Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paskat. Ei löydy töitä eikä opiskelupaikkaa. Paskat.

Vierailija
10.07.2009 |

Mä en enää jaksa. Taas tuli hylkäyskirje koulutusta (eihän tämä ollut kuin vasta seitsemäs vai kahdeksas, kuka noita enää jaksaa laskea?).

Mulla on koulutus, mutta eipä noita tuon alan paikkoja löydy eikä tuo ala enää kiinnostakkaan, ei sen puoleen. Vähän pakkotilanteessa hankin tuon lukion jälkeen.

Olen hakenut eri kouluihin (pariin kaupunkiin) ja eri aloihin (koulunkäyntiavustaja kerran, lasten iltapäiväkerhon ohjaaja, lähihoitaja 4 kertaa, ensihoito kerran ja sairaanhoito kerran). Koulunkäyntiavustajan ja kerho-ohjaajan koulutusjutusta ei edes tullut mitään kirjettä, ensihoitolinjalle hain tänä keväänä, mutta en päässyt soveltavuuskokeisiin ja sairaanhoitolinjalle hain myöskin tänä keväänä. Olen tällä hetkellä varasijalla 20 eli turha odottaa, että pääsee. Multa jäi uupumaan 3 pistettä minimipistemäärästä.

Ekalla kerralla lähihoitajakoulutuksen ryhmähaastattelu meni perseelleen (en saanut sanotuksi mitään), toisella kerralla linja oli nuorisopuolen PK-pohjainen linja eli en päässyt, koska olen ylioppilas, kolmas kerta oli työkkärin järjestämä koulutus (kokeet meni hyvin, mutta työkkärin mielestä en tainnut olla olla tarpeeksi kauaa työttömänä..) ja neljäskin kerta meni nappiin, mutta en päässyt suuren hakijamäärän takia.

Olen ollut nyt 3 vuotta putkeen työttömänä. Sitä ennen olin yhdessä perheessä lasten- ja kodinhoitajana, toisessa perheessä kesän lastenhoitajana, puhelinmyyjänä yhden kesän ja mainostenjakajana.

Puhelinmyyjäksi en todellakaan enää rupea! Tienasin tuona kesänä vaivaiset 5 euroa.. Koska sain myytyä ainoastaan kolme lehteä (olin liian kiltti myyjä ja lopetin puhelun, jos asiakas sanoi ei. Pomon mielestä mun olisi pitänyt olla sinnikkäämpi ja pakkomyydä niitä lehtiä). Mainostenjakana tienasin n. 100 euroa kuussa, joka oli liian vähän siihen työmäärään.

Meidän kaupungin työmarkkinat on perseestä (eikä naapuri kaupunkien tilanne ole sen parempi). Siistijäksi en pääse (olen kysynyt jo viidestä firmasta), koska he laittavat ammattilaiset etusijalle. Puhelinmyyjäksi joo pääsisi, mutta ei kiitos. Ja kaikki muut työpaikat tarvitsevat alan koulutuksen (mm. sairaanhoitajat, opettajat, raksamiehet ym.).

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys on hirveä, ja kokoajan toivon, että puhelin soi:=) Pakko uskoa, että joskus tärppää, ennen kuin kaapista loppuu leipä ja laskut tippuu lattialle....

Vierailija
2/2 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat sentään edes työttömyyskorvausta!

Minä olen opiskelija alalla, josta ei saa töitä. En kehtaisi koulustakaan lähteä, vaikka opintotukea en enää saa (kuukaudet käytetty). Koska olen opiskelija, en saa työkkärikorvausta, ja nyt on ihan hirveä työtilanne, joten en saa myöskään mitään töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla