Miksi minulle tulee nini helposti krapula?
Join eilen puoli pulloa viiniä ja puolitoista siideri tölkkiä ja aamulla hirvee krapula. Nytkin sydän hakkaa ja verenpaine korkealla, särkylääkkeet auttoivat pääsärkyyn onneksi. Mistä tämä voi johtua?
Kommentit (12)
kaljaa en voi juoda ollenkaan, enkä siis viiniäkään näköjään.Minun kaverit joivat enemmän eikä heille ollut mitään huonoa oloa aamulla.
ap.
pahemmat krapulat ja etenkin viini on mulle pahasta. Tosin siinä määräkin kyllä vaikuttaa, eli viiniä voi juoda koko pullollisen, mutta siideriä ei jaksa kuin korkeintaan kolme (se hiilihappo ja nesteen määrä vaikuttaa)...
ehkä tämän määrän noin kahdesti vuodessa, mutta nyt kyllä lopetan senkin. Yleensä juon vaan lasin viiniä ja se ei vaikuta mitenkään.
ap.
siinä kulkee mun raja. Jos otan kolmannen, olen ensinnäkin kaatokännissä ja seuraavana aamuna on tappava kanuuna. Kahdesta lasista ei ole vastaavia seurauksia.
itse join eilen puoli pulloa punaviiniä, ja aamulla heräsin huonoon oloon, kesti yli puoleen päivään etova olo. Nyt parempi olo ja ajattelin lähteä lenkille.
Jos olisin juonut enemmän, todennäköisesti oksentaisin koko päivän. Juon nykyään harvoin, se varmaan myös osittain vaikuttanut alhaiseen sietokykyyn. Migreenin saan myös helposti.
Sä juot liikaa siihen nähden, mihin sun keho on tottunut.
ehkä tämän määrän noin kahdesti vuodessa, mutta nyt kyllä lopetan senkin. Yleensä juon vaan lasin viiniä ja se ei vaikuta mitenkään. ap.
Raskauden jälkeen pari ekaa känniä aiheutti kaameen krapulan, kun edellisistä kerroista oli monta kuukautta aikaa. Mutta nyt kun oon sen pari kertaa treenannut, niin eilisistä konjakeista ei tullut yhtään mitään, vaikka olin illalla niin kännissä, että olisin voinut lauleskella ääneen. (Mutta pysyin hiljaa, etten herätä perhettä)
juotuani alkoholia. Joka kerta päiväkausien masennus, tämä alkoi vasta kolmekymppisenä. Nykyään juon todella harvoin tämän takia. Lisäksi verenpaineeni nousee krapulassa aika lailla ja on hermostunut olo vielä sitä seuraavanakin päivänä.
Ajattelin, ettei ole enää sen arvoista. Nuorena juhlin aika paljon.
Aina kun join itseni humalaan saakka, siitä aiheutui pariksi päiväksi masennusta. Selvittelin asiaa ja tulin tulokseen, että aivojen välittäjäaine serotoniinia on krapulan aikaan vajavaisia määriä (kuluvatko sitten silloin hilpeän humalan aikana) ja aiheuttaa siten ahdistuneisutta ja masennusta.
En siis juo enää nykyään niin paljoa, vaan lopetan sellaiseen kevyeen, mukavaan iloisuuden olotilaan, ettei tule krapulaa.
juotuani alkoholia. Joka kerta päiväkausien masennus, tämä alkoi vasta kolmekymppisenä. Nykyään juon todella harvoin tämän takia. Lisäksi verenpaineeni nousee krapulassa aika lailla ja on hermostunut olo vielä sitä seuraavanakin päivänä.
Ajattelin, ettei ole enää sen arvoista. Nuorena juhlin aika paljon.
jopa 3-4 päivää humalan jälkeen. Siksi en mielellään juo kuin muutaman illan aikana, itsekin siihen hilpeään oloon asti, muutenkin menen ihan sekavaksi kun raja ylittyy, puhun mitä sattuu ja nukahdan esimerkiksi pöytään. Tämä ei johda "harjoituksen" puutteesta, ikävä kyllä.
Viimeksi kun join reilusti, olin seuraavat 4 päivää alakuloinen, pari ensimmäistä epätoivoisen masentunut.
Mä en varmaan selviäisi hengissä tuosta määrästä. Mulla verenpaine nousee kauhean korkeaksi yhdestä annoksesta, ja nuorena krapula tuli kolmeasta kaljapullosta.