Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan kantoliinaa voi käyttää?

Vierailija
25.09.2009 |

Vähän ehkä tyhmä kysymys, mutta kysyn silti. Meillä on lapset 2,5v, 1v ja 3kk. Nuorin ei muualla viihtyiskään kun sylissä ja tuo kantoliina on pelastus, muuten ois hankala saaha mitään aikaseks päivän aikana. Esikoinen ei ole koskaan erityisen paljon sylissä viihtyny, tosin lattialla piti olla seurana, yksin ei viihtynyt kun muutaman minuutin. Kakkonen on jossain määrin sylivauva vieläkin, mutta poika viihtyy pääsääntöisesti isin sylissä, minun syliin tulee harvoin. Kuopus sit taas on kakkosen vastakohta eli mieluiten on äidin sylissä.

Miten pitkään te olette kantoliinaa käyttäneet? Onko siinä joku raja kun sitä ei voi enää käyttää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaista voi olla vähän hankala kantaa..

Esikoista kantelin aika paljon, kakkosta vähän ja kolma on 10 kk ikänen eikä ole kertaakaan ollut (laiskuuttani) liinassa.

Vierailija
2/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytetään miten voi kantaa vaikka aikuista.

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/niksit7.jpg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihtyneet, kun ovat alkaneet itse liikkua. Puolentoistavuoden ikäistä kantelin vielä tovin, kun oli sairas ja kaipasi läheisyyttä. Hartioita ja selkää kyllä sattui.

Vierailija
4/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kannan esikoistani, 4-vuotiasta, edelleen joskus liinassa. Aika harvoin kyllä, kun on tuo kuopus ehtinyt yleensä sen vallata, mutta tyttö pyytää joskus vauvan ollessa päiväunilla, että "äiti, saanko mä nyt tulla kantoliinaan?" no mikäs siinä, tulkoon vaan :)

Vierailija
5/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten liinalla saisi joko lantiolle sidonnan tai sitten hyvän kasvot menosuuntaan sidonnan yli 1 vuotiaalle?

Vierailija
6/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kantaa voi tietysti vaikka aikuista, jos vain kantajan kroppa kestää. Kuten joku tuossa jo sanoikin, niin meilläkin kyydissäolohalut pienentyneet kovasti siinä vaiheessa kun omillakin jaloilla jo pääsee sujuvasti. Kantoliinaa on kuitenkin edelleen tarvittu kun väsy yllättänyt tai lapsi on sairas. Nyt nuorin 2,5v ja n. 14kg ja edelleen välillä kulkee liinakyydissä. Ottaa esim torkut liinassa... Kovin pitkään en jaksa enää selän rasittumatta kantaa (ja vain selkäsidonnoissa kannan), mutta esim. tunti menee vielä ihan hyvin ja kauempaa lapsi ei taitaisi liinassa viihtyäkään ja tuokin lähinnä nukkuessa.

Useampilapsissa perheissä liina myös ehdoton reissuvaruste vaikka rattaatkin olisi mukana. Pienimmän voi laittaa tarvittaessa liinaan, jos joku isommista väsähtää ja tarvitsee rataskyytiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi