Eilen positiivinen raskaustesti - saanko SI-rokotuksen?
Eli kuinka tuo raskaus käytönnössä rokotettaessa tarastetaan? Eka neuvolahan on vasta viikkojen päästä. Onko ketään muuta vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (8)
Ja ihan omalla ilmoituksella. Oisin toki mennyt veritestiin, jos olisivat pyytäneet.
Eli ekan neuvolakäynnin jälkeen, kun on raskauteen liittyvät lomakkeet yms täytetty. Itsekin olen ihan alkuvaiheessa raskaana ja saan rokotteen, kunhan koittaa eka neuvolakäynti ensi viikolla :)
Minulle sanottiin, että näin alkuvaiheessa raskautta sikainfluenssa ei ole sinänsä riski alkiolle eikä myöskään raskaana olevalle, mutta että rokotteen kyllä saa tulevaisuutta ajatellen aikanaan, siinä ei ole kiirettä vaan olisi hyvin voinut pidempäänkin odottaa.
Itselläni nyt rv 7 ja eilen soitin neuvolaan ja kysyin juuri tätä rokotus asiaa.. th kertoi että lääkärit olisivat tehneet nyt päätöksen että alle 10rv:lla olevia ei rokoteta... sen jälkeen kylläkin. Näin siis Espoossa. Pieni paniikki nyt on että ehdinkö saada rokotetta ajoissa kun sen myös työni puolesta nyt voisin saada, mutta kai siihen jokin syy on ettei ennen rv 10 sitä anneta??? Onko muille sanottu näin?
ei tämä niin tärkeä asia ollut. Mutta ei suositella alle rv 10. Joka varmaan oikeesti siis tarkoitti, että heitä ei katsota riskiryhmäläisiksi. Mutta jos kerran on rokotettu ja sitä tarjotaan, niin kyllä mäkin otan. Nyt rv 9.
Tälleen ne vissiin huhut lähtee liikkeelle.
mulle myös sanottiin että eka neuvolakäynnin yhteydessä rokotteen mahdollisesti saa. mulla rv6 menossa nyt ja neuvola 3 viikon päästä.
Kannattaa soittaa neuvolaan ne siellä tietää miten toimitaan. Itelläni tämä ei ajankohtaista kun mennään rv 36, mutta juuri tänään juttelin neuvolan tätin kanssa aiheesta. Joillain paikkakunnilla on kuulema vaadittu terveyskeskuksessa tehty raskaus testi kun on yllättäen alkanut ilmaantumaan normaalia enemmän juuri raskaaksi tulleita rokotus paikoille, tiedä häntä pitääkö paikkaansa. Näissä rokotus asioissa on todella suuria eroja eri paikkakunnilla.
Neuvolassa osaavat ainakin sanoa miten menetellä