Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö vauvalle aloittaa kiinteät, vaikka ei jää imetyksen jälkeen nälkäiseksi? Ikä 4 kk.

Vierailija
17.09.2009 |

Painoa oli neuvolan mukaan tullut vähänlaisesti. En valitettavasti muista lukuja nyt kun ei ole nlakortti tässä saatavilla, mutta mielestäni olivat kuitenkin normaalirajoissa ainakin mitä olen imetystukilistalta lukenut.

Vauva on ihan tyytyväinen imetyksen jälkeen eikä tunnu nälkäiseltä. Sitä paitsi, eihän se teelusikallinen perunaa VOI sisältää kovin paljoa enempää energiaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva vaikuttaa nälkäiseltä mieti sitten kiinteää

Vierailija
2/5 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamaidossa on paljon enemmän energiaa ja ravintoaineita kuin jossain perunamössössä. Kuuntele vaan itseäsi äläkä neuvolan ohjeita tässä asiassa! Suomessa neuvolat käyttävät käyriä, jotka perustuvat korvikeruokintaan, netistä löytyy WHO:n käyrät, jotka on tehty rintaruokinnan mukaan ja ne ovat ihan erilaiset! Jos vauvasi on tyytyväinen ja kasvaa omalla käyrällään, en aloittaisi kiinteitä vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva kulkenut painossa alarajoilla, mutta silti olen täysimettänyt 7kk, kiinteät aloitimme vasta kk sitten. Ei se kiinteiden aloitus ole painoa lisää tuonut, eikä neuvolalääkärin mukaan edes vaikuta asiaan kamalasti. Toisilla painoa tulee eri tahtiin kuin toisilla. Meillä tyttö 9kk kahden viikon päästä ja painoa on 7 kg ja pituutta 69cm.

Ei se paino ja pituuskasvu tarkoita aina, tai yleensäkkään sitä että lapsi saisi liian vähän ravintoa, vaan tähän vaikuttaa muut asiat. Tällaisen luennon kuuliin omalta neuvolalääkäriltä.

Vierailija
4/5 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 7kg ja 69 cm?

Meidän 5 kk on saman kokoinen, eikä siis todellakaan mikään jättivauva, vaan nollalla mennään, jokus jopa miinuksella!

Vierailija
5/5 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeintä on että kasvu on tasaista.

Minä itse olen ollut 9 kk ikäisenä myös 7 kg ja 69 cm ja nykyisin olen 160 cm/50 kg. Olen aina ollut pieni eivätkä vanhempanikaan ole isoja. Ihan terve vauva kuitenkin olin!

siis 7kg ja 69 cm? Meidän 5 kk on saman kokoinen, eikä siis todellakaan mikään jättivauva, vaan nollalla mennään, jokus jopa miinuksella!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä