Lapseni sai kutsun Halloween juhliin.Pitääkö sinne viedä jotain?
Ekan kerran sai kutsun, ja nyt pohdituttaa, kuuluuko sinne viedä jotain mukanaan?? Kutsussa ei ainakaan synttäreistä lue mitään. Kutsuja on uusi tuttavuus tältä syksyltä, enkä tunne kyseistä perhettä yhtään.
Kommentit (19)
jotain, vaikkei kutsussa ollut merkintää, enkä odottanut mitään tuotavan. Yksi toi ihanan kurpitsalyhdyn, muutama toi karkkia ja joku taisi tuoda jotain koristeita...
vaikkei kutsussa lue mitään, on kuitenkin kiva viedä jotakin kiitokseksi. Teeman mukaan joku pieni kurpitsa vaikka, tai pussillinen mandariineja-ne kun ovat väriltään oransseja, ja sopiivat näin olleen teemaan....
Oliko kyseessä siis aikuisten vai lasten kekkerit? Meillä siis tänään lasten juhlat ja todellakin toivon, ettei kukaan roudaa tänne mitään.
En edes ajatellut että joku toisi jotain, mutta yksi toi pienen kummistustarina kirjasen. Mitään ei tarvitse tuoda, mutta varoiksi voi tietty vaikka karkkipussin viedä.
Oliko kyseessä siis aikuisten vai lasten kekkerit? Meillä siis tänään lasten juhlat ja todellakin toivon, ettei kukaan roudaa tänne mitään.
jotain tuomisia.
Täällä on ollut jo hyviä ideoita.
Hyvä opettaa lapset tavoille jo pienestä pitäen.
Itse vien kylään mentäessä aina jotakin.
kyllä itse jotain mukanani, mielestäni on kohteliasta, kun toiset näkevät vaivan ja järjestävät juhlan. Kun on kyseessä uusi tuttavuus, veisin varmaan jotain syötävää, just vaikka karkkeja.
Jos et muuta keksi.
Siitä ilahtuvat paitsi kusuja myös kutsujan vanhemmat. Todennäköisesti :D
Syömistä jo toki ollaan itsekin varattu enkä mitään halloweenkrääsää enempää toivo :) mun mielestäni hyvät tavat vaan ovat jotain muuta kuin sitä, että aina tarvii tulla kylään lahjan kanssa. Kukin tavallaan!
pakettiin halloween-henkisesti.
Jos et muuta keksi.
Siitä ilahtuvat paitsi kusuja myös kutsujan vanhemmat. Todennäköisesti :D
eli kutsuttu tuo syömisensä arvoisen lahjan.
Eli on epäkohteliasta tulla juhliin ilman lahjaa, koska järjestäjälle juhlat tulevat kalliiksi ja vaatii vaivaa. Miettikää, mikä arvo on oman lapsenne järjestelyihin mennyt ja tuotte sen arvoisen lahjan.
tarvii tuoda lahjoja (sen arvosta mitä syö) Vähän vaikeeta sitäkin arvioida kun voi olla niin eri tason tarjottaviakin :D
lähinnä tarkoitus, että pienet lapset saavat kavereidensa kanssa hullutella (naamiaiset)...karkit ja muut pienet suupalat ostettu, teen coctailtikkuja, vähän rekvisiittaa Tiimarista...ei kallista tosiaan enkä odota kenenkään tuovan mitään. Toivottavasti eivät tuo!
Ja me pidimme nyyttärit, mutta se ilmoitettiin jo kutsussa. Itse tein vain "verisiä sormia" ja veristä boolia, mutta kaikki 8 vierasta toi mukanaan jotain herkkupöytään.
Ja me pidimme nyyttärit, mutta se ilmoitettiin jo kutsussa. Itse tein vain "verisiä sormia" ja veristä boolia, mutta kaikki 8 vierasta toi mukanaan jotain herkkupöytään.
Että kyllä sitä hintaa helposti tulee pienistä suolasistakin. Esim. itse varasin kilon nakkeja ja 4½l limua ja 4l mansikkamehua, joten jo niihin meni mielestäni riittävästi rahaa. Myös suurin osa koristeista olimme me hankkineet.
Ja pakkaisin sen kirkkaaseen läpinäkyvään sellofaaniin koristenauhoinnen ;o)
jotain tuomisia. Täällä on ollut jo hyviä ideoita. Hyvä opettaa lapset tavoille jo pienestä pitäen. Itse vien kylään mentäessä aina jotakin.
Vieminen voi olla jotain muutakin kuin tarpeetonta krääsää!
Ja pakkaisin sen kirkkaaseen läpinäkyvään sellofaaniin koristenauhoinnen ;o)
Saa pukeutua kummitusasuun jos haluaa :)Kyllä se kutsussa lukisi mikäli olis kyse esim nyyttäreistä tai synttärijuhlista.