Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoitteena juosta ensi kesänä puolimaraton.

Vierailija
06.07.2009 |

Osaako kukaan neuvoa, mistä saisi hyvän ja simppelin harjoitusohjelman ?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. www.seponkotisivut.com > puolimaraton läpi.

Vierailija
2/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juokset 4 krt viikossa lenkit:

* 5 km rauhallista hölkkää

* 2 km kävellen, 2 km täysiä, 2 km rauhallista hölkkää, 2 km kävellen

* 8-10 km rauhallista hölkkää

* 4 km nopeaa hölkkää

Juokset tätä ja parin kk välein lisäät jokaiseen matkaan 1-2 km. Ja kyllä normaali ihminen jaksaa puolimaratonin vaikka "kylmiltään", mutta harjoittelulla tietysti ennakoidaan äkillisiä polvivaivoja ja juoksun mielekkyyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juosta puolimaratonin "kylmiltään"?! Epäilen kyllä suuresti, ettei kovin moni ihminen jaksa edes kolmea kilometriä saatikka puolimaratonia.

Vierailija
4/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä normaali ihminen jaksaa puolimaratonin vaikka "kylmiltään", mutta harjoittelulla tietysti ennakoidaan äkillisiä polvivaivoja ja juoksun mielekkyyttä

Vierailija
5/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juosta puolimaratonin "kylmiltään"?! Epäilen kyllä suuresti, ettei kovin moni ihminen jaksa edes kolmea kilometriä saatikka puolimaratonia.

joka on tottunut liikkumaan vähintään 3 kertaa viikossa. Sohvaperuna tuskin jaksaa, mutta jos peruskunto on kohdillaan niin jaksaa - olen itse siitä elävä esimerkki ja tiedän monia muitakin ;-). Olen itse siis uinut, jumpannut tai käynyt punttisalilla koko ikäni 3 krt/viikko. Vaikka juoksukokemusta ei ollut, niin hyvin jaksoin puolimaratoninkin! Eihän se ole kuin parin tunnin puristus ;-D.

Vierailija
7/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla hyväkuntoinen jaksaakseen juosta puolimaratonin.

Vierailija
8/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla hyväkuntoinen jaksaakseen juosta puolimaratonin.

Minusta normaali ihminen = normaalikuntoinen = jaksaa juosta puolimaratonin eli noin kaksi tuntia yhteen putkeen! Normaali = normaalikuntoinen juoksee myös cooperissa 2400m->.

Vierailija
9/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan varsinaisesti harrastanut juoksua, pidän vain itseni ylittämisestä.

Elikkä 11kk esikoisen syntymän jälkeen juoksin (=raahautusin 5h35min)täysmaratonin. Harjoittelin n.3kk.2-3 lenkkiä viikossa. Ei siihen kovin montaa pyrähdystä mahtunut.

Noita perussääntöjä harjoitteluun ovat 1. pitkälenkki 1krt/vko, riittävä lepo ja palautuminen, lihaskunto ja mikähän siinä vielä oli, kenties intervalliharjoittelu...noo ajattelin, että pitkä lenkki ja lepo ovat jo puolet tärkeistä tekijöistä.

Tämän jälkeen olen juossut muutaman puolikkaan samalla taktiikalla:

Viikko 1. 5km lenkkki

Viikko 2. 15 km lenkki

Viikkko 3. puolimarathon n. 2h30min

Mitä sitä itseään rikkomaan turhalla harjoittelulla:))

Juuri mitään liikuntaa en enää pääse harrastamaan olosuhteista johtuen, joten kyllä tässä aika rapakunnossa alkaa olla, painoakin tullut vähän liikaa...

Juu, mutta jos haluaa tosissaan ottaa niin juoksijalehden sivuilta löytyisi harjoitteluohjeita ja stockholmmarathon(marathon.se)sivustolta löytyy ihan huippujen laatimia harjoitteluohjelmia.

Omasta mielestäni päättäväisyys ja sisu ovat tässä merkittävämpiä tekijöitä kuin harjoittelu.

Ei nössöille.

Siitä vaan hölkkäämään!!!

Vierailija
10/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin pitäisi mennä jo koko maraton. Vuotta ei kyllä tartte harjoitella puolimaratonia varten, ellei ole todella ylipainoinen ja huonokuntoinen ihminen.

Vierailija
11/11 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ens kesänä menee jo täysmatka. Ei se maraton niin ihmeellinen suoritus ole,vaan pitkä, tylsä lenkki. En ole koskaan kokenut maaliin tullessani mitään "jess, mä tein sen"-tunteita. Muut elämän elämykset ovat olleet paljon sykähdyttävämpiä.

Triathlon on jo melkoinen saavutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän