Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA väärin, onko muille käynyt näin ?

16.08.2009 |

Neuvola laski LA:n alunperin väärin, uusi aika onkin 2,5 viikkoa aikaisemmin.

Kohtalotovereita ? Miten olette toimineet, onko LA siirretty vai ?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin sen ultran mukaan, eli siirrettiin la:ta.

12.11 ois ollu kuukautisista laskettu, ultrassa tuli 29.11 (sekä 27.11 että 22.11, mutta mennään tuon ekan mukaan joka oli rv 9+2 otettu ultra).

Vierailija
2/7 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On heittäny paljonkin; esikoisen kohdalla kierron ja ultran välinen ero oli 15vrk, ei siirretty ja lapsi syntyi 11pvää "yliaikaisena" kinaisena :-D Tosin jokainenhan meistä tietää että la on l.pvä + - 2VIIKKOO. Viides la oli ihan pieleen liki 4vkoa ja se pvä siirrettiinkin tukien takia ultrien mukaiselle paikalle, mutta lapsi päätti tulla vieläkin 11pvää aiemmin. Mutta mun kiertokaan ei ole ikinä ollut säännöllinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisista laskettu la oli 20.9, ultran mukaan 28.9. Sanoivat etta aika vahan tuo ero joten katsotaan nyt lahdetaanko vaihtamaan, ja tarkistettiin n. kuukausi myohemmin uudella ultralla etta kumman kanssa mennaan. 28.9 tuli sitten 'viralliseksi' paivaksi vauvan koon mukaan.

Vierailija
4/7 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola kai laski ihan oikein, mutta kun on pitkä kierto, niin ultran mukaan siirrettiin. Ekasta siirtyi 10 päivää eteenpäin ja tokasta 23 päivää. uusien päivien mukaan sitten elettiin. Eka synty just laskettuna ja toka viikon yli, eli 30 päivää yli sen neuvolan LA:n... Oli pitkä raskaus;)

Vierailija
5/7 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron mukaan oli laskettuaika 4.3 mutta ultrassa sanoivat etta on 12.3. Asun Iso-Brittanniassa ja meidan sairaalassa mennaan ultran mukaan aina eika kierron. Molemmat aikaisemmat lapset ovat syntyneet 8-10 paivaa ennen LA niin pitaa toivoa samaa kolmannella kerralla.

Vierailija
6/7 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tosin jo yli viisi vuotta kun mulla soudettiin tuon LAn kanssa edestakas, joten en enää muista tarkkoja päiviä enkä jaksa nyt käydä kirjoista kaivamassa merkintöjä... Mutta yhteensä neljä vai viisi kertaa muuttui LA ultran mukaan. Ja heitto oli SUURI! Syyskuun puolivälistä pompattiin yhtäkkiä lokakuun puoliväliin ja vähän ylikin, siitä takasin syyskuulle ja sitten lokakuun alkuun. Oisko ollu päivät järjestyksessä aika lähellä jotain: 16.9, 20.10, 25.9, 3.10.

Meillä on suvussa yliaikaisuutta paljon ja kaikilla, joten hieman hermoilin tuosta, kun itsekin olen syntynyt aikoinaan 3vko yliaikaisena vasta viikon käynnistelyjen jälkeen. Lisäksi supistuksia oli paljon alusta saakka ja kohdunsuukin aukesi reippaasti jo varhaisessa vaiheessa, tuossa siis syy miksi jouduinkin jatkuvasti ravaamaan ultrissa.

Kultaiseksi keskitieksi päädyttiin sitten pitämään tuo 3.10 virallisena LA:na kun olisi tuosta vielä kerran muuttunut myöhemmälle ultran mukaan. Lapsi syntyikin sitten viikkoa ennen LA:ta syyskuussa ja ihan hyvän kokoisena, 54cm ja reilut 3,5kg.

Vierailija
7/7 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nyt sitten nähdä, miten pitää paikkansa. Itse sain laskemalla n. viikkoa aikaisemman ajan kuin neuvola, siis pisimmälläkin kierrolla. Kierto pitkä ja epäsäännöllinen, joten tiesin, että neuvolan ajasta mennään paljon eteenpäin, kun laskivat 28. päivän kierrolla.

Nyt siis sen ekan ultran mukaan 36+3. Ja lapsi oli painoarvion mukaan nyt jo 3200-3300g! Itse olen painanut syntyessäni 3300g. Ja tyttö pitäis olla tulossa. Arvioivat, että la:n kohdalla paino n. 4kg. Mä kyllä toivon, että tulis vähän aiemmin kuin la, kun on jo noin iso! Ja ens maanantaina jo täysaikainen.