Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset pelkää niin paljon sikainfluenssaa?

Vierailija
30.10.2009 |

siksikö kun se leviää niin nopeasti ja tarttuu helposti? niin tekee kaikki flunssat, influenssat, ripulit yms.

eikö ihmiset tajua, että myös tavalliseen influenssaan ja ripuliin kuolee paljon ihmisiä. Niistä ei vaan mediassa ilmoitella...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on oikeasti niin kauhea asia näköjään kun ihmiset kuten minä jättää rokotteen ottamatta

Vierailija
2/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksikö kun se leviää niin nopeasti ja tarttuu helposti? niin tekee kaikki flunssat, influenssat, ripulit yms.

eikö ihmiset tajua, että myös tavalliseen influenssaan ja ripuliin kuolee paljon ihmisiä. Niistä ei vaan mediassa ilmoitella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edustaa omaa läheistä. Siksi kun taudista ei tiedetä paljoakaan. Siksi kun se voi muuntua ihan miksi vaan. Siksi kun jopa asiantuntijat nokittelee keskenään ja ovat eri mieltä. Siksi kun si:ä tulvii joka tuutista. Siksi kun kukaan ei halua kuolla, joutua sairaalaan eikä kukaan halua, että esim. omille lapsille kävisi niin. Ja näitä uhkakuvia kuitenkin media maalailee.

Vierailija
4/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai kuolee vai? koska niin on ennustettu? vai mistä revit tuon tiedon?

Vierailija
5/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"normaaleihin" influenssiin kuolee eniten vanhuksia, mutta tässä suurinta on kuolleisuus terveissä, nuorissa aikuisissa. Ja nämä ovat tilastoja, kuolemiahan on ollut jo aikalailla mm. USA:ssa ja Isossa-Britanniassa.

Vierailija
6/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen joutunut sairaalahoitoon jo pelkän "tavallisen influenssan" takia. Kuolema oli silloin lähellä.

Olen lapsieni ainoa huoltaja ja vaikka testamentit ja huoltajat mahdollisen kuolemani jälkeen on tehty ja sovittu, niin lapsilleni minun kuolemani olisi heille liikaa. Isänsä ovat menettäneet jo auto-onnettomuudessa.

Vierailija
7/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi terveet nuoret aikuiset ei sitten saa rokoitetta, jos kerran kuolleita on eniten heidän joukossaan???????

Vierailija
8/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi terveet nuoret aikuiset ei sitten saa rokoitetta, jos kerran kuolleita on eniten heidän joukossaan???????

Vierailija
9/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkot voi olla kovilla. Kenellä vaan. Ja sitä ei voi etukäteen ennustaa, että kenellä.

Vierailija
10/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mennyt aivan naurettavuuksiin tämä järjetön hysteria.

Vierailija
11/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkot voi olla kovilla. Kenellä vaan. Ja sitä ei voi etukäteen ennustaa, että kenellä.

lopettakaa tupakanpoltto heti

Vierailija
12/16 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai kuolee vai? koska niin on ennustettu? vai mistä revit tuon tiedon?

Vierailija
13/16 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa ihmettelen. Lisäksi tässä joukossa paljon pienten lasten vanhempia.

Vierailija
14/16 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakan aiheuttamiin tauteihin. vuosittain kuolee 1730 ihmistä alkoholin aiheuttamiin haimatauteihin (tulehdukseen, syöpään). sikainfluenssakuolleisuudesta on tällä hetkellä arvio noin 100 ihmistä.

Tämä ehkä suhteuttaa asiaa. Mutta siitä huolimatta aion itse ottaa rokotteen.

Vierailija
15/16 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakan aiheuttamiin tauteihin. vuosittain kuolee 1730 ihmistä alkoholin aiheuttamiin haimatauteihin (tulehdukseen, syöpään). sikainfluenssakuolleisuudesta on tällä hetkellä arvio noin 100 ihmistä.

Tämä ehkä suhteuttaa asiaa. Mutta siitä huolimatta aion itse ottaa rokotteen.

Tupakan ja alkoholin aiheuttamia tauteja voi välttää elintapojen valinnalla. SI:n voi saada koulusta, tarhasta, kaupasta, bussista, lääkäristä (siltä hoitajalta joka jätti piikin ottamatta) - siihen ei siis paljon voi itse vaikuttaa.

Vierailija
16/16 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskiryhmiin.

Mutta suurin osa sairastuneista on terveitä nuoria aikuisia, joten heidän riskinsä kuolla on nimenomaan paljon pienempi kuin riskiryhmäläisten.