Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä kaivataan pääkaupunkiseutulaisilta - muutto edessä käytöshäiriöisen kanssa

02.11.2009 |

Moikka!

Olemme muuttamassa miehen töitten perässä pääkaupunkiseudulle kolmen lapsen kanssa, joista vanhimmalla 7 v. on "määrittelemätön käytöshäiriö", eli piirteitä adhd:sta ja aspergerista. Mitä mieltä olette, onko pääkaupunkiseudun kunnilla suuri ero, miten erityisperheitä kohdellaan ja miten apua on saatavilla? Tarvitsisimme kuumeisesti vinkkejä, koska emme tunne seutua kovinkaan hyvin. Olemme käyneet Vihdissä ja Kirkkonummella ekskursiolla. Hintataso hirvittää! Tuli mieleen myös kulkemisen kannalta ehkä helpommat, radanvarsikunnat, esim. Järvenpää. Jotenkin on kuitenkin sellainen kaiku takaraivossa, että siellä olisi asiat jotenkin huonommin... olenko ihan väärässä???

Olemme nyt asuneet 4 vuotta Kempeleessä, Oulun kupeessa, jossa olemme saaneet erittäin hyvää palvelua ilman diagnosiakin. Villellä oli pk:ssa oma avustaja, pääsi pieneen eskariryhmään ja ekaluokalle (yhdistetty "taviksia" ja käytöshäiriöisiä). Kuntoutusta saanut puheterapian ja vuorovaikutusleikkikerhon muodossa eskarissa ja ekalla ollessa.

Laittakaa kokemuksianne, kaipaamme niitä kovasti. Suurkiitos!!!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni kehyskunnissa on melko surkeasti mitään apua tarjolla. Melkein suosittelisin tällä hetkellä joko Helsinkiä, Espoota tai Vantaata.

Vantaa on joidenkin erityislasten vanhempien mielestä ehdottomasti paras - myös asumisessa edullisin näistä kolmesta kunnasta.

Mä itse liputan kovasti ison kunnan ja yliopistollisen sairaalan asiakkuuden puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla