Sairaanhoitaja vastaa SI-kysymyksiin
Kommentit (23)
Käännyttävät lapset kotiin kuolemaan
kuinka todennäköistä on saada näin tartunta?
siis jos joku kysyy oireista että onko ok, sinun mielestä ei mitään hätää ja sitten saisitkin tietää että tilanne paheni nopeasti?
näköjään minulla lähti vahingossa 2 eri ketjua samaan asiaan.
Mielstäni elämä tarkoitus on onnellisuus =)
ap
rokotteen antava henkilöstö vastaa nopeista, harvinaisita rokotusreaktioitsa. Viiveellä, mahdollisista tulevista reaktioista vastaa valtio.
ap
hoitajilla on toki suuri vastuu. Hoidon tarpeen arvioinnin yekeminen on yksi haastelisimmista tehätvistä. Toivon, etta mahdollisimman moni, ammattitaitoinen henkilö on sitä tekemässä/toteuttamassa, jotta uskosi hoitohenkilökuntaan jatkusi.
ap
epidemia-aikana toki tartunnan saamisen riski on suurempi paikoissa, joissa ihmisiä on enemmän. Emme kuitenkaan (toistaiseksi) suosittele välttämään ihmistäytteisiä paikkoja.
ap
Tarkoitin, että kuka korvaa, jos vaikka lapseni saa jonkin rokotusreaktion? Miten todistan, että viiveellä tullut reaktio on rokotteesta johtuva? Millaisia korvauksia on mahdollisuus saada jos saa vaikka pysyvän vamman tai haitan? Mikä on se taho käytännössä, joka auttaa minua jos näin ikävästi kävisi? Saanko esim. rokotuksen yhteydessä jonkin paperin, jossa taataan korvaukset mahdollisista haitoista?
asiakkaan tilanteen oireiden perusteella. Mikäloi tilanne vaikuttaa sillä hetkellä vakaalta, annan aina ohjeeksi hakeutua tarv. päivystykseen, mikäli vointi huononee.
ap
Kiitos sinulle hurjasta määrästä vastauksia! Todella hienosti vastailet. Jatkan vielä kyselyäni sen verran, että jos joku haluaisi rokotuttaa itseensä vain sen "viruskappaleosan" siitä rokotteesta, niin saisitko rokottaa sen johonkin, esim. raskaana olevaan vai tekisitkö jonkun hoitovirheen, jos törkkäisit vain toista litkua potilaan toivomuksesta?
Mitä mahdollisia reaktioita voi tulla vielä vuosien kuluttua??? Onko valtiolla siis tiedossa mitä tää rokote voi aiheuttaa?!
saat mukaasi rokotustodistuksen. Mikäli rokotus aiheuttaa ongelmia/sairaalahoitoa, on valtio valmis ottamaan vastuun. Tämä siksi, että rokotussuositusjärjestys on asetettu. Ota siis heti yhteyttä tarv, esim 112, jos ongelmia ilmenee.
ap
voisin rokottaa sinua vain ohjeistetulla aineella, ts en ilman adjuvanttia.
ap
ja edelleen olkaapa hyvä, kiva jos voin auttaa =)
tämän hetkisen tiedon mukaan ei pitkäaikaisvaikutteita ole luvassa. valtiolla ei ole ts salattavaa aiheesta.
ap
tämä H1N1 rokote antaa toistaiseksi voimassa oklevan suojan. Vielä ei tiedetä, tarvitaanko tehosterokotusta keväällä- Siitä toki informoidaan tarvittaessa.
ap
Juu, en kysellyt itseni vuoksi, olen itse adjuvantin kanssa ottanut oikein mielelläni, pohdittiin tuota vaan työporukalla, että saisiko vain ottaa osan rokotteesta.
millaisia tutkimuksia on tehty pitkäaikaisvaikutuksista? en tarkoittanut että valtiolla olisi salattavaa aiheesta, vaan kun joku kysyi että mitä valtio korvaa? Siis miten sen käytännössä voi sitten osoittaa rokotteesta tulevaksi sen haitan, jos mitään ei ole luvassa?
Minkä ikäisillä ja käytettiinkö juuri tätä rokotetta?
Entä tiedetäänkö varmasti mitä seurauksia rokotteesta voi olla esim. 5 vuoden kuluttua?