Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäisikö joku minulle, miksi toimeentulotukea saavaa paheksutaan, mutta kelan tuet ovat ok?

Vierailija
29.07.2009 |

Minulle on ihan sama, mitä tukea ihmiset saavat veroeurojeni avulla. Ja kelan tuethan ovat pienentyneet suhteessa esim yhdeksänkymmenlukuun.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa ongelmia on jo paljon, ihminen elää jollain tasolla marginaalissa. tämä nähdään alempiarvoisena.

Vierailija
2/9 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin pieniä rahoja että tarpeeseen menee. Kummallista että ihmisen pitäis niistäkin tuntea jotain syyllisyyttä. Kaikki, joiden tiedän tukia kättävän, on olleet tosiaan niitä vailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestihan ei välttämättä ole muuta, kuin on ollut työttömänä niin pitkään ja joutuu työmarkkinatuelle?

Vierailija
4/9 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin pieniä rahoja että tarpeeseen menee. Kummallista että ihmisen pitäis niistäkin tuntea jotain syyllisyyttä. Kaikki, joiden tiedän tukia kättävän, on olleet tosiaan niitä vailla.

Vierailija
5/9 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh:ta joka on kotihoidontuella ja saa muutaman satasen ttt:tä. Kun on ystävänä tällainen ja on kokenut paheksuntaa...

ap

Vierailija
6/9 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan tutuilla ole ollut muita ongelmia kuin rahaongelmia! Pitkään jatkunut työttömyys, sairastuminen, se että opiskelija ei saanut kesätöitä...kaikki nää on syitä, miksi muut tuet ei riitä elämiseen. Ne kuuluu elämään, eikä sinällään laita ihmistä mihinkään marginaaliin. Eihän tuolla kaupan jonossa edes näe, millä rahalla kukakin elää!

Tuet on eri ihmisille huomattavan eri suuruisia. Joku saa ansiosidonnaista enemmän kuin joku saa palkkaa, ja opiskelijat saa niin vähän kaikkia tukia ettei sillä voi minkään järjen mukaan edes elää. Siksi tukien varassa eläviä ei voida niputtaa samaan sarjaan, osalle systeemi on oikeudenmukaisempi kuin toisille.

Vierailija
7/9 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun osa on sitten näitä jotka elävät vuosia vain tekemättä mitään. Eivät edes yritä työllistyä tai tehdä mitään sen asian eteen että tienaisivat itse oman elantonsa..

Tätä viimeistä kohderyhmää minä paheksun, en suinkaan niitä jotka tosiaan yrittävät itse tehdä asioidensa hyväksi jotain mutta joutuvat väliaikaisesti nostamaan tukea.

Vierailija
8/9 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten opiskele/ hae aktiivisesti töitä/ mene kurssille/ ole kotiäitinä

Vierailija
9/9 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa toimeentulotuen saajista on ei edes yritä saada töitä, vaikka elämäntilanne sen sallisi. He vain laiskottelevat ja käyttävät verorahoja hyväkseen. Se on paheksuttavaa. Tuttavapiirissä on yksi tällainen siipeilijä, ja aina hän jaksaa innoissaan selittää kuinka paljon taas saa tukea..Tekemättä siis yhtään mitään, tai edes yrittämättä.