Miksi kummilapset ei kiinnosta kummeja?
Miksi lupautua edes kummiksi, jos ei lapsen ensimmäisen vuoden aikana kertaakaan ota yhteyttä eikä kysy kuulumisia? Sen verran pitää vaivautua, jos ei käymään viitsi tulla.
Olen lapsen äitinä yrittänyt tavoittaa kummia puhelimella sekä s-postilla, kumpaankaan ei vastata. Tietääkseni en ole loukannut ristiäisten jälkeen mitenkään tai jos olenkin, niin toivoisin että kummi ilmoittaa tästä, jotta voin pyytää anteeksi. Ristiäisten (syyskuu)jälkeen ei mitään eloa, ei mitään viestiä eikä vastausta..
Asian tekee hankalaksi se, että olen itse tuon kummin pojan kummi, joten en voi hoitaa omaakaan kummin tehtävääni kun en saa kiinni ihmistä! =0/
Kommentit (8)
Kaikki käyvät meillä kylässä, me käydään niiden luona jne. Pariskunta ja kaksi kaveria. Ihan mukavia ja aina muistavat lapsia.
No ilmeisesti näin on käynyt. Harmi, että se pitää näin jälkikäteen tajuta itsekin. Nyt kun mietin, niin todellakaan ei sieltä kukaan ole soitellut tai muutenkaan ottanut yhteyttä kummipoikaanikaan liittyen, aina olen minä soittanut ja kysellyt kuulumisia.
Paskan marjat. Minusta olisi silti mukavaa pitää yhteyttä omiin kummilapsiini, mutta aika pirun vaikeaa se tässä tapauksessa on. Matkaakin on melkoisesti, että ei voi yks kaks vaan lähteä käymään..
ap
Eipä tuota kaveriakaan enää näytä kiinnostavan Eivät siltä puolen pidä yhteyttä, eivätkä käy kylässä.
Alkuun kävin heillä kerran, pari vuodessa yökylässä, mutta jotenkin sekin hiipuu, kun se olen aina minä, jonka pitäisi pitää yhteyttä.
Lapselle oon lähettäny joulu- ja synttärilahjan.
esikoisen kumpikaan kummi ei ole mitenkään kiinnostunut tästä asiasta. kuopuksen kummeille sen sijaan kummius on selvä kunniatehtävä ja tykkäävät selvästi kummiudesta. onneksi kuopuksen kummit ottavat esikoisen niin hyvin huomioon että tuntuu melkein kuin olisivat hänenkin kummejaan. :)
Mä pidän hyvin harvoin yhteyttä mun toiseen kummilapseen. Syy on se että, olen huomannut jos vuosia sitten että mua pidetään pelkkänä lahjakoneena. Nyt kummilapsi on jo teini ja se vähä minkä hänestä tiedän, ei ole kivaa tietoa. Mä en millkeään teiniganstalle rahojani anna. Kortin olen laittanut tai soittanut synttäreillä, se saa riittää. Mainitaan nyt vielä se että joskus aikoinaan kun laitoin hänelle paketin tai rahaa, niin ikinä ei kiitosta kuulunut. Joskus pyysin pojasta valokuvaa kun kuulin että on saanut koulukuvat, tänä päivänä sitä kuvaa en ole saanut vaikka se mulle luvattiin.
Mulla on myös toinen kummilapsi, sen kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmia. Ihana tyttö ja pidän mielelläni häneen yhteyttä ja muistan muutenkin kuin vaan merkkipäivinä, mutta myös minä olen tytön perheelle ja tietysti tytölle tärkeä, se on ollut ilo huomata.
mutta kiinnostus kummiuteen hiipui vauva-ajan jälkeen,valitettavasti. 3 lapsen kummeista on kyse ja kaikilla kävi samalla lailla.
Yksikin kummi lupasi aina viedä lasta lätkämatsiin,korkeasaareen ym joka vuosi samat tarinat,koskaan ei vienyt ja nyt poika pääsee ripille ja kummi ilmoitti olevansa estynyt,olisihan se pitänyt arvata. Olemme hänen lapsen kummeja ja taidan ottaa saman linjan.
2 vanhinta ovat jo rippikoulun käyneet ja nyt on yhteydenpito hiipunut. Ikävää mutta elämä kuljettaa eri suuntiin.
1 kummilapsi asuu Australiassa. Häntä muistan säännöllisesti mutta tapaamisia on harvakseltaan.
1 kummilapsi on exäni serku poika ja eron myötä yhteydenpito on hiipunut.
1 kummilapsen äidin kanssa meni sukset ristiin niin pahasti, että 15 v ystävyys katkesi. En hyväksynyt hänen kakkossuhdettaan enkä suostunut alibiksi.
1 kummilapsi asuu 30 min matkan päässä. Käymme joka talvi ainakin kerran lätkämatsissa. Lisäksi käymme elouvissa, hän soittaa minulle ja minä hänelle. Ikää pojalla 9,5 v. Viime viikon lopun oli mökillämme. Ensi viikolla lähdetään perinteiselle viikon kesälomareissulle. Meillä on hyvä ja lämmin suhde. Olemme reissanneet yhdessä paljon siitä lähtien kun hän täytti 1 v. Uskon, että suhteemme säilyy aikuisikään asti hyvänä. Kyseessä velejni poika ja esikoinen.
& kummilapsen kokemuksella uskallan väittää, että nämä sukulaissuhteiset kummiudet toimivat parhaiten. Vaikka kummisuhde on aikuisen ja lapsen välinen suhde, niin vanhempien ja kummin välit vaikuttavat siihen kuitenkin.
Veljeni on läheinen ja hänen kaikki 3 lasta ovat läheisiä.
Kummin valuinta ei ole helppoa eikä kukaan voi taata, että kummisuhde säilyy ja onnistuu. Useimmiten kuulee näistä nimellisistä kummeista.
Olen onnistunut hyvin 1 kummilapsen kanssa, 4 kanssa vieraantunut vuosien saatossa ja 1, Australiassa asuvan kanssa, kummisuhde on kin perustettu jo alusta asti erilaiseksi. Hän on serkkuni tytär. Kyse on pitkälti siteen säilyttämisestä Suomeen. Olemme toki tavanneetkin useaan kertaan ja ehkä ensi vuonna taas.
Kannattaisi ehkä keskustella tulevan kummin kanssa siitä roolista, jota vanhemmt kummilta odottavat. Näin ehkä voitaisiin välttyä pettymyksiltä. Kaikilla kun ei ole samaa käsitystä kummiudesta. Jos omat kummit eivät ole erityisemmin välittäneet, ei kummilla ole "oikeaa" roolimallia.
Minun lapseni kummeista yksi ei ole koskaan ottanut juuri mitään yhteyttä. Lapsi kuitenkin jo 5-vuotias.