Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni lyttää esikoulun opettajien palautteet lapsesta

Vierailija
02.09.2009 |

Hänen mukaansa kaikki okl opetus on pilkun nysväämistä, eikä siellä tiedetä mistään mitään. Miten tällaisen ihmisen kanssa voi yrittää kasvattaa tasapainoista lasta? Eskarista on tullut palautetta lapsen levottomuudesta. Ei ihme, että lapsi on levoton, kun vanhemmilla on näin erilaiset kasvatusperiaatteet!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajunnut tuosta aloituksesta mitään.

Vierailija
2/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen koulutus teidän "tyhmällä pilkunnussijaeskaritädillä" on, sitten kerro tämä miehellesi ja painota mitä kaikkea kyseiseen koulutukseen vaaditaan. Sitten kerrot että tämä henkilö on ammattikasvattaja, toisin kuin miehesi. Eikä kenenkään pitäisi noin vaan pystymetsästä käydä kyseenalaistamaan toisen ihmisen ammattitaitoa. Vai pitäisikö kenties miehesi samanlaisesta epäluottamuksesta itseään kohtaan?

Ja sano myös että ulkopuolinen näkee usein asioita joita itse ei huomaa. Jos koittaisitte itsekin välillä tarkastella lastanne ulkopuolisen silmin, niin voisi se levottomuus valjeta teillekin. Jos näin nopeasti koulujen alkamisen jälkeen tulee tuollaista palautetta, niin ongelman on oltava aika ilmeinen.

Jos miehesi on perinteisillä arvoilla varustettu, niin vetoa miehen vastuudentuntoon ja perheensuojeluviettiin. Sano että hänen on perheen päänä otettava tällaiset asiat vakavasti, sinä et yksin kykene niitä Korjaamaan ja sinä tarvitset hänen Apuaan. Haluaako miehesi todella lähettää häiriköivän jälkeläisen maailmalle kertomaan teidän Kykenemättömyydestä kasvattajina? Että hän ei ole kyennyt kasvattamaan tasapainoista lasta, vaan sellaisen joka terrorisoi muita? Että hänen tulisi taata hyvät lähtökohdat lapselleen kouluelämään? Tällainen vetoaminen toimii omaan ukkooni aina kun on jääräpäänä :-D

Ja varmasti miehesi tietää senkin että koulunkäynti ei ole vapaaehtoista tässä maassa (tuskin kotikoulua suunnittelee?), vaan se on HOIDETTAVA. Mieluiten kunnialla. Jos hän on itse hyvässä asemassa, niin varmasti tietää että ilman koulutusta sitä ei olisi saavuttanut. Ja jos hän ei ole hyvässä asemassa, niin kysy haluaako sulkea sen oven lapseltaankin?

Paina päälle niin kauan kunnes miehesi tajuaa että tämä asia on todellakin ongelma. Ongelmaa kun ei voi ratkaista ellei myönnä että sellainen on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on, tarkoittaakohan miehesi kenties jotain sellaista että poikien kanssa pitäisi olla suurpiirteisempi ja antaa "poikien olla poikia"?

Vierailija
4/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulua on käyty varsin vähän vielä.

Opetellaan leikin avulla asioita. Jos lukukauden päättyessä vielä kovasti ollaan levottomia, asiasta voi mainita. Silloinkaan asia ei ole vielä kovin vakava.

Millaisesta levottomuudesta on kyse?

Vierailija
5/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juoko hän kaljaa?

Vierailija
6/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy yrittää. Ongelma on, että olen joutunut "kasvattamaan" sosiaalisesti heikkoa miestäni jo monta vuotta ja nyt masentaa todella, kun saa kuulla lapsesta moista. Olen jo varoittanut miestäni tästä, että meidän lapsista voi tulla tasapainottomia, koska kasvatusperiaatteet niin erilaiset. Olen todella puhki tämän asian kanssa. Hän ei usko auktoriteetteihin, eikä usko mitä sanon ammattikasvattajista.

Vierailija
7/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat lukeneet varhaiskasvatustieteestä alemman korkeakoulututkinnon kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.

Ei tarkoitus väheksyä vaan korjata virheellinen väite. LTO:t on siis yliopistossa opiskelleita, mutta eivät maistereita, elleivät ole sitten ns. erityislastentarhanopettajia.

Vierailija
8/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy yrittää. Ongelma on, että olen joutunut "kasvattamaan" sosiaalisesti heikkoa miestäni jo monta vuotta ja nyt masentaa todella, kun saa kuulla lapsesta moista. Olen jo varoittanut miestäni tästä, että meidän lapsista voi tulla tasapainottomia, koska kasvatusperiaatteet niin erilaiset. Olen todella puhki tämän asian kanssa. Hän ei usko auktoriteetteihin, eikä usko mitä sanon ammattikasvattajista.

Minullakin on ollut "auktoriteettiongelmainen" miesystävä nuorempana. Kaveri oli 28-vuotias ja näytti keskisormea kun ohi ajoi poliisiauto. Ei puhettakaan että olisi armeijaa kyennyt suorittamaan tai työelämässä olemaan. Toivottavasti oma ukkosi ei ole yhtä paha. Mutta ymmärrän joka tapauksessa kärsimyksesi miehen "kasvattamisessa", se on yhtä tuskaa. Voin kuvitella miten raivona olisin ollut jos olisin saanut lapsen tälle miehelle ja yrittänyt suojella tätä isän esimerkiltä.

Miten teillä tuo miehen auktoriteettiongelma ilmenee? Ja millaisissa töissä hän on? Onko yrittäjä/esimies ja vastaa itselleen, vai onko suorittavalla tasolla ts. jonkun määrättävänä?

Ja onko hän vannoutunut herrainpelkoinen vasemmistolainen joka elää yhä kansalaissodan torpparitunnelmissa ja näkee poliisien sortovaltaa liikennevaloissakin? Vai aivan oikeistolainen, joka veronmaksajana määrää mikä on tarpeellista ja mikä ei, ja ainakaan mikään typerä eskarilikka jonka palkan hän maksaa ei tule kertomaan kuinka kasvattaa lastaan? (Hassua muuten miten kummallakin laidalla on auktoriteettiongelmaisia...)

Auttaisikohan jos sanot miehelle että sinulle on täysin yhdentekevää mitä mieltä hän on ammattikasvattajista niin kauan kun hän pitää nämä mielipiteet omana tietonaan. Lapsen tähden on tärkeää että toimitte jollain tapaa, ja sinä et ole valmis joustamaan. Voisiko toimia?

Ja jos vielä saa kysyä, kumpi teillä laatii normaalisti pelisäännöt, sinä vai hän? Vai oletteko niitä joilla OIKEASTI toimii tasa-arvoinen yhdessä asioista sopiminen ja päättäminen?

Vierailija
9/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LTO:t valmistuu Helsingissä Käyttäytymistieteellisen tiedekunnan Opettajankoulutuslaitokselta eli OKL:stä.

Vierailija
10/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erityislastentarhanopettaja ovat kyllä 2 eri asiaa

Ovat lukeneet varhaiskasvatustieteestä alemman korkeakoulututkinnon kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.

Ei tarkoitus väheksyä vaan korjata virheellinen väite. LTO:t on siis yliopistossa opiskelleita, mutta eivät maistereita, elleivät ole sitten ns. erityislastentarhanopettajia.

Vierailija
11/13 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli osa LTO on maistereita!

Vierailija
12/13 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettajat ovat kasvatustieteen kandidaatteja, osa maistereita. Opiskelleet kasvatustieteitä, pääaineena varhaiskasvatus.

Vierailija
13/13 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokean auktoriteettiuskoinen olla?