Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miksi teillä käy tai on käynyt perhetyöntekijä?

Vierailija
22.06.2009 |

..Kyselee utelias

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymykseni takia.

Vauva ei nukkunut yöllä kuin tunnin pätkissä ja päivällä olisi pitänyt jaksaa pirteänä hoitaa muitakin lapsia. Ei onnistunut.

Perhetyöntekijä kävi sitten auttamassa. Kerran viikossa ulkoili ja leikki lasten kanssa 4 tuntia kerrallaan ja tarjosi minulle mahdollisuuden nukkua =)

Vierailija
2/6 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli uhmaikäinen esikoinen ja vauva vasta syntynyt. Ihan turhaa paskaa. Istuttiin pöydän ääressä ja se kyseli kuinka jaksan, olenko väsynyt, blaa, blaa, blaa.. Sanoi ettei hänen toimeenkuvaansa kuulu kodin siivous tai lastenhoito. Ainoastaan juttelimme ja ihan samoista asioista kuin ystävieni kanssa juttelin.

Koin joka viikkoiset vierailut rasittavana kun muutenkin olin pystyyn kuollut. Sanoin ettei tartte enää tulla että saapahan tilalle jonkun toisen joka ehkä enemmän sitä keskustelua tarttee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytäntö näyttää vaihtelevan, ei kunnittain, vain henkilöittäin... Siis, saman kaupungin perhetyöntekijöistä toinen katsoo lapsen perään, lähtee kauppareissulle avuksi, saattaa jopa auttaa kotitalousaskareissa. Toinen taas istuu sohvannurkassa kännykkä korvallaan, päivitellen

"kuin sä jaksat", tekemättä yhtikäs mitään. Kauppareissulle tämä saattaa lähteä mukaan, mutta vain päästäkseen hoitamaan omia asioitaan...

Toki se keskustelukin kuuluu toimenkuvaan, mutta kyllä se tarkoitus on antaa äidille aikaa vaikka sitten ottaa pikku torkut perhetyöntekijän puuhaillessa jotain lasten kanssa.

Itse olen viime aikoina harkinnut, että voisinpa pyytääkin perhetyöntekijää (neljäs syntymässä, eikä oma (perus)terveyskään ole ihan reillassa). Mutta tällä paikkakunnalla ovat kivenalla, eikä meille muutoin hyvin toimeentuleville näitä riitä.

Vierailija
4/6 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen periodi oli kun odotin kakkosta ja raskaus oli vaikea. Piti levätä paljon ja perhetyöntekijä kävi ulkoilemassa kahdesti viikossa esikoisen kanssa (silloin 2v) ja teki ruoat sekä imuroi. Taivaan lahja oli!!!

Toisen kerran kävi muutamia kertoja kun olin synnyttänyt tuon kolmannen ja viimeisen. Kävi siis ulkoilemassa kahden isomman kanssa (3v10kk ja 1v7kk), teki ruoat ja imuroi. Sain sektion jälkeen ottaa rauhassa ja hoitaa vauvaa.

Todella kultaakin kalliimpi apu ja hintaansa nähden ihan vertaansa vailla!

Kiitos Tampereen kaupungille, että tällaista apua on saanut ja saa edelleen jos tarve on.

Vierailija
5/6 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei nukkunut yöllä kuin tunnin pätkissä ja päivällä olisi pitänyt jaksaa pirteänä hoitaa muitakin lapsia. Ei onnistunut.

Perhetyöntekijä kävi sitten auttamassa. Kerran viikossa ulkoili ja leikki lasten kanssa 4 tuntia kerrallaan ja tarjosi minulle mahdollisuuden nukkua =)

meilläkin vauva nukkuu tunnin pätkissä ja lisäksi itkee mahavaivojaan öisin, ja välillä on tosi vaikeaa jaksaa esikoisen kanssa kun yöunta on takana vajaa 3 tuntia... Kuulostaa luksukselta että joku tulisi edes joskus hoitamaan lapsia!!

Vierailija
6/6 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin apua tuollaisesta on? Pelkkää riesaa jo ennestäänkin väsyneelle äidille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi