Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi masennusta sairastavat ihmiset tuomitaan

Vierailija
01.09.2009 |

muotisairaiksi ja laiskoiksi turhaan lääkkeitä käyttäviksi?

Voin sanoa, että antaisin melkein mitä vain, jotta diagnoosini ei olisi vakava masennus.

Mielestäni on verrattavissa koulu- ja työpaikkakiusaamiseen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kunhan omalle kohdalle osuu, niin joku ainakin oppii asiasta. Masennushan on hengenvaarallinen sairaus.

Vierailija
2/10 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mutta en ole väittänyt että kaikilla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus- sairaus sekoitetaan masennus- tunteeseen. Useimmat kai kuvittelevat, että masennus on sitä, että jää tahallaan vellomaan vaikkapa siihen tunteeseen, kun tentistä onkin tullut hylätty tai kissa kuoli. Kun taas minun kokemukseni masennuksesta on lähinnä kyvyttömyys tuntea mitään.

Vierailija
4/10 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkityksen kanssa elää, olisi varaa pitää sitä muodin takia. mun mielestä ainakin 50e/kk on aika pirun paljon lääkkeistä kun itsellä toinen sairaus vielä johon menee lääkkeitä 20e/kk. kyllä mä keksin ainakin paljon parempaa tekemistä tuollekkin 70eurolle joka kuukausi.

Vierailija
5/10 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkuun tai nauruun, koska se on luonnollista ja kuuluu elämään.

Kun sairastuin, en kyennyt itkemään tai nauramaan; en ylipäätään tuntenut mitään. Yhtä sumussa tarpomista ja selvitymistä; fyysiset oireet olivat kauheat!

En ole 1,5 itkeyt kunnolla. Tänä syksynä ole vuodattanut pari kyyneltä; siis kirjaimellisesti. Suuri askel, sanoi terapeuttini. Osoitus, että pystyn tuntemaan edes jotain, edes hivenen.

Vierailija
6/10 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen syy on, että masennuslääkkeet ovat sen verran turvallisia ja tehokkaita, että niitä määrätään vähän muihinkin vaivoihin kuin ihan oikeaan masennukseen, esim nukahtamisvaikeuksiin tai kroonisiin kiputiloihin, joten masennuslääkkeet ovat arkistuneet.

Vierailija
7/10 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä keksin ainakin paljon parempaa tekemistä tuollekkin 70eurolle joka kuukausi.

muistathan maksukaton? saa edes vähäsen takaisin jo tuosta summasta. kurja tilanne sulla. :(

ap:lle: luulen ettei ihmiset ymmärrä millaisesta sairaudesta on kyse. kuvittelevat varmaan, kuten jo joku sanoikin, että jäädään tahallaan vellomaan johonkin ei-huvita-ja-vitsi-mua-hei-masentaa-kaikki -tunteeseen. että ikäänkuin lenkille lähteminen tai vastaava auttais siihen.

Vierailija
8/10 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä keksin ainakin paljon parempaa tekemistä tuollekkin 70eurolle joka kuukausi.

muistathan maksukaton? saa edes vähäsen takaisin jo tuosta summasta. kurja tilanne sulla. :(

ap:lle: luulen ettei ihmiset ymmärrä millaisesta sairaudesta on kyse. kuvittelevat varmaan, kuten jo joku sanoikin, että jäädään tahallaan vellomaan johonkin ei-huvita-ja-vitsi-mua-hei-masentaa-kaikki -tunteeseen. että ikäänkuin lenkille lähteminen tai vastaava auttais siihen.

ilmaiset lääkkeet. tuli kyllä ihan yllätyksenä. kelasta vaan tuli yks kaunis päivä lappu et siitä ja siitä päivästä alkaen pitää maksaa enää toimitusmaksu.

Vierailija
9/10 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiset lääkkeet. tuli kyllä ihan yllätyksenä. kelasta vaan tuli yks kaunis päivä lappu et siitä ja siitä päivästä alkaen pitää maksaa enää toimitusmaksu.

kela tosiaan periaatteessa seuraa niitä, mutta välillä, yllätys yllätys, mokaavat eikä sitä tulekaan automaattisesti. eli jos yhtään enempää menee lääkkeisiin rahaa, kannattaa kuitit säästää ja seurata ite millon menee se katto rikki.

Vierailija
10/10 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lehdissä julkkikset valittavat masennusta joka paranee sitten viikon etelänmatkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi