plussasin ja nyt pelottaa...
Plussasin äsken =) Ja nyt alkoi ahdistaa todella meillä on ennestään 2 alle 4-vuotiasta. Miten selviän?
Kaikki on mennyt hyvin kahden kanssa, ja kolmas oli toiveissa. Mut nyt kun se on toteutumassa alkoi ahdistaa. Taas koko vaipparumpa yms. alkaa alusta jne...
KERTOKAAS SUURPERHEIDEN ÄIDIT miten jaksan?
Kommentit (9)
Niitä pelkoja tulee ja menee, itsellä lapset 6v ja 1v ja odotan kolmatta..välillä hirvittää miten jaksan, mutta sitten ajattelen että no, 6vuotta elämästäni ja nuorinkin on jo eskarilainen, sitten viimeistään saa nukkua ja elellä vähän vapaammin :) tsemppiä, hyvin se menee!
Kyllä on idioottimaista alkaa asiaa nyt pohtimaan.
isojen lapsilaumojen kanssa, ei ollut pyykkikoneita, tiskikoneita, puulla lämpisi mökit ja saunat. Ulkohuussit yms. Avannossa talvella pyykit pesivät.
paitsi etten ole raskaana.Poika nyt 10 kk ja hirveä vauvakuume on.Tossa viime kuussa oli menkat myöhässä niin kyllä siinä jo ehti pieni ahdistus tulla ennen kun testin tein.Mutta sitte olikin negatiivinen ja harmitti :D
Miten voi tunteet ailahdella laidasta laitaan. Siis ihanaahan tää on, olla raskaana! Mutta sitten taas alkaa ajattelee, että vieläkään en päässyt aloittamaan säännöllistä liikuntaharrastustani/ lukea päivän lehteä aamukahvin aikana (mikä on välillä jo onnistunut kahden isomman muksun kanssa) yms.
Mutta sitten kun katsoo noita "isoja" alle 4-vuotiaita, jotka komensivät just "et mene sää äiti pois. Me leikitään nyt omaa leikkiä." Niin kaipaa sitä omaa pientä vauvaa syliin. HUI!
Mut nyt täytyy vaan orientoitua tulevaan, sekamelskaan, vaipparalliin ja maitokoneeksi uudestaan. IHANAA!! KAMALAA!!
-AP-
se nyt suurperhe vielä ole, kolme lasta, mun mielestä suurperhe on sellainen 5n lapsen perhe ainakin :) meillekin on tulossa kolmas eikä edes autoo tarvi vaihtaa :) minä ainakin innolla jo odotan että pääsen vauva-arkeen, ennestään on jo 9vpoika ja 5vtyttö. kyllä se siitä!!!
tosin testiä en ole vielä tehnyt. Mulla tuo tunteiden vuoristorata alkoi heti seuraavana päivänä siitä, kun ns. arpa oli heitetty. Tunnen aika tarkaan ovulaation ja viime raskaudessa tiesin myös melkein samantien, että nalli oli napsahtanut. Nyt myös samankaltaisia varhaisia oireita, pieniä repäisytuntemuksia alavatsalla, menkkakipua ja rintojen arkuutta. Viikon päästä testaan ja sitten viimeistään alkaa sopeutuminen tilanteeseen, oli se mikä hyvänsä :) Mulla edellinen lapsi on vuoden ikäinen.
Onnea sinulle!
hyvin selviää, kunhan molemmat vanhemmat osallistuvat kaikkien lasten hoitoon. Meillä tuli 4 lasta reilusti alle kuuden vuoden sisään eikä mitään ongelmia. Enemmän ihmisillä ongelmia kun vaan marisvat kuinka on raskasta ja tekevät asioista hankalia. Vanhemmat on lapsia varten.
p.s. kyl suurperhe alkaa viidestä lapsesta. 3-4 alkaa olla aika vakio, 2 minimi.
ei se sen kummempaa ole, jos olet selvinnyt tähän asti tulet selviämään tästedeskin