Joku aika sitten kirjotin tänne
vakavasta masennuksestani ja siitä kuinka olin päättänyt aloittaa lenkkeilyn.
Kahteen lenkkiin jäi ja tänään nostettiin Cipralexin annostusta.
Terapeuttini kanssa tulimme siihen tulokseen, että koko ikäni paljon urheilleena, kilpaurheilua, liikunnan aloittaminen olisi tärkeää. Mistä löytäisin halun liikkua?
Olen lihonut 10 kg masennuksen myötä, koska liikunta on jäänyt kokonaan pois. Kärsin painostani ja tulleista läskeistä. Edes se ei kuitenkaan saa minua innostumaan liikkumisesta.
Kun viimeksi kirjoitin, niin tuntui, että hyviä päiviäkin on. Nyt kuitenkin vain hengaillen päivät läpi; mikään ei huvita, mikään ei kiinnosta ja mihinkään en pysty keskittymään.
Elämä on tyhjää vaikka kaikkia asiat ovat hyvin, erittäin hyvin.
Haluan saada energisen ja iloisen minäni takaisin. En vain tiedä, mistä etsiä.
Antaa neuvoja tai edes vihjeitä.
Kommentit (10)
jospa eivät vielä tehoa kunnolla ? Saattaa olla hidasta tuo lääkkeiden vaikutuksen alkaminen.
Ja yritä antaa itsellesi lupa olla vaan, luota että se aika vielä koittaa, kun olet taas pirteä ja jaksat liikkua.
Ennen luin kirjan yhdeltä istumalta mutta nyt en pysty edes aikakausilehteä lukemaan kerralla.
Ennen nautin auringonotosta, jopa 8 h kerralla. Nyt hyvä jos tunnin kykenen olemaan auringossa.
Kaikki, mikä ennen tuotti iloa, on nykyään mahdotonta.
ala lukemaan raamattua, johanneksen evankeliumia tai jostain uudesta testamentista!
siis kun olet kilpaurheillut, niin oletatko että liikunnan pitäisi olla jotain tavoitteellista ja ihmeellistä? rikkaruohojen kitkeminen, kilometrin kävelylenkki, pyörälenkki kauppaan, sulkapallon lätkiminen kesäiltana, marjojen poimiminen tms on ihan yhtä hyvää liikuntaa kuin joku tavoitteellisempi huhkiminen
ala lukemaan raamattua, johanneksen evankeliumia tai jostain uudesta testamentista!
Itselläni Cipralex on tehonnut, mutta eri ihmiset tarvii erilaisia lääkkeitä. Mutta annoksen noston tuloksiakin pitää odottaa ainakin pari viikkoa. Käsittääkseni kyseistä lääkettä voi syödä ainakin 20 mg päivässä, mulla annos on 15 mg. Paljonko sulla nyt on?
Benny Hinn-musassa tuskin on erityistä voimaa, kyseessä luultavasti vain yksi tuote rahankeräämiseksi kyseiselle hepulle... olen kristitty, mutta raamatunluku ei välttämättä ole helppoa syvästi masentuneelle, lukeminen itsessään voi olla hyvin vaikeaa jos aivot ovat ihan kohmeessa. Itse kiitän Jumalaa tehokkaista lääkkeistä, joiden avulla kykenen olemaan suht normaali äiti.
Auttaisiko sua, jos sopisit jonkun kivan ystävän kanssa lenkki-illoista, tai jos ostaisit kuntosalikortin? Jos sulta puuttuu aloitekykyä, selitä tilanne ystävällesi ja pyydä, että hän huolehtii ainakin aluksi siitä, että kanssa lähdette säännöllisesti lenkille.
Jos rahasta ei ole puute, voi auttaa että hommaat viimeisen päälle hienot juoksukamppeet, uudet tossut ja vaikka sykemittarin...
Kuule, jos olet joskus kuitenkin ollut iloinen ja energinen, niin se on olemassa vieläkin. Nyt sulla on meneillään jokin prosessi, jonka merkkinä kärsit masennuksesta. Nyt on aika selvitellä asioita. Olen varma että aikanaan pystyt taas nauttimaan elämästä. On upeata, että masennustasi hoidetaan nyt aktiivisesti. Kilot ja läskit ovat oikeasti sivuseikka. Niistä pääsee eroon sitten kun siihen on voimia.
Itselläni Cipralex on tehonnut, mutta eri ihmiset tarvii erilaisia lääkkeitä. Mutta annoksen noston tuloksiakin pitää odottaa ainakin pari viikkoa. Käsittääkseni kyseistä lääkettä voi syödä ainakin 20 mg päivässä, mulla annos on 15 mg. Paljonko sulla nyt on? Benny Hinn-musassa tuskin on erityistä voimaa, kyseessä luultavasti vain yksi tuote rahankeräämiseksi kyseiselle hepulle... olen kristitty, mutta raamatunluku ei välttämättä ole helppoa syvästi masentuneelle, lukeminen itsessään voi olla hyvin vaikeaa jos aivot ovat ihan kohmeessa. Itse kiitän Jumalaa tehokkaista lääkkeistä, joiden avulla kykenen olemaan suht normaali äiti. Auttaisiko sua, jos sopisit jonkun kivan ystävän kanssa lenkki-illoista, tai jos ostaisit kuntosalikortin? Jos sulta puuttuu aloitekykyä, selitä tilanne ystävällesi ja pyydä, että hän huolehtii ainakin aluksi siitä, että kanssa lähdette säännöllisesti lenkille. Jos rahasta ei ole puute, voi auttaa että hommaat viimeisen päälle hienot juoksukamppeet, uudet tossut ja vaikka sykemittarin... Kuule, jos olet joskus kuitenkin ollut iloinen ja energinen, niin se on olemassa vieläkin. Nyt sulla on meneillään jokin prosessi, jonka merkkinä kärsit masennuksesta. Nyt on aika selvitellä asioita. Olen varma että aikanaan pystyt taas nauttimaan elämästä. On upeata, että masennustasi hoidetaan nyt aktiivisesti. Kilot ja läskit ovat oikeasti sivuseikka. Niistä pääsee eroon sitten kun siihen on voimia.
esim. benny hinn instrumental music.. googlella löytyy .. on siis kristillistä musaa