Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietkö lapsen päiväkotiin/esikouluun, jos olet itse sairaana?

Vierailija
01.09.2009 |

Meillä tuli pienestä esikoulusta lappu, että lapsi on pidettävä kotona, jos joku perheestä sairastaa. Itse olen aina pitänyt kaikki päiväkoti-ikäiset lapset kotona, jos joku lapsista on ollut sairas ja vatsataudissa olemme kotona kaikki, siis myös koululaiset (paitsi se toinen työssä oleva vanhempi).

Nyt lasta ei siis saisi viedä esikouluun/päiväkotiin, vaikka itse sairastaisi perusflunssaa kotona. Onko tällaista ohjetta pakko noudattaa? Eikö lapsella ole oikeus esiopetukseen ja toisaalta eikö vanhempi tee väärin työnantajaa kohtaan, jos yrittää sairaana hoitaa lapsia kotona eikä keskity parantumiseen. Onko muissa päiväkodeissa/esikouluissa/kouluissa tällaista ohjetta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli olen itse sairas, enkä jaksa lähteä fyysisesti kevyehköön toimisto-painoteiseen työhöni, niin en kyllä silloin jaksa terveitä lapsia (4- ja 5-v.) hoitaa. Esim. viime syksynä oli jalkaleikkauksen jälkeen useamman viikon kotna ja lapset oli kyllä hoidossa sen ajan, kun en itse juurikaan päässyt liikkumaan.

Toki mietitään tartunta ym. asiat joka kerta. Mikäli lapsi/lapset myös esim. nuhassa tai muuten "puolikuntoisen" oloisia, eli jaksavat kotona ilman ulkoilua jne, niin on jääty yhdessä kotiin. Päiväkodissa ovat kyllä ymmärtäneet järjestelyn (jos esim. toinen vanhemmista+toinen lapsista kipeänä kotona ja terve lapsi tuodaan hoitoon).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla