Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astmalapsien äidit tupakoineet raskausaikana?

Vierailija
07.11.2009 |

Tämä tulee eittämättä mieleen, vaikkei aina pidäkään paikkansa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään savuketta en polttanut raskausaikana, enkä tupakoi muutenkaan. Ehkä jossain pikkujouluissa saatan polttaa yhden tai kaksi savuketta jos joku tarjoaa. Koskaan en ole polttanut säännöllisesti. Mutta meidän astmaatikko syntyi keskosena, ennenaikainen syntymä altistaa tuollekin.

Vierailija
2/4 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 on polttanut ja kaksi ei koskaan ( okei, kenties 1-2 tupakkaa teininä). Sisarellani joka ei ole koskaan polttanut on 2 astmaattista lasta. Toisella astma on aikustuttua liki kokonaan hävinnyt, toisella astma jatkuu edelleen ( hänellä se oli lapsenakin pahempi ja joutui usein sairaalahoitoon). Polttaneiden lapsilla eikä toisella polttamattoman lapsilla ole astmaa. Kumpikaan ( myös minä) en tosin polttanut raskausaikaan tai imetysaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ystäväni poltti väh puoli toppaa/pvä raskausaikana. Molempien lapsilla samantyyppinen, atooppinen astma.

Vierailija
4/4 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso perhe, meitä on kahdeksan, joten käytän otantana omaa perhettäni. Me kaikki olemme enemmän tai vähemmän allergisia ( vanhemmat olivat naapurikylistä, 7 km lapsuuden kotien välillä). Meidän lasten puolisot ovat eri puolilta, kotikaupungista ulkomaille.

Mitä lähempää vanhemmat ovat kotoisin, sitä allergisimpia lapset ovat. Eli ne yhteiset perintötekijät, vaikkei kukaan tiettävästi sukua olekaan...

Itse olen allerginen monelle asialle, mutta mieheni on ulkomaalainen > lapsella ei ole allergioita ollenkaan...