Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajat sukulaisille

Vierailija
01.07.2009 |

Millaiset ovat mielestänne oikeanlaiset rajat sukulaisille? Miten saatte ne pidettyä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rajaton lasten tapaamisoikeus??

Sen jälkeen olen saanut noin 40 viestiä siitä, mikä omassa käytöksessäni, ulkonäössäni kodissani, firmassani, lapsissani, lasteni kasvatuksessa, kouluissa, harrastuksissa, ulkonäössä, mieheni suvussa, mieheni työssä jne. jne. on vikana. Ja kirjalliset vaatimukset lasteni rajattomasta tapaamisoikeuksista. Ap

Vierailija
2/10 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukulaisistani on kyse, mutten kerro nyt tarkemmin kenestä.

Heidän mielestään heillä on jokin "nautintaoikeus" minun lapsiini. Minä taas en ymmärrä, miksi pitää olla tiiviisti tekemisissä, kun me emme pidä heistä, eivätkä he meistä. Ennen lapsia olin joulukorttitasolla vuosikymmenet.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit ovat joko poikki tai sitten täydellinen sekaantuminen on ympärivuorokautista.

Ap

Vierailija
4/10 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa tulee helposti liian töksähtäen tai aggressiivisesti ulos, jos asia tuntuu yhtään hankalalta, tai koen oloni uhatuksi. Siksi oon alkanut pitää suutani kiinni ja mies taitavampana hoitaa sellaiset asiat, jotka ovat koko perheen juttuja, ei tietenkään mun ihan henkilökohtaisia ala hoitamaan.

Mutta siis jos ilmaisutavassasi on toivomisen varaa, niin kannattaa suunnitella pitkään ja huolella miten asian esittää. Itsekin olen joskus onnistunut sanomaan jotain ihan ystävällisesti ilman että siitä tuli mikään vaatimus tai käsky. Mutta mulla se tosiaan vaati viikkojen hauduttelun ja sen jälkeen piti osata käyttää tarjoutunut tilaisuus hyväksi silloin, kun se osui kohdalle.

Vierailija
5/10 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siinä, ettei kukaan kuuntele kuitenkaan... Kävellään yli mennen tullen.

Ap

Vierailija
6/10 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rajojen laittaminen hankalalle sukulaiselle onnistui lopulta, kun kirjoitin vanhanajan kirjeen, jossa kerroin minkälaista käytöstä jatkossa en missään nimessä hyväksy. Auttoi ihmeesti ja tilanne ollut edes jonkinverran helpompi pari vuotta.

Vierailija
7/10 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen olen saanut noin 40 viestiä siitä, mikä omassa käytöksessäni, ulkonäössäni kodissani, firmassani, lapsissani, lasteni kasvatuksessa, kouluissa, harrastuksissa, ulkonäössä, mieheni suvussa, mieheni työssä jne. jne. on vikana.

Ja kirjalliset vaatimukset lasteni rajattomasta tapaamisoikeuksista.

Ap

Vierailija
8/10 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on myös sellaisia ihmisiä, joille ei niin hienosty pysty puhumaankaan, etteivät loukkaantuisi tai vähintään hermostuisi.

Mutta tartuin nyt ensimmäisenä tuohon helpoimpaan vaihtoehtoon, sillä ainoa mihin oikeasti pystyt vaikuttamaan on oma käytöksesi. Muita et pysty kuitenkaan muuttamaan.

Vierailija
9/10 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kauemmas sukulaisista.

Vierailija
10/10 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme harkinneet myös ulkomaille lähtöä, ihan sukulaisten takia, mutta meillä on täällä lasten koulut, työpaikat, talo jne.

Vähän karu ratkaisu, että pitäisi paeta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän