Askarteletteko te muut 2-vuotiaiden lasten kanssa?
Kaveri ihmetteli kun kerroin, että askarreltiin mobile lasten huoneeseen meidän 2-veen kanssa ja sanoi, ettei noin pienen kanssa viittis itte. Tuli sitten muutenkin puhetta tuon suuntaisesta touhuamisesta ja meillä kyllä ollaan leivottu, askarreltu jne... jo ihan pienestä, mutta kaverini ei mitään sellaisia touhua lapsensa kanssa. Olenko siis hassu kun noin pienen kanssa touhuan juttuja joista ei (kaverini mukaan) vielä mitään ymmärrä?
Kommentit (5)
Eikös tarkoitus ole vain tehdä jotain kivaa? Meillä 1,5-vuotias "leipoo", "piirtää" ja "muovailee" muovailuvahalla samalla kun isommatkin näitä puuhia tekevät.
minäkin olen ajatellut. Ja kivaa lapsella on aina tuntunut olevan kun ollaan leivottu yms. Meillä kanssa olen ottanut kaikkeen touhuun lapsen mukaan heti kun vaan osoittanut mielenkiintoa tai muuten ollut sopivan ikäinen. Esim leipomiseen sitten kun ei ole ollut enää niin haitallista jos vähän maistaa pullataikinaa : ) Ihmettelen vaan mitähän kaverini touhuaa päivät lapsensa kanssa kun ei taas kuulemma voi kotitöitäkään tehdä lapsen kanssa vaan pitää odottaa, että nukkuu. Me kun siivotaankin yhdessä.
AP
Noin minäkin tein esikoisen kanssa. Nyt ei tulisi neljän kera mitään, jos kotityöt ja muut puuhat odottais lasten nukkumista. :D
et on vain yksi lapsi. Aika usein on myös surkutellut sitä, ettei ehdi mitään omia juttujaan tehdä kun pakko hoitaa kotityöt sitten kun lapsi nukkuu ja on useasti ihmetellyt miten itse ehdin jotain omianikin touhuta. Mutta niinhän se on, että jos lasten kanssa on jo hoitanut kotityöt niin sitten sen kerran kun saa kaikki lapset yhtä aikaa päiväunille on jopa mahdollista vaikka lukea tai neuloa (=lojua av:lla : )) Olen joskus sanonut, että voisithan ottaa tytön mukaan kotitöitä touhuamaan, niin ei kuulemma onnistu lapsen kanssa mikään, liian hankalaa.
Meillä on aina tehty asioita yhdessä (enemmän kyllä kotitöitä), kun en ole askartelija enkä oikein leikittäjäkään.
Meillä siis jo 1-vuotiaat tyhjentävät tiskikonetta, leipovat, pyyhkivät pölyjä, lajittelevat pyykkiä, kastelevat kukkia, jne. Siis yhdessä tehdään ja lapset auttavat. Mä tykkään lauleskella ja loruilla, niin niitä sitten siinä samassa.