Ystävä palasi töihin vauvan ollessa alle 1v, ja tästä voimme jo päätellä
ettei kaveri tietenkään imettänyt lastaan - koska se on "epämukavaa".
Työkseen tämä ystävä paheksuu muita äitejä - jo yli työnkuvan.
Yäk!
Kommentit (12)
Kaikki minun tietämäni täysimettäjät ovat palanneet töihin, kun lapsi on vuoden. Itse imetin hyvin vähän ja aion olla kotona siihen asti, kun lapsi on kolmen.
onneks mun ystävät eivät panettele noin, vaan ovat oikeita ystäviä
Tietämäni kotiäidit eivät imetyksessä onnistu ja aika lyhyeen loppuu.
Luulen että kysymys on sinnikkyyserosta pitkälti. Työäidit ovat sinnikkäitä naisia, kotiäidit mukavuudenhaluisempia.
Arvostan molempia ja ystäväpiiriini kuuluu molempia. Poikkeuksia on, mutta näin se minun tuttavissani pitkälti menee.
Itse olen myös pitkään imettänyt, osittain paljon työtä tekevä, mutta aika paljon myös hoitovapaalla ollut. Eli joku sekoitus, niin kuin useimmat.
imetin kyllä huomattavasti pidempään.
pidä itseäsi hänen ystävänään kun tuolla lailla selän takana julkisesti panettelet?
Mina palasin toihin kun esikoinen oli 7 kk, ja imetin hanta liki kaksivuotiaaksi. Eli noilla kahdella asialla ei kylla ole mitaan yhteytta keskenaan.
Mä taas olen ajatellut sen niin, että äiti joka antaa kaikkensa lapselle ja imettää aina kun lapsi haluaa, väsyy ja haluaa töihin, saadakseen etäisyyttä lapsesta. Ja sit imettää työssäkäynnin ohella saadakseen läheisyyttä. Jos ei imetä, ei ole kokonaan lapsen käytettävissä ja omaa vapautta saa muutenkin. Kotona olo ei niin ahdista.
Kaikkia on myös imetetty 1v6kk:n ikään asti. Yhtään tuttipulloa ei tässä taloudessa olla myöskään käytetty! Kerropa ap vielä millä perusteilla sä päättelit aikaisella työhönpaluulla ja imetysvastaisuudella olevan vahvankin korrelaation?
palasi töihin 3 kuukauden kuluttua synnytyksestä. Minä ihailin häntä. Kaikki hänen lapsensa ovat terveitä, esimerkillisä, menestyviä ja hyväkuntoisia urheilijoita.
ja imetin 9 kk, täysimetystä 5 kk. Olisin imettänyt vuoden, mutta vauvasta tuli totaalikieltäytyjä tissin suhteen yhtäkkiä.
kun vauva oli 9kk. Imetin tätä samaa lasta 2v3kk ikäiseksi. Miten niin työnteko estiisi imetyksen?