Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko lapsivesipunktion otto?

Vierailija
31.08.2009 |

Tuota mietin. Haluaisin vielä toisen lapsen, mutta ikää alkaa jo olla, joten lapsivesipunktio voisi olla suunnitelmissa. Synnytystä en pelkää. Se kipu on jotenkin kestettävissä (ainakin oli esikoisen kanssa), mutta jotenkin olen "neulaherkkä".

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kipua ei tunnu yhtään.

Vierailija
2/6 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista että siinä on keskenmenoriski

Onpa kivaa pelotella muita..

Lääkärin kokemus vaikuttaa eniten, niin kivuntunteeseen kuin riskeihin. Se naula on kieltämättä pitkä, mutta ei paksu. Meillä ei sattunut, mutta jännitti tosi paljon se tilanne silti. Tärkeintä on olla paikallaan kun näyte otetaan. OItse fyystä kipua on ymmärtääkseni hyvin harvoin. Hemoglogiinin otto neuvolassa sattui enemmän:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan? Kuvittelisin, että se saattaisi sattua vähemmän alkuraskaudessa, kun vatsa on pieni eikä niin pingottunut - toki tuolloin on huoli, että toimenpide aiheuttaa keskenmenon. Loppuraskaudessa ei huolta keskenmenosta, mutta ainakin minulla vatsa on niin hellä ja pinkeä (supistelee hurjasti, myös vauvan liikkeet sattuvat), etten ymmärrä, miten tähän voisi tökätä neulalla. Ajatus on tosi kammottava.

Kokemuksia?

Vierailija
4/6 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei minulla ainakaan sattunut. Tuntuu vain hetken pistoksena. Kovin loppuraskaudessa ei enää juuri järkeä tehdä lapsivesipunkiota?

Vierailija
5/6 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi on tehty ja toinen sattui niin saatanasti ettei mitään järkeä ja toinen ei lainkaan.

Sattuminen johtui lääkärin selityksen mukaan ettän neula meni läpi hermokeräsen ja siitä kipu. Koko illan olin jonkin verran kipeä.

Vierailija
6/6 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty katsomaan jos otetaan verinäyte tai rokotetaan.

Kolmannen lapsen kohdalla tehtiin lapsivesipunktio ja ainoa minkä muistan on tosiaan se piiitkä neula.

Mutta maailmassa on asioita jotka on tehtävä halusi tai ei joten silloin tuolla ei ole merkitystä. Pidä silmät kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan