Räkätaudissa - töihin vai ei?
Miehen kanssa molemmilla alko nokat eilen vuotaa. Miehellä kurkku myös kipeä vähän. Räkä lentää ja aivastukset.
Mitenkään kipeitä muutoin ei olla. Oltas siis täysin työkykyisiä.
Mutta mitä tässä nyt pitäs tehdä? Mulla ei esim. ole työterveyshuoltoa ja YTHS:llä ei hoidetan koskaan flunssapotilaita.
Mennäkö töihin vai jäädä kotiin siinä pelossa, että olis sikalentsus ja ei vaan halua tartuttaa muita?
Mulle on moraalisesti tosi vaikea jäädä kotiin kipeänäkään. Saati yhden nuhan takia. Siihen on syynä nuoruuden esimiehet.
Kommentit (10)
tarttuuko se muihin?
Minä INHOAN näitä marttyrejä jotka raahautuu puolikuntoisina töihin ja tartuttavat toiset samalla. Itse sain tartunnan myös työpaikalta,
ja olen juuri toipumassa flunssasta ja meillä on kyllä toive esimiehen taholta ettei flunssaisena tulla töihin, asiakaspalvelussa varsinkin se on hyvin huono asia.
saatanan lintsarit, et sit muut joutuu tekee kaksinkertasen määrän töitä, ku yhel on nuha! Voi jumalauta!
hyvä syy jäädä pois töistä. Itse olen monesti ollut 1-2 päivää, vaikka kuumetta on ollut tosi vähän tai ei lainkaan. Kyllä sen itse tietää, onko siinä kunnossa, että jaksaa olla siellä töissä vai ei. Mulla tilannetta helpottaa se, että teen toimistotyötä projekteissa, joissa kukaan ei tee niitä töitä mun ollessa pois. Ehkä jonkun juoksevan voi pomo hoitaa, mutta lähes kaikki jää mulle sitten myöhemmin tehtäväksi.
Niin, ja tuolla periaatteella olen ehkä pari kertaa vuodessa pois töistä. (maksimi 4 päivää/vuosi)
töihin. "Räkiksesi" kuulostaa erittäin tarttuvalta ja todennäköisesti moni muu menee taudista huonompaan kuntoon kuin sinä ... ja tällä hetkellä on tavallista tukalampaa sairastaa ihan jo H1N1-viruksen pelossa.
Minullakaan ei kuume koskaan räkätaudissa nouse, mutta nuha saa minut tosi huonoon kuntoon - itse asiassa olo on huonompi kuin influenssassa, jossa en yleensä ole yhtä nuhainen, mutta korkeaa kuumetta ja lihaskipuja on. Minullekin kuumeettomana kotiinjääminen tuntuu vaikealta, mutta yritän kuitenkin olla ne pahimmat "räkäpäivät" kotona.
huomenna töihin. Perjantaina flunssa alkoi, lauantaina lievää lämpöä, nyt on jo vähän reippaampi olo, niin että eiköhän se siitä. En viitsisi olla poissa töistä nuhan takia, kun ei se siihen neljään päivään vuodessa jäisi, kun on lasten poissaolot lisäksi, ja itsellekin voi tulla rajumpia tauteja.
pitää ottaa huomioon se että tartutatko muita? Minkälaista työtä teet? Onko sun mahdollista sairastuttaa 100 ihmistä vai ei ketään?
Vaikka ei olisi sitä sikaa, niin muut taudit jyllää ja kaataa sakkia petiin. Mitä vähemmän tartutettaisiin tauteja toisiin, sen parempi.
Itse en aio mennä huomenna töihin. Mulla on nuha, yskä, kehkoputkien kohdalle koskee ja väsyttää. En mene siksi että työnäni on ruokkia n. 100 ihmistä. Ja tällä aivastelumäärällä tauti tarttuu ihan varmasti johonkin asiakkaistani.
Nimenomaan. Ite menisin töihin, tottakai. Harvoin sairastan ja helpolla paranen. Enkä edes tunne itteäni kipeeks pahemmin, mutkumutku
tiedän myös niitä (esim. yks kaveri), joka saa mun pikku nuhan, kaatuu sänkyyn viikoksi. Ja tiedän myös ne, keitä harmittaa ku joku räkii töissä, tartuttaa ja vie kotiin taudin 4 lapselleen. Hän ei ole töissä sen jälkeen viikkoihin.
En voi töissä tartuttaa satoja. Samassa työhuoneessa 4 ihmistä.
Mulle on ihan sama - muita ajattelen tässä. Että onko nolompaa olla pois räkätaudin takia vai nolompaa ottaa vastaan ne katseet ja ajatukset, kun aivastelen vähintään sen 20krt/h