllä yksi helvetillisimmistä päivistä, kun mies oli töissä ja minä todella kipeä ja joutui hoitamaan myös kahta muuta sairasta...
mies sai saikkua sairaan lapsen takia kun sekä minä että esikoinen oltiin influenssassa muutama vuosi sitten. Mulla tosin oli muutaman viikon ikäinen vauva vielä hoidettavana ja esikoinen joutui olemaan muutaman päivän sairaalassakin.
Luulis, että mies saa saikkua? Miksei? Ja kuka hullu haluais, että joku, jonka perhe on sikainfluenssassa tulis töihin tartuttaan sitä?
jäänyt kotiin silloin kun mulla oli kuumetta 42 astetta eikä laskenut kuumelääkkeillä, vasta parin päivän päästä antibiooteilla. en päässyt edes vessaan niin en olis voinut lapsia hoitaa. sai palkan kun mun sairasloma todistus vietiin hänen työpaikalle. reilu työnantaja! työnantajan ei ole pakko suostua palkalliseen tai vissiin palkattomaankaan mutta kyllähän se miehen on jäätävä jos niin sairas on. jos on yh niin jonkun kodinhoitajan on vaan pakko tulla, jos ei suostu niin sitten täytyy pyytää lastensuojelusta joku hakemaan lapset, siis jos oikeasti on niin kipeä kuin minä olin.
mukaan (elohopea ja digi niin oli 42 astetta) lääkkeillä sain laskemaan 41 asteeseen.
kun mies on viikot poissa ja lapset ovat neljä, kolme ja yksi ja olen lisäksi raskaana. Kyllä saattaa tämä tyttö olla ihmeissään, jos kipeäksi tullaan...
mukaan (elohopea ja digi niin oli 42 astetta) lääkkeillä sain laskemaan 41 asteeseen.
Videoita vaan pyörimään ja välillä tsemppaan sen verran ylös että saan mikrossa jotain lämmitettyä. Sikainfluenssasta ei ole kokemusta mutta kai se menee samalla kaavalla.
Lepo on erittäin tärkeää, kun on kunnolla sairas ja henki siinä lähtee, kun sairas hoitaa sairaita.
Lepo on erittäin tärkeää, kun on kunnolla sairas ja henki siinä lähtee, kun sairas hoitaa sairaita.
välttää kontaktia sairaisiin ja sä hoidat ne sairaat lapset, kun sulla itselläkin on sikainfluenssa.