Kuinka kauan odottaa menkkoja ennen lääkäriin menoa?
Menkat ovat nyt reilun viikon myöhässä. Raskaana en ole. Viikko sitten tuli ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa ja viime menkkojen lopussa reilusti normaalia enemmän jotain kalvon palasia vaikka verta ei enää tullutkaan. Voikohan olla, että limakalvo tyhjeni silloin viimeksi niin paljon, ettei nyt enää ollut mitä tyhjentyä?
Kommentit (14)
kondomia on käytetty joka kerta ja raskaustestit näyttävät negaa.
ja mulla oli 11pvää menkat myöhässä..mullaki testit negaa, paitsi viime ke + =)
taas näitä.....
"eihän raskaaksi voi tulla seksiä harrasamallla!!!"
Menkat ovat reilun viikon myöhässä. Nykyajan raskaustestit (10 mIU/ml) näyttävät raskauden yleensä jo ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Olen itse työni puolesta koko ajan tekemisissä raskaustestien kanssa ja tiedän mistä puhun ;)
myöhässä ja menkat sitä myöten.
Tp ap
Tämän yhden negan jälkeen en tosiaan ole luottanut raskaustesteihin. Negaa nimittäin tuli (samasta raskaudesta) KAKSI kertaa! Ensimmäisen kerran kun kuukautiset olivat 2 viikkoa myöhässä ja toistamiseen kun kuukautiset olivat 1,5kk myöhässä. Testeinä olivat Apteekin Oma Raskaustesti ja Predictor.
Mutta jos kerran työskentelet tämän tiimoilta, niin kai sinun pitäisi tietää myös koska on syytä hakeutua lääkäriin?
ei näytä plussaa kun nainen on ollut raskaana jo useamman viikon, on istukan toiminnassa vikaa (hCG-hormonia ei kehity normaalia määrää) tai ovulaatio on ollut myöhässä jonka vuoksi myös kuukautiset olisivat alkaneet saman verran myöhässä mikäli raskaus ei olisi alkanut.
Vaikka tiedänkin raskaustesteistä paljon, en tiedä lääkärikäytännöistä. Pitäisikö?
Ja nyt 5-vuotias terveenä syntynyt "nega" katsoo lastenohjelmia.
Ja yleensä siis ammattilaiset tietävät alansa kytköksistä jonkin verran. Akanoitahan toki aina on.
todennäköisesti ovulaatiosi oli myöhässä. Onko se vaikea ymmärtää?
Jos kaksi eri merkkistä testiä on toiminut samalla tavalla, ei vaihtoehtoja kauheasti jää...
Joskin vauvan syntymäaika antoi olettaa, että olin raskaana jo tuolloin kun menkat olivat 2 viikkoa myöhässä - ja ainakin silloin kun menkat olivat 1,5kk myöhässä.
No joka tapauksessa testeihin minua ei saa enää kukaan luottamaan. Muut toimikoon kuten parhaaksi katsovat.
sain gynekologilta ohjeen, että vastaanotolle kannattaa tulla, kun kuukautisia ei ole puoleen vuoteen ollut. Jos tulee muita oireita, sitten pitää mennä aikaisemmin.
Kun sanot että et ole raskaana