Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään väliä, mihin aikaan vuorokaudesta kuntoilee?

Vierailija
05.08.2009 |

Haittaako, että käyn juoksu/kävelylenkeillä välillä aikaisin aamulla, välillä keskellä päivää ja välillä myöhään illalla? Olen itse huomannut, että juoksu luistaa parhaiten illalla, mutta usein iltalenkit ei ole mulle mahdollisia ja silloin menen aikaisin aamulla tai keskellä iltapäivää. Onko tällä mitään merkitystä kunnon kohotuksen kannalta? Meneekö elimistö jotenkin "sekaisin"? :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku silloin kun se parhaalta tuntuu, tai saat parhaiten sovitettua aikatauluusi! Säännöllisyys on tärkeintä!

Vierailija
2/10 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako, että käyn juoksu/kävelylenkeillä välillä aikaisin aamulla, välillä keskellä päivää ja välillä myöhään illalla? Olen itse huomannut, että juoksu luistaa parhaiten illalla, mutta usein iltalenkit ei ole mulle mahdollisia ja silloin menen aikaisin aamulla tai keskellä iltapäivää. Onko tällä mitään merkitystä kunnon kohotuksen kannalta? Meneekö elimistö jotenkin "sekaisin"? :D

lihakset parhaassa juoksukunnossa n. klo 17 aikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautumisen ja kuntohuipun kannalta ja sen sellaista.Jos tulostavoitteita ei ole, ei väliä.

Jos kuntoilee aamulla ennen aamiasta, rasva palaa tehokkaammin. Punttia sun muuta ei tietankään kannata tyhjällä vatsalla tehdä, mutta lenkkeilyä/hiihtoa voi hyvin.

Vierailija
4/10 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla liikkuessa kalorit ja energia palaa nopeammin ja tehokkaamin kuin muuhun vuorokauden aikaan.

Vierailija
5/10 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei saa ammulenkkeilijää millään, vaikka sitten rasva palaisikin paremmin. Illalla 18-19 paras lenkkeilyaika, jos menee kovin myähään niin yöunet häiriintyy.

Vierailija
6/10 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla liikkuessa kalorit ja energia palaa nopeammin ja tehokkaamin kuin muuhun vuorokauden aikaan.

Perustuuko väite sille, että veren glukoosivarastojen ehdyttyä alkaa elimistö hyödyntää maksan glukoosivarastoja, joka taas liittyy ehkä sitten rasvan palamiseen... miten??

Ainahan ensisijainen elimistön energian lähde on veressä oleva energia, glukoosi. Ja sitä on terveellä ihmisellä tietyksi ajaksi aina käytettävissä - oli sitten kyseessä liikunta ennen aamupalaa vaiko ei.

Vierailija
7/10 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tuttu kestävyysjuoksuvalmentaja yksinkertaisti asian mulle suunnilleen näin: juostessa elimistö pystyy hyödyntämään hiilihydraatteja, jotka ovat juoksijalle "helpoin" ja tehokkain energianlähde, noin 45-50 ensimmäistä minuuttia, tämän jälkeen juoksu rullaa rasvoilla. Harjaantunut juoksija pystyy lenkillä jossakin määrin hähmottamaam, milloin tuo tapahtuu.

Aamulla tai muun pitkän ruokailutauon jälkeen rasva palaa paremmin, koska elimistö saavuttaa tuon rasvanpolttovaiheen nopeammin.

Voisiko joku asiasta jotakin tietävä kertoa, meneekä homma näin ja jos ei mene, niin mitä ymmärsin [taas;)] väärin?

Vierailija
8/10 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla,kevyen aamupalan jälkeen (joko sisältää hiilihydraattia sekä proteiinia) esim. Raejuusto sekä vihannekst jopa leipä antavat sekä energiaa,että jaksamista lenkkeilyyn. Toisaalta taas jos illalla syö hiilihydraattia niin aamulla verensokeri on joka tapauksessa alhaalla ja hiilarit ovat metabolisoituneet rasvaksi.Illalla proteiinia ja aamulla sitten aamulenkin jälkeen hiilihydraattia. Siis,edelleenkin,illalla TÄYTYY syödä hyvin,koska muuten aamulla ei jaksa !

Vierailija
9/10 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille sanottiin koulutuksessa,että jos esim. on tapana syödä päivän aikana esim. suklaata,syökään sen pakollisen suklaansa aamulla,koska edelleen,aamulla on tehokkainta kulutusta. Tosin,taas on yhtämonta mielipidettä asiasta kun on liikunta-alan ihmisiäkin !

Vierailija
10/10 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siirrytään aerobisesta liikunnasta (hapen avulla tehtävää liikuntaa) anaerobiseen (ilman happea) jossain vaiheessa KAIKILLA ihmisillä tulee vastaan stoppi joilloin happea ei yksinkertoisesti mene enään lihakseen. Anaerobisen liikunnan (esim. juoksun,reippaan kävelyn,uinnin) pääenergian lähteenä toimii hiilihydraatit. Maitohappo syntyy siitä syystä,ettei sitä voida tehdä yhtäjaksoisesti pitkään. Sitten,koska tiedän enemmän kuntosaliharjoittelusta,niin esim. maastsvedossa käytetään ATP+KP varastoja (kreatiinifosfaatti) koska tarvitaan paljon energiaa nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi