Kierukan hankkineet, osaisitteko vastata
Olen menossa laitattamaan kierukkaa tällä viikolla. Onkohan kovinkin kivulias toimenpide tai jälkikivut? En saanut mitään etukäteisohjeita, mutta mietin kannattaisko ottaa särkylääkettä jo etukäteen, kun olen aika kipuherkkä. Toinen kysymykseni: aiheuttaako kierukan laitto jotain rajoituksia? Saako mennä uimaan? Lämpimiä päiviä tällä viikolla tulossa ja lapset kyselee uimarannalle menoa, en vielä uskaltanut luvata jos en voikaan uida, etteivät poloiset pety.
Kommentit (9)
Mutta asennuskivun kestää kyllä ilman lääkettäkin. Mitään rajoituksia menemisten suhteen en ainakaan itse saanut.
Otin tuntia ennen särkylääkkeen, ja taisin varmuudeksi ottaa toisen illemmalla. Itse toimenpide ei juuri tuntunut enempää kuin tavallinen tutkimuskaan, inhoa kyllä oli kun mulla todella runsaat menkat ja valuin ihan kivasti siinä... No, ehkä sen ansiosta menikin niin hyvin paikalleen.
En muista uintirajoituksista mitään, mulle laitettiin lokakuussa, enkä muistanut edes kysellä. Lähinnä kai ongelma saattaisi olla menkkojen suhteen, kierukan kanssahan ei saisi käyttää tampoonia. Vai loppuuko menkat aiemmin (toisaalta tuo kierukan laitto voi pidentää vuotoa). Joskus kai laitetaan muulloinkin kuin menkkojen aikaan, mutta täällä se oli käytäntö että vain muukautisten aikaan.
on kohdunkaulankanava sen verran venyttynyt, että hyvin menee. Yksi supistus silloin kun työnnetään sisään, sitten se on ohitse. Joillakin tulee kipuja jälkeen päin. Kuulemma kivuliaampi, jos ei alatiesynnytystä.
... mutta täällä se oli käytäntö että vain muukautisten aikaan.
Siis tietysti Kuukautisten aikaan.
Mutta ensin ei meinannut onnistua koko asennus, jouduin toisen ajan varaamaan (kirjoitin siitä aikoinaan täälläkin..) Sitten kun oli oikeat välineet, niin se oli yks punainen sekunti eikä tuntunut missään.
Asennuksen jälkeen oli kiellettyä hyppimiset, juoksemiset samana päivänä, muita rajoitteita ei tullut.
Itse otin Buranaa tunti ennen asennusta.
Ja hei, tottakai se voi tuntua kivuliaammalta kuin papan otto, tässähän mennään kohtuun sisälle näin ei suinkaan tapahdu papanäytteen otossa.
vaikka ei ollut kuukautisetkaan enää päällä.
terv sektiomamma, että se siitä alatiesynnytyksestä.
Neuvolassa lääkäri ei saanut sitä jälkitarkistuksen yhteydessä laitettua kun olin palautunut "liikaa".
Piti soittaa pätevämmälle lääkärille, ehdotti kyllä jos rusikoisi mutta kun pätevä laittoi niin ei sattunut yhtään.
Minusta esim. lantion mittaaminen satuttaa enempi.
En voi ymmärtää, miten se muka voisi enemmän sattua kuin vaikka joku papa-koe (joka kyllä on joskus mua sattunut) kun en oikeasti tuntenut mitään. Joten älä turhaan murehdi, ja jos otat varuilta sen särkylääkkeen, niin ei satu ainakaan jälkeenpäin.
Uimisesta en osaa valitettavasti sanoa.