Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huoh, 15v tyttö väitti eilen tosissaan, että

Vierailija
09.09.2009 |

meillä haalitaan vaan tavaraa ja rahaa kokoon ja koko perhe on ihan kauhea. Isä ja äiti tekee liikaa töitä(ei pidä paikkaansa enää) ja hänen kanssaan ei kukaan tee mitään. No, tehtäisiin, mutta kun mikään ei kiinnosta eikä keksinyt itsekään mitään, mitä haluaisi tehdä... onpa takki tyhjä tytön illan riehumisen jälkeen

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se vaan kaipaa semmoista yhdessä kotona olemista. Katotaan leffaa, pelataan, koko perhe syö samaan aikaan yms. Eikä mitään erikoisia elämyksiä.

2/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hippiherätykseltä. Ihan OK jos energian saa suunnattua hyviin tarkoituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se vaan kaipaa semmoista yhdessä kotona olemista. Katotaan leffaa, pelataan, koko perhe syö samaan aikaan yms. Eikä mitään erikoisia elämyksiä.

yritetty keksiä yhteistä tekemistä, mutta mikään ei kiinnosta. Leffat on surkeita, vuokraamossa ei ole mitään mielenkiintoista, katsoo mielummin kavereiden kanssa jne.

t.ap

Vierailija
4/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eipä sitä riehumista ja valittamista varmaan kiva ole kuunnella. Ottakaa rauhallisesti kiukut vastaan. Itse muistan olleeni hieman vastaavanlainen tuossa iässä, ja nyt aikuisena on jäänyt turvalllinen ja mukava muisto siitä, että oma äitini jaksoi ottaa kiukutteluni aikuismaisesti ja rauhallisesti vastaan. Toki äitikin suuttui, mutta myös osasi ymmmärtää teinin tuittuiluja.

Vierailija
5/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hippiherätykseltä. Ihan OK jos energian saa suunnattua hyviin tarkoituksiin.

isoskoulutuksessa, eli jotain mielenkiintoa sentään jotain kohtaan on. Keskusteltiin myös tuosta tavaran haalimisesta, että tyttö kyllä on koko ajan vaatimassa jotain uutta, mutta muuten vanhempien seura ei kiinnosta. Ja että rahaa ei saa jos ei tee niitä töitä. Toivotatvasti keskustelu edes jotain asioita avasi.

Vierailija
6/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eipä sitä riehumista ja valittamista varmaan kiva ole kuunnella. Ottakaa rauhallisesti kiukut vastaan. Itse muistan olleeni hieman vastaavanlainen tuossa iässä, ja nyt aikuisena on jäänyt turvalllinen ja mukava muisto siitä, että oma äitini jaksoi ottaa kiukutteluni aikuismaisesti ja rauhallisesti vastaan. Toki äitikin suuttui, mutta myös osasi ymmmärtää teinin tuittuiluja.

ja mun seura ei ole mukavaa.

7/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä sanoa että hyvin upposi. Ihan puskista tuli tämä tieto.

Ongelma on myös se, että en ole tytön äiti ja mun seura ei ole mukavaa.

Vierailija
8/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan läheisyyttä äidiltä ja isältä, mutta toisaalta on jo kova tarve itsenäistyä. Hän on teini-iässä, eikä se aina ole helppoa.

Sanoit, että ette enää tee pitkää päivää töissä, mutta olette ilmeisesti tehneet. Nyt sitten kannatte sen ristin jälkikäteen. Minäkin purin teininä kaikki lapsuuden "laiminlyönnit" ulos itsestäni. Erityisesti isäni jatkuva töissä=poissa olo ollessani alakoululainen oli minulle kova paikka ja vasta nyt aikuisiällä olen alkanut ymmärtämään hänenkin valintojaan.

Teinit sanovat ääneen sen, mitä lapset vain vellovat sisällään.

Vierailija
9/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teillä on noin rauhallista murrosiän kuohunnassa... huoh...kun olisikin.

Tosin olin itse samanlainen, pahempikin, tulista sakkia, periytynyt ikävä kyllä lapsillekin.

Vierailija
10/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä sanoa että hyvin upposi. Ihan puskista tuli tämä tieto.

Ongelma on myös se, että en ole tytön äiti ja mun seura ei ole mukavaa.

/i]

Tytön seura on musta ihan mukavaa, kun olen sitä 11v jaksanut hoitaakin, mutta nyt tuntui tytöstä kaiken olevan huonosti. Kaipa se on sitten normaalia murrosikäisen ajatusmallia, mutta oli kyllä ennalta-arvaamaton purkaus.

Vierailija
11/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan läheisyyttä äidiltä ja isältä, mutta toisaalta on jo kova tarve itsenäistyä. Hän on teini-iässä, eikä se aina ole helppoa.

Sanoit, että ette enää tee pitkää päivää töissä, mutta olette ilmeisesti tehneet. Nyt sitten kannatte sen ristin jälkikäteen. Minäkin purin teininä kaikki lapsuuden "laiminlyönnit" ulos itsestäni. Erityisesti isäni jatkuva töissä=poissa olo ollessani alakoululainen oli minulle kova paikka ja vasta nyt aikuisiällä olen alkanut ymmärtämään hänenkin valintojaan.

Teinit sanovat ääneen sen, mitä lapset vain vellovat sisällään.

vaihtoi työpaikkaa ja stressi ja väsymys loppui siihen. Me tehdään perheenä paljon asioita, mutta tyttöä ne eivät kiinnosta, vaan on mielummin kavereiden kanssa ja olen ajatellut asian olevan ok. Mutta ilmeisesti on kaivannut enemmän etenkin isänsä seuraa. Hankalaa tuntuu olevan, kun isä on pyytänyt mm. ulkomaanreissuille tyttöä mukaan, että kaksin voisivat viettää aikaa, mutta kuulemma ei kiinnosta nekään.

12/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:lla kerrottu tarinan alku josta on tarkoituksella jätetty pois jokin oleellinen yksityiskohta lukijan huomion ja mielikuvan johdattamiseksi.

Esim. "En ole koskaan nähnyt mieheni pettävän minua." (Olen sokea.)

mikä arvuutus?

Vierailija
13/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:lla kerrottu tarinan alku josta on tarkoituksella jätetty pois jokin oleellinen yksityiskohta lukijan huomion ja mielikuvan johdattamiseksi.

Esim. "En ole koskaan nähnyt mieheni pettävän minua." (Olen sokea.)

mikä arvuutus?

Vierailija
14/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kaivannut oikesti sitä kahden keskistä aikaa vanhempien kanssa ym. Ravintolaan syömään, ostoksille, risteille ym. jos se ei kotona onnistu. Ei se ole perheen yhteistä aikaa että jokainen istuu omassa huoneessaan.

Vierailija
15/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tietysti av-mamma.

Vierailija
16/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta vääntämistä välillä ihan joka asiasta. Me kuulema pilataan sen elämä, kun halutaan se mukaan vaikka Rossoon syömään, eikä voi sen aikaa pelata tietsikalla.

Minä äitinä haluan, että me tehdään koko perheen juttuja välillä, hirveällä kiukulla saa murkun mukaan ja lopulta se on sitten kuitenkin tyytyväinen kun tehtiin jotain yhdessä.

Miksi ei voi heti suosiolla tulla,kun kuitenkin haluaa, olis kaikilla kivempi mieli mennä?

Vierailija
17/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osteta mitään ja kahlehditaan häntä liikaa ja pakotetaan yhteisiin tekemisiin.

Oikeasti: tyytyväistä teiniä ei ole olemassakaan. Teet niin tai näin niin aina väärin.

Vierailija
18/18 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muillakin on samanlaista. Tyttö on eka murkkukäinen meidän lapsista, joten ihan uutta tällainen on. Täytyy itsekin koittaa keksiä jotain mukavaa yhdessätekemistä, vaikka olenkin kuulemma raivostuttavaa seuraa ;D No ei vaan, ihan kivasti meillä normaalisti menee, mutta varmaan täytyy tässäkin asiassa yrittää petrata