Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuisten 07 syys- ja lokakuu

30.08.2009 |

Tässä linkki edellisiin:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/11/viestiketju/999781/elokuisten_k…

Aloitin vähän aikaisemmin tuon syyskuun, mutta pianhan se syyskuu alkaa. On ollut sen verran hiljaista täällä ja kesästä ei enää oikein voi puhua, kun ruskaa alkaa jo olla puissa. Mihin se kesä taas katosikaan?

Meillä on hoidon alkamisen jälkeen ollut sekä ensiapu että päivystysreissua. Pikkumies kaatui päiväkodin pihalla siten, että sai yhen tikin takaraivoonsa. EI ollut kiva puhelu päiväkodista, kun soitettiin, että ensiapuun pitäisi lähteä. Vaikka kertoivat lapsen olevan jo ihan rauhallinen jne, oli itsellä sydäkohtauksen ensioireet. Putkitetu korvat alkoivat myös vuotaa eräänä iltapäivänä, kun tulehdus saapui taas. Ja molemmat lapset ovat siis ehtineet olla flunssassa. Tällaista taas tapahtuu, kun hoito alkaa. Meidän tuurilla kyllä voisi tapahtua muutenkin.

Lasten kanssa muuten on oikein seesteinen kausi, vaikka pienin onkin joka asiaan ensin, että EI.. Ja kaikki pitää tehdä ite jne. Tämä on kuitenkin niin pientä, eikä edes kunnon uhmaa. Pottailuasiat ovat vähän alkaneet sujua, lapsi sentään itse sanoo joskus, milloin pissa on tulossa. Parhaimmillaan herää pissahätään yölläkin, jolloin on saatu yö menemään ihan kuivalla vaipalla. Toisinaan sitten vaippa on litimärkä ja ei ole poika inahtanut mitään. Tai äiti tajunnut..

Nyt kai pitäisi vähän aamupalaa saada itselle ja lapsille..

Västis

Kommentit (10)

1/10 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin, että nyt on pakko ehtiä teitäki moikkaamaan, ihan omatunto on soinu ku käy vaan pinoa lukasemassa...

Hurjaa Västis varmaan saada tollanen puhelu pvk:sta! Onneksi ei "tuon kummempaa" ollu sitte...mutta kyllä sitä äitinä aina säikähtää sen sydärin verran ainaki! Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki pottailuista!

Meillä ei olla vielä käyty 2v neuvolassa, perjantaina se oiski eessä ja lastenpolille taas kolmen viikon päästä aika käy.

Hammashoitolassa käytiin ja hoitaja tuumas että on kauniit ja hyvänkuntoset hampaat =D ja kuulemma huomaa että meillä ei syödä tuttia...oli pakko rehellisyyden nimissä sanoa että kyllä meillä imetään tuota peukkua aina silloin tällöin...(joops) mutta siitä ei ilmeisesti näkyny merkkejä...

Potalla ollaan alettu jo ihan mielellään käymään mutta ei sinne mitään vielä tehä...tietää kyllä millon pissa tulee mutta ei ehi potalle asti ja jotenki ei osaa sinne pissata...mielellään ois vaikka samoissa märissä kestoissa koko päivän, sen verran inhoaa vaipan vaihtoa...

Sanoja tulee muutamia, oma kieli on jota pulputtaa koko ajan...

Kovasti on auttava pikkumies...astista tyhjentää, kattaa pöytää, luuttuaa pöytää , imuroi yms...mutta omia jälkiään ei siivoile =D Sellanen viikari kyllä on että saa jopa nuo isoveikatki välillä helisemään...

Sai polkupyörän synttärilahjaksi jolla pitää sitte päivittäin käydä ajelemassa, tosin ihan ei vielä polkimille ite yllä mutta äiti työntää sellasesta aisasta niin päästään jotenki eteenpäin...aika mutkien kautta mutta kuitenkin =D

Niin joo...meille ois sitte näillä näkymin tulossa huhtikuun hani (siis sellanen pino tuolla o-puolella on, jonne en ole vielä tohtinu mennä) eli LA ois 27.4....mitään oireita ei ole joten pelko persiissä ollaan että onko tää tottakaan...varhaisultraanki pääsen vasta 22.9 jolloin viikkoja on jo 9+0...Miehelle tais olla melkonen ylläri ku siitä meidän km:stä kerkes kulua jo 1v4kk...siis että ylipäänsään tulin ees raskaaksi...Mutta hyvää kyllä tekee pikkusisar tuolle meidän Jooelille! =D Toivottavasti nyt pikkunen jaksais loppuun asti...

Mutta värikästä syksynalkua kaikille!

nani ja pikkumies...

Vierailija
2/10 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sitten ihana uutinen! Vautsi vau.

Pidän kovasti peukkuja ja lähetän tarraliimaa pikkuiselle, että pysyy kyydissä.

Nyt jää tarinointi lyhyeksi, kun ihan oikea kuume nousee. Kävin uimassa, palelu ei lakannut ja kuumemittari näytti 38 astetta. Ei onneksi muita sikaoireita, mutta täytyy ottaa iisisti.

Nanille vielä super isot onnittelut!

Västis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Västis...tuli nyt taas tuuleteltua liian aikasin...niinhän siinä taas kävi että ei tääkään pikkunen jaksanu tän pitemmälle...Olo on kieltämättä aika kurja...

murheellinen nani

Vierailija
4/10 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nanille suuret suuret pahoittelut =( kyllä tuntuu epäreilulta!

itsellä opiskelut ja tämä uusi arki on lähtenyt aivan loistavasti käyntiin! molemmat pojat on tykänneet olla päiväkodeissa,ja suhaaminen kahden tarhan välillä on mennyt muitta mutkitta. Mies kuskaa enempi esikoista ja minä tuota taaperoa.Ja hakukin menee aikalailla puoliksi.Pyrimme siihen että toinen hakee niin toinen "pääsee" vaikka omia asioita hoitamaan sillä aikaa,tai tekemään pitempää päivää.

vielä ei ole taudit iskeneet...jänskätään sitä!

Olen itse niin virtaa täynnä että oikein itsekin ihmettelen. Jaksan koulupäivät hyvin, lasten kanssa illalla hyvin, ehdin jumppaan/salille ainakin 4krt viikossa,ja vielä olen yöllä lukenut muistiinpanoja tai tehnyt koulutehtäviä, tuloksena kuitenkin nukahtaminen kansio naamalle =)

vuorokaudessa on aikaa kaksituntia liian vähän,illat menee aivan liian nopeata. huushollin epäjärjestys kasvaa aika ajoin. Ruoan olen organisoinut jo aina edellisillan tehtäväksi. Ja pyrkinyt pitämään kokoajan perussiisteystä yllä.

Taapero on oppinut valtavasti uusia sanoja ja nyt on kuukauden sisällä hupsahtanut muutamia kolmen sanan lauseita. ensimmäinen oli "äiti mennään retkelle".

Meillä on Miina ja Manu kirjat aivan ykkössuosikkeja!!! Niitä hän lukee paljon kotona,sekä tarhastakin niitä oli löytynyt.

Ulkoleikeissä sitten pallonpeluu on ykköshitti!

Tahtominen on meillä pinnalla,mutta siitä sitten selviää kun sulkee korvansa. Taapero kyllä välilä tulee lyömäänkin kun joku oikein kiukuttaa,mutta se on lähinnä kohdistunut vain meihin vanhempiin. Ja yhden lautasen on heittänyt kiukuspäissään lattialle.

Esikoinen oli kovin tasainen tapaus tähän 6v ikään asti,nyt hänellä menossa joku kuudenvuoden kriisi.joten tämä tahtominen ja huutaminen pää punaisena on meille vähän uutta. (toki äitinä sitä olen tehnyt sitten sitäkin enemmän ;) )

Eipä kummempaa!Yritän olla ahkerammin linjoilla nyt kun olen taas vauhtiin päässyt!

Meillä on miehen kanssa vapaa viikonloppu,ihanaa, lapset lähtevät mummulaan yökylään!

neitiniiskunen ja pojat 2v ja 6v

Vierailija
5/10 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nanille suuret suuret pahoittelut =( kyllä tuntuu epäreilulta!

itsellä opiskelut ja tämä uusi arki on lähtenyt aivan loistavasti käyntiin! molemmat pojat on tykänneet olla päiväkodeissa,ja suhaaminen kahden tarhan välillä on mennyt muitta mutkitta. Mies kuskaa enempi esikoista ja minä tuota taaperoa.Ja hakukin menee aikalailla puoliksi.Pyrimme siihen että toinen hakee niin toinen "pääsee" vaikka omia asioita hoitamaan sillä aikaa,tai tekemään pitempää päivää.

vielä ei ole taudit iskeneet...jänskätään sitä!

Olen itse niin virtaa täynnä että oikein itsekin ihmettelen. Jaksan koulupäivät hyvin, lasten kanssa illalla hyvin, ehdin jumppaan/salille ainakin 4krt viikossa,ja vielä olen yöllä lukenut muistiinpanoja tai tehnyt koulutehtäviä, tuloksena kuitenkin nukahtaminen kansio naamalle =)

vuorokaudessa on aikaa kaksituntia liian vähän,illat menee aivan liian nopeata. huushollin epäjärjestys kasvaa aika ajoin. Ruoan olen organisoinut jo aina edellisillan tehtäväksi. Ja pyrkinyt pitämään kokoajan perussiisteystä yllä.

Taapero on oppinut valtavasti uusia sanoja ja nyt on kuukauden sisällä hupsahtanut muutamia kolmen sanan lauseita. ensimmäinen oli "äiti mennään retkelle".

Meillä on Miina ja Manu kirjat aivan ykkössuosikkeja!!! Niitä hän lukee paljon kotona,sekä tarhastakin niitä oli löytynyt.

Ulkoleikeissä sitten pallonpeluu on ykköshitti!

Tahtominen on meillä pinnalla,mutta siitä sitten selviää kun sulkee korvansa. Taapero kyllä välilä tulee lyömäänkin kun joku oikein kiukuttaa,mutta se on lähinnä kohdistunut vain meihin vanhempiin. Ja yhden lautasen on heittänyt kiukuspäissään lattialle.

Esikoinen oli kovin tasainen tapaus tähän 6v ikään asti,nyt hänellä menossa joku kuudenvuoden kriisi.joten tämä tahtominen ja huutaminen pää punaisena on meille vähän uutta. (toki äitinä sitä olen tehnyt sitten sitäkin enemmän ;) )

Eipä kummempaa!Yritän olla ahkerammin linjoilla nyt kun olen taas vauhtiin päässyt!

Meillä on miehen kanssa vapaa viikonloppu,ihanaa, lapset lähtevät mummulaan yökylään!

neitiniiskunen ja pojat 2v ja 6v

Vierailija
6/10 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkun luulin että täällä on kirjoituksia ja mun kirjoituksesta on kamalasti aikaa,mutta olenkin ollut se viimeisin täällä.kaikilla on arki varmasti aika kiireistä.

illat tosiaan menee ihan viuh ja vauh ei siinä mitään ehdi tehdä.

Mä olen tykännyt todella mun opiskelusta ja uusi työ on ihan varmasti minua varten,en muista ikinä olleeni näin innoissani jostain!

Taudit eivät ole vielä iskeneet sen kummemmin. Vuotavan korvan takia olimme yhden päivän poissa työstä/tarhasta. Nyt on uusi flunssa päällä,muttei se ole ärtynyt niin pahaksi että olisi joutunut kotona sairastamaan. Minä ja taapero olemme köhineet koko viikon. Varmasti menee hänellä taas korvaan tuo duha.

Minä tykkään tästä arjesta kovasti,se on sujunut niiiiin kivasti,en kyllä vielä ole yhtään kertaa haikaillut kotiaikojen perään,en todellakaan. Ennemmin päinvastoin.Tai sanotaan että nyt oli juuri se oikea aika. Keväällä en olisi vielä ollut valmis lähtemään kotoa mihinkään,ja taaperokin tuntui kovin pieneltä silloin.

Sanavarasto on kohentunut huimaa vauhtia hoidon aloituksen jälkeen. Hän on niin ihana pikku-ukkelin.tai ovathan he jo isoja 2vuotiaita. Nyt meillä on alettu leikkiä itsekseen pitkiä aikoja,ja pikkuautot on todella IN. paraikaa on sohvalta alas liuku mitä pitkin taapero niitä autoja laskeskelee kovaa vauhtia.Hän saattaa piiiitkän tovin siinä viihtyä itsekseen tai 6v isoveljen kanssa.

Hauskaa on myös miten taaperon ja isoveljen suhde on kehittynyt.enää 6v ei heti huuda että jotain tullaan rikkomaan,vaan he voivat yhdessä mennä veljen huoneeseen ja laittaa oven kiinni, musiikit soimaan ja katselle kirjoja, pokemon kortteja tai jotain muuta =) =) todella iloista katsottavaa!

Toki kiusaakin tekevät vuoronperään toisilleen,ja saa jo oikeasti olla tarkkana,koska tuo taapero osaa vetää oikeasta narusta ja tehdä kiusaa. Ennen sitä lähti itsekin syyttämään esikoista kaikesta.

Vaipat on vielä täysin käytössä.Sisällä menee ilman vaippaa ja housuja paljon,ja potta on muistutuksena keskellä olohuonetta. aika kivasti siinä käy.Ulkona on vaipat AINA ja öisin ja unilla. Tutti on päiväunilla käytössä. Ruokahalu on parantunut huimasti, meidän riuku on saanut vähän lihaa luidensa ympärille,ja syö ihan hyvin jo. Maitoallergia poistui kesän aikana, eli saa syödä kaikkea.

Eli kaikenkaikkiaan hyvää kuuluu meidän perheelle! Syysvaatteita pitäisi pikapikaa tonkia, kunnon pipot ja hanskat kehiin.Ilma kylmeni niin ykskaks.

Syysterveisin,neitiniskunen ja pojat 2+ ja 6+

Vierailija
7/10 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Nanille tätäkin kautta keskenmenosta! Toivottavasti teille sen vauva suodaan mahdollisimman pian.

Meillä on ollut tämä syksy harvinaisen kiireisen oloinen, vaikka oishan tässä aikaakin ollut. Meillä on ollut ihan uudenlaista harrastusaikataulua, kun esikoisella on ollut pari harrastusta. Itsekin vähän virittelin liikuntaa ja nyt yritän käydä säännöllisemmin itsekin liikkumassa. Pikkupoika ei vielä mitään harrasta, mutta lempipuuhia on kaikki autoleikit, juokseminen, kiipeily, kirjat, musiikki, siskon kanssa riehuminen jne. Päiväkoti + työelämä on myös aika hektistä. Olikin nautintoa pitää viikkoa vapaata päiväkodista siten, että pidettiin miehen kanssa vuorotelleen vapaata ja isovanhemmatkin vähän auttoivat lastenhoidosta. Aamut sujuivat paljon kivemmin. Nyt vielä tuo kellojen siirtäminen tuo ehkä vähän ripeyttä meidän aamuihin.

Muuten tämä elo on aika paljon lähinnä arjesta selviytymistä. Pahin uhma alkaa tuon kaksi-vuotiaan kanssa taittua, mikä helpottaa kovasti. Siihen kai liittyen välillä vähän pienen pieni ajatus käy mielessä, että jaksaisko sitä kolmannenkin? Tästä kyllä nautin kovasti, että lapsilla on mukava,ennustettava rytmi, kaikki syövät ruuan samaan aikaa, ulkoilla voidaan ennustettaviin aikoihin jne. Yöunet ovat välillä näiden kahdenkin vuoksi katkonaisia, että en tiedä, miten yöttömiä öitä taas jaksaisikaan.

Mitä olette mieltä, luovutetaanko tämän pinon pitäminen? TArinoita tulee kerta kerralta vähemmän.

Västis

8/10 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos västis...yllättävän rankkaa kyllä oli tällä kertaa siis henkisesti, vieläki sitä typeryksenä laskee viikkoja missä nyt ois menossa...älytöntä ittensä kiduttamista...

Harmittaa kyllä ihan hirveesti ku haluttiin Jooelille kaveri LYHYELLÄ ikäerolla niin tällä menolla se ikäero on jo venähtäny vähintään 3v:teen!! Se siitä lyhyestä ikäerosta...koko aikana ukkelin syntymän jälkeen ei olla ehkäisyä käytetty (joo aateltiin tosiaan että saa tulla JOS on tullakseen) mutta näin sitä ollaan sitte aika hedelmällisiä...huoh...Mutta ihania aatoksia sitä västiksellä...oispa se ihanaa ku teille tulis vielä pikkunen!

En tiiä tuosta pinon lakkauttamisesta, ihan kivahan se on että ees joskus sillon tällön joku sattuu tänne turinoimaan, mää ainaki tykkään käydä lukemassa vaikka laiska olen kirjottamaan...mun juttuja taitaa jo kyllästymiseen asti olla tuolla Neliapiloissa kuumepuolella, missä just saatiin vähän aikaa sitte iloisia uutisia Pönttikseltä (juu meidän Pönttö-örvelöltä)...(anteeksi pönttikseltä ku näin täällä juoruilen...)

Meillä Jooelin kans vaihdettiinki sitte vilja-allergioista astmalääkityksen kokeiluun...lekuri oli sitä mieltä että tuo esim öinen köhä ja ylimääräinen ääni keuhkoissa ois astmaa...en tiiä ite ku ihan outo kokemus mulle...

Kananmuna allergia senku vielä kukoistaa mutta muuten aika lailla saa pikkumies syödä mitä muutki...ja onki saanu jo pikkasen tavaraa tuonne luitten ja nahan väliin..ei jaksa kyllä syödä kerralla ku ihan vähän mutta sitte se syöki melkein koko ajan (roikkuu jääkaapilla, oppi aukaseen sen niin että työntää pikkusormensa tiivisteiden väliin ja vetää oven auki..)

Puhetta meillä ei edelleenkään tuu, siitä mennään 2,5vuotiaana kontrolliin neuvolaan, sellasta omaa kieltä puhuu josta ei kukaan muu ymmärrä mitään. Vähän on alkanu matkimaan joitain sanoja mutta ei niistä oikein selviä tule vaikka kuinka yrittää..

Mukava kuulla että teillä muilla arki rullaa kivasti: neitiniiskunen pakertaa opintojen parissa ja västis töissä...missähän kaikki muut onkaan??? Mää jatkan samaan malliin ku aiemminki, vielä olen pitäny pikkumiehen kotona..

ite oon yrittäny olla dieetillä (varmaan koko synnytyksen jälkeisen ajan) mutta vielä näitä kiloja joutuu kantamaan vaikka kovasti olen töitä niitten lähtemisen eteen tehny...en tiiä missä mättää...ikä varmaan tekee tehtäväänsä...oisin kyllä valmis lahjoittamaan täältä kilon taikka kymmenen..oisko halukkaita? =D

Kohtahan se on taas joulu...mihin tää aika oikein meneekään?? Ens kesänä sitä pitäs jo ekat rippijuhlatki pitää...justhan tuo esikko syntyi..ei taida yks nessupaketti mulle riittää sitte...nyyh...

Mutta pirtsakkaa syksyn jatkoa kaikille!!

nani ja Jooel

p.s. pääsisköhän västis mun kanssa lenkkeilemään joku ilta? nyt tiistaina tai torstaina??

Vierailija
9/10 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAuskaa, että tänne tulee kirjoituksia.

Nani, minulla on ti pitkä työpäivä ja to olen jo sopinut liikuntatreffit työkamun kanssa. Ainoat liikuntatreffit taas kuukauteen kenenkään kanssa. Mutta voitaisiin lenkille lähteä, jos joku toinen ajankohta löytyisi. Meillä on viikonloppuna ohjelmaa isäni synttäreiden merkeissä, mutta su-iltana ollaan jo kotona ja ensi viikolla pitäisi olla melko vähän ohjelmaa. Tiistaisin työpäivät vain lipsahtavat usein sen verran pitkäksi, että silloin harvoin kykenen muuhun kuin kotona olemiseen. Viestitellään aiheesta?

Minulla on tuohon liikuntaa liittyen uusia tavoitteita. Käyn nyt uimassa kuntomatkaa ja tavoite olisi saada lisättyä matkaa vuoden loppuun mennessä tietyllä prosentilla. Olen oikein tyytyväinen, kun tulostakin syntyy.Tai siis jaksaminen lisääntyy. Kai ne lihaksetkin samalla voimistuu. Painon hallintaan pitäisi minunkin vähän panostaa, sillä herkkujen syöminen on taas ihan räjähtänyt käsiin. Vaarallinen rengas vatsan ympärillä kasvaa siten,että vieraammat ovat luulleetkin minun taas olevan raskaana. Kivakiva.

Tuosta puheesta. Meidän juniori alkoi puhumaan (tosin kirjaimia puuttuu paljon) tässä syksyn aikana. Ehditiin jo sopia terkan kanssa puheterapeutille menosta, kun poika ei suutaan avannut terkan luona. Nyt pitää sitten soittaa aiheesta, kun sanainen arkku on auennut. Selvää ei kaikesta kyllä saa. Luulen, että pojan korvien putkitus kyllä auttoi asiaan. Meillä isompikin putkitettiin ja nyt on flunssat olleet inhimillsempiä, vaikka niiltä ei kokonaan ole vältyttykään.

Joulua alan minäkin odottelemaan. Ja lähinnä sen vuoksi, että jos sitä vapaata saisi tehtyä nyt vähän sisään,että sitten voisi irrottautua kunnolla nautiskelemaan kiireettömyydestä.

Västis

Pönttikselle muuten isot onnittelut!!!!!!!!!!!

Vierailija
10/10 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pitkästä aikaa!!

Kiva huomata että täällä sentään on vielä edes kourallinen vanhoja elokuisia kasassa!! Ehkäpä minunkin pitäisi yrittää tännekin joutaa vähän useammin!!

Nani ehtikin kertoa jo meidän pienen pienestä apilasta jonka olisi määrä syntyä kesäkuussa. Kiitokset onnitteluista, västis!! Niin siinä vaan kävi että se pienen nyytin kaipuu vei taas voiton. Tosin tällä kertaa oikeasti viimeisen kerran. Nyt ollaan miehen kanssa yhdessä päätetty että neljä lasta saa riittää meille.

Meidän elokuinenkin se sitten vihdoin kaksivuotis syntymäpäivien alla luopui tissistä ja on nyt kovasti opetellut nukkumaan omassa sängyssä. Vaipat on vielä aika kovasti käytössä. Aina ulkoillessa sekä nukkuessa. Sisällä ollessa muistaa jo aika hyvin käydä vessassa. Tosin pissaa korokkeen päältää seisaallaa ja pitkin lattioita.. No menee siitä aika paljon pönttöönkin. Ei vaan aina siltä tunnu..

Kotihoidossa on edelleen. Aloitin nimittäin pph:na tossa elokuussa niin saan sitten isommat samalla kivasti kouluun ja eskariinkin. Ja on tällä nuorimmaisella päivisin ikäistään seuraa. Kovasti olen hommasta tykännyt vaikka onhan tässä välillä aika sutinaa.

Joulua meillä odotetaan jo kovasti!! Tulisi vaan sitä lunta ja loppuisi tuo ikuinen vesisade!!

Mukavaa joulun odotusta kaikille!!

Pönttis ja pojat 7, 6 ja 2wee sekä rv 11+6