8-vuotiaan synttärit lähenee ja rahat vähissä - edullisia tarjoiluvinkkejä?!
Vieraita tulee n. 10 lasta
Myöhemmin 10-15 sukulaista eli kahdet tarjoilut.
Vinkkejä, miten saisin synttäreistä edulliset kun kertakaikkiaan tuntuu, että eurot on niin vähissä. Olen siis yh ja osittaisella hoitovapaalla, joten todella tiukkaa rahasta.
Kommentit (17)
kutsutuissa vain mummot, papat, kummit ja serkkulapsia sekä naapurista paras kaveri.
Itse olen suunnitellut tällaista:
- kakkuvuokaan teen jätskikakun Lidlin halpisjäätelöistä. Eli siis kauhon lusikalla jäätelöä kakkuvuokaan (reiälliseen niin tulee kivan näköinen) tiiviisti ja pistän pakkaseen, kumoan niin tulee kivan mallinen.
- ihan peruspullaa, raesokeria päälle
- popkorneja
- Lidlin halpiskeksejä kulhossa
- mehua kannussa ja kahvia tietysti (mutta ei limppareita tai pillimehuja, ne turhan kalliita)
- Lidin yrttipatonkeja paistettuina ja paloiteltuina.
Eipä sitten muuta, eiköhän tuo kelpaa :)
ja aikuisille sitten kahvia lisäksi.
eli muutamaa eri jäätelöä litrapakkauksissa, ei maksa paljoa. paria eri kastiketta, strösseliä. siitä saavat sitten itse valita mitä makuja ottavat ja mitä kastiketta ja sinä teet kaikille "ravintola-annokset". ei voi olla helpompaa.
mitä jotkut av-mammat haluavat, mutta eikö kaverisynttäreille riittäisi itse jyvistä tehty popcorn, sekamehusta laimennettu mehu, porkkanatikut, jäätelö ja hillo? Kakkua kuitenkaan harva lapsi syö. Vähän karkkia.
Niihin sukujuhliin voi leipoa suolaiseksi vaikka itse sämpylöitä ja laittaa munavoita. Samoja porkkanatikkuja, popcornia ja lisäksi itse leivottuja korvapuusteja ja itse tehdystä sokerikakkupohjasta tehty kakku. Väliin samaa hilloa, mitä tarjottiin lasten synttäreillä jäätelön kanssa.
voi tuoda kuivakakkua tms. tullessaan?
Tuo kakku on tällä hetkellä lapsen no-no-listalla, joten jätskibaari voisi olla toimivampi :D Tulisi samalla vähän toimintaa, mutta toisaalta tuntuu oudolta, että ei olisikaan lapsille kakkua. Meillä on kakku mennyt kuumille kiville, mutta oma lapsi ei siitä niin piittaa. Ajattelin tarjota "mummon" viinimarjamehua juomaksi, kun viimeksi se voitti limsat mennen tullen. Kaikki halusikin yhtäkkiä mummon mehua! Karjalanpiirakat ja munavoi tulee tarjoiluun ihan varmasti. Niistä tykkää kaikki. Keksit on toisaalta niin edullisia ostaa, joten ehkä tulee halvemmaks kuin leipoa itse. Ap
vaikka paria-komea erimakuista jäätelö palloina. KOristeeksi keksejä ja vaikka karkkeja. Kynttilät päälle jos lapsi haluaa puhaltaa.
Lidliin vaan ostoksille. Popparit, suolatikut, sipsit, coctailpiirakat, keksit ym todella halpoja. 2 l limutkin maksaa noin euron....
lapsille tosaan tullainen jatskibaari tai sitten lettubaari... siis lettujen kanssa tarjolle kermavaahtoa, paria eri hilloa ja siirappia, sokeria jne ..)
Pikkupizzat on myos edullinen tarjottava (itse teet taikinan ja taytteeksi tomaattimurskaa, kinkkua tai tonnikalaa ja juustoa)
Mukavia synttareita!!!
Lidliin vaan ostoksille. Popparit, suolatikut, sipsit, coctailpiirakat, keksit ym todella halpoja. 2 l limutkin maksaa noin euron....
joten en tarkkaa hintaa tiedä, mutta uskallan veikata että itsetehdyt tulevat edullisemmaksi.
Tässä resepti :
2dl vettä, 1tl suolaa, 2.5dl vehnäjauhoja ja 2.5dl ruisjauhoja. Täytteeksi riisipuuroa ja uunikuumien piirakoiden kastamiseen 2dl kuumaa maitoa ja 1rkl voita.
Sekoita ainekset keskenään ja vaivaa taikinapötköksi. Leikkaa reilun lihapullan kokoisia paloja, kaulitse hyvin ohuiksi pyöreiksi kakuiksi. Levitä täytettä keskelle, käännä ja rypytä reunat. Paista 275°C 10 min. Kasta voi+maito seoksessa ja peitä liinalla.
Myös ihan tavallinen vaniljajäätelö on herkkua ja marengeista saa näyttäviä koristeita ja lisäksi lapset tykkää niistä.
Jotkut tykkää limsasta, toiset ei, eli jos haluat säästää, teet ison kannullisen mehua tiivisteestä ja sinne vaikka jääpaloja! Nekin on tosi himoittuja lastenkutsuilla. Ja pillit tietty kaikille, se on iso juttu. Siis jos rahaa jää niihin. :)
Olen varma, että pystyt järjestämään kivat kutsut ilman suurta rahankäyttöä! Vaatii vain mielikuvitusta ja hieman enemmän vaivannäköä. Ja lähimmiltä sukulaisilta voit pyytää rahaa lapselle lahjaksi ihan hyvin, vaatteita tai jotain käytännöllistä!
Sekamehu 2 €
2 kpl megakarkkipusseja 6 €
2 pkt popcorn 1 €
2 pkt keksejä 4 €
2 pkt jäätelöä 4 €
kermapurkki 1 €
Eli alta 20 euroa koko systeemi. Kaikki kuitenkin syö karkkia ja poppareita...
niin ja hieman juhlavamman saa siitä mehustakin kun lorauttaa hieman wishyä sekaan niin tulee kuplia. taitaa maksaa siel lidlis euron.
oli meillä tosi suositut.
Meillä tosin oli juhlat ulkona ja paistoimme lätyt nuotiolla. Lisäkkeenä oli vain mansikkahilloa.
Minä kyllä tekisin tarjottavat itse. Kaapista varmasti löytyy paljon aineksia joista saisi tarjottavat tehtyä.
Porkkanat on halpoja, niistä saa kakkua, piirakkaa, porkkanatikkuja, sämpylöitä
Hirmuisesti kiitoksi kaikista hauskoista vinkeistä. Lettukestitkin kuulostaa tosi nastalta. Lisää vinkkejä saa tosiaan laittaa!
Tee itse lihapullia ja lisäksi tee kääretortusta 'matokakku'. Käyt kaupasta ostamassa popparia ja keksiä. Eivät kaikki lapset tykkää makeasta, nii sit on myös tarjoolla suolasta.
Kauralastut on halpoja ja hyviä, muutkin pikkuleivät. Ihan peruspullaa saa paljon vähällä rahalla. karjalanpiirakat ja munavoi on kans aika halpa vaihtoehto, jos ostaa niitä pakastepiirakoita. Entäs joku salaatti, jossa kauden halpoja vihanneksia, makaronia ja vaik jauhelihaa? Tietty toi kaipais sitten majoneesikastikkeen tms. Joskun olen tarjonnut suolaisena vain uuniperunaa ja paria kastikevaihtoehtoa.Eihän sitä tarvitse lajeja olla niin paljon. Tulisiko lastenkutsuilla halvemmaksi tarjota kakun tilalla jäätelöä? Tai tehdä muffinsseja ja koristella ne kivasti? Mun kokemuksen mukaan kaikki kermat ym.maitotuotteet kasvattaa tarjoilun hintaa roimasti.