Olen ollut kauan kotiäitinä. ammattini on vanhentunut...
nyt on ongelmana että pitäisi opiskella uusi ammatti tai päivittää entistä. Nyt kun olen alkanut miettiä asiaa, olen huomannut että minua ei enää kiinnosta nykymaailmassa mikään ala. Silloin kun olin nuori, oli vielä työtehtäviä jotka olivat kiinnostavia, mutta maailma on niin paljon muuttunut ettei huvita hypätä siihen hullunmyllyyn mukaan.
Kommentit (4)
Olen huomannut ihan saman. Nykyisin lähes kaikki työt sisältävät asioita joista en pidä ollenkaan. Esim. menisin mielelläni vaikka keittiöapulaiseksi jonnekin päiväkotiin mutta usein tuohon tehtävään on lisätty siivous ja en pidä yhtään siivoamisesta enkä ole siinä ollenkaan näppärä enkä tehokas. Aiemmin oli olemassa pelkkiä keittiöapulaisen töitä.
nykyään lähipostimme täti joutuu näköjään lisäksi tyrkyttämään seiskalehteä asiakkaille.
Opiskelin itselleni kuitenkin pitkän ja raskaan erityisalan tutkinnon, joka lakkasi työllistämästä 2000-luvulle tultaessa. Tekisin mielelläni tämän alan töitä mutta kun ei oo niin ei oo. Mistään muusta alasta en ole niin kiinnostunut että jaksaisin lähteä monivuotiseen koulutusputkeen. Ja _valitettavasti_ taipumukseni eivät vieläkään osoita metallimieheksi tai sairaanhoitajaksi vai mitä niitä huipputyöllistäviä aloja olikaan, olen teoreettinen enkä kovin hyvä käytännön töissä. JOskus kieltämättä miettii, että pitäisikö nakata itsellään vesilintua vai ottaa sittenkin kirja kauniisti käteen ja opiskella (jos opiskelemaan pääsee!) vaikka opettajaksi.
Opiskelin itselleni kuitenkin pitkän ja raskaan erityisalan tutkinnon, joka lakkasi työllistämästä 2000-luvulle tultaessa. Tekisin mielelläni tämän alan töitä mutta kun ei oo niin ei oo. Mistään muusta alasta en ole niin kiinnostunut että jaksaisin lähteä monivuotiseen koulutusputkeen. Ja _valitettavasti_ taipumukseni eivät vieläkään osoita metallimieheksi tai sairaanhoitajaksi vai mitä niitä huipputyöllistäviä aloja olikaan, olen teoreettinen enkä kovin hyvä käytännön töissä. JOskus kieltämättä miettii, että pitäisikö nakata itsellään vesilintua vai ottaa sittenkin kirja kauniisti käteen ja opiskella (jos opiskelemaan pääsee!) vaikka opettajaksi.
minulla ei ainakaan ole enää tässä iässä rahkeita monivuotiseen opiskeluun. Pää ei enää kestä. Lyhyemmällä koulutuksella/kurssituksella pitäisi selvitä.
Olen huomannut ihan saman. Nykyisin lähes kaikki työt sisältävät asioita joista en pidä ollenkaan.
Esim. menisin mielelläni vaikka keittiöapulaiseksi jonnekin päiväkotiin mutta usein tuohon tehtävään on lisätty siivous ja en pidä yhtään siivoamisesta enkä ole siinä ollenkaan näppärä enkä tehokas. Aiemmin oli olemassa pelkkiä keittiöapulaisen töitä.