Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas, suutuinko turhasta? Hankkimani työntekijä syrjäytti minut.

Vierailija
15.07.2009 |

Vaikka muuta yritän, mieleni on silti musta ja kateellinen. Puhuin osastollemme erään kivan työkaverin, joka oli jäämässä omasta työstään työttömäksi. Olen itse ollut työss useita vuosia ja vaikutukseni työn kehittämiseen on tunnustettu ihan johtotasollakin (tämän sanon vain siksi, että olen todella sitoutunut työhöni ja yrittänyt parhaani että homma toimisi parhaalla mahdollisella tavalla ei vain minun vaan koko tiimin kannalta).

Nyt uusi työntekijä on osoittautunut todelliseksi tuloksentekijäksi, mikä tietysti lämmittää pomoa. Ikävä vain, että hän ei noudata yleisiä sääntöjämme, eli panostaa vaan nopeuteen eikä esim tilausten sisältöön. Itselleni on tärkeää, että asiat tehdään oikein ja laadukkaasti.

Nyt olen huomannut, että tämän uuden henkilön määrällinen tulos on asetettu meille muillekin tavoitteeksi periaatteella, että kun yksi siihen pystyy, pystytte te muutkin. Pomo tietää, että laatu jonkin verran kärsii, mutta on valmis vetämään hommat läpi suuremmalla riskillä (etenkin kun ensisijainen vastuu on työntekijällä). Tapahtuneet virheet tulevat kuitenkin mm. minun selvitettäväkseni, koska "olet kokenein työntekijämme".

Sanokaa mitä mieltä olette, olenko vain kohdannut itseäni paljon paremman työntekijän?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin JA nopeasti on sitten jo harvinaisempaa. Riippuu nyt siita kuinka paljon laatu karsii.

Itse olen naita ihmisia, jotka jynssaavat hammasharjalla jotain nakymatonta nurkkaa siivouksen yhteydessa. Ei se nurkka kellekaan nay, mutta itse tietaisin sen olevan likainen. Toistaalta ammattisiivooja sen jattaisi takuuvarmalla valiin.

Tee niin kuin omatuntosi sallii ja tietysti niin, etta potkuja ei tule.

Inhottava tilanne. Kylla se uusi tyontekijakin ennen pitkaa hyytyy, mutta on kylla saattanut saada ylennyksen siihen mennessa.

Vierailija
2/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan olet kohdannut työntekijän jonka "hällä väliä" meininki sopii sääli kyllä työnantajallesi ja joka nyt käyttää tuota hyväksi piiskatakseen toisistakin samaa tulosta.

Minä itse miettisin tuossa vaiheessa että ko. yrityksen arvot eivät kohtaa omiani ja rupeaisin vaivihkaa etsimään uutta duunia jos vaan mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis kateellinen toisen tuloksesta tai ajattelen, että jokainen tekee työnsä oman moraalinsa mukaan, mutta nyt pomo on saanut hyvän aseen hiillostaa minuakin. Tämä toinen tekee siis rutiinihommia hanskat vinkuen ja saa niitä määrällisesti paljon aikaan, ja minun pitäisi hoitaa hankalat asiakkaat, virheelliset tapahtumat ja vielä jonkinlainen yleisvastuu sekä mutkikkaammat työtehtävät ja sen lisäksi tehdä vielä niitä kappalemäärällisesti yhtä paljon kuin tämä toinen. Vähän epäreilu asetelma.

Vierailija
4/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muussakin yrityksesä. Työt pitää tehdä nopeasti ja sillä riskillä, että menee väärin, ei ole niin väliä. Yritykset laskevat niin, etä säästävä enemmän työvoimakustannuksissa kuin menettävät asiakkaita huononlaadun perusteella. Turha sinun on pullikoida vastaan, kun pomot ovat päässeet nyt tuollaisen vähemmän laadukkaan mutta nopeamman tekemisen makuun. Ikävää tämä on asiakkaita ajatellen. Nykyään panostetaan niin paljon sitten kaikenlaisiin asiakasmitttauksiin, että eoiköhän sieltäs itten tule vastaan tämäkin tilanne. Jollei tule, niin sitten ikävä kyllä pomot ovat oikeassa. Asiakkaat tyytyvät vähempään ja yritys saa enemmän.

Vierailija
5/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä, että mikä tuo tulosta yritykselle. Ja yrityksen linjaan tulee sitoutua tai lähteä pois. Sinä et voi päättää linjauksesta.

Vierailija
6/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaakkaat voivat tyytä vähmpäänkin, eivät ole valmiita maksamaan liiasta laadusta. Ehkä se on vain niin, vaikka toivoisit olevan toisin.

Vierailija
7/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan usko että tilanne tuosta paranee millään. :( Liian usein näitä joutuu tietyistä paikoista kuulemaan... Ja tämä on nyt luultavasti vain jäävuoren huippu ainakin tällä osastolla.

Minäkin suosittelen työpaikan vaihtamista tai ainakin osaston jos se on mahdollista. En usko että millään pystyt osoittamaan esimiehellesi että hän toimii epäreilusti tmv.

t. hr-ihminen

Vierailija
8/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aloitekykyiset, sääntöjä jopa kyseenalaistavat työntekijät ovat erittäin arvokkaita työnantajalle. Että jollain on rohkeutta poiketa siitä mitä on "aina tehty".

Vierailija
9/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nämä tapahtumat eivät sijoitu mitenkään liike-elämään. Kyse on myös sellaisten sääntöjen noudattamisen valvonnasta, joita ei voida sopia vaan työkavereiden kesken... Varmaan keksitte nyt vähän toimialan suuntaa...

ap

Vierailija
10/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon työnatajasi moraalista, jos se hyväksyy tuollaisen kovan tuloksen tekemisen laadun huononemisen hinnalla. Sinun ja työnatajasi arvot eivät nyt kohtaa, etsi uusi työ!

T. Samassa tilanteessa ollut, työtä vaihtanut

Vierailija
11/11 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahallisen tuloksen tekemisestä, vrt yksityinen ja julkinen sektori, minusta tarkkuudelle ja laadulle pitäisi asettaa suuremmat kriteerit kuin jollekin liukuhihnatuotetuotannolle. En kyllä itse ole ollut töissä kuin business-elämässä.