Hermo menee äippärahahakemuksen kanssa!
Työnantaja (Espoon kaupunki) maksaa palkkaa ekat 3 kk ja siksi hakemus piti jättää työnantajalle (olen ope, eli koulun kansliaan). Nyt hakemuksen jättämisestä on kulunut 7 viikkoa eikä sitä vielä edes näy vastaamotettuna Kelan nettisivuilla. Koulun kanslisti kyllä kertoo laittaneensa sen eteenpäin palkanlaskentaan.
Ensiksi ihan vaan innoissani odottelin äippäpakkauksta, mutta nyt jo huolettaa ehtiikö hakemus perille 2 kk ennen laskettua aikaa vai jäänkö ilman äippärahaa kun paperit seilaa ties missä...
Kommentit (6)
vaikka saisikin vasta lapsen synnyttyä??
paperit ei ole ajoissa Kelassa. Tai siis että sen saa, mutta vasta puolen vuoden selvittely- ja valitusprosessin jälkeen.
t.AO
netis ei aina kaikki näy niin hyvin kuin kelan omilla koneilla..
Minulla ensin oli työnantja lähettänyt puutteeliset palkkatiedot, sitten Kela mokasi, ja asi jäi käsittelemättä. Mä sain kyllä pakkauksen ajoissa, mutta äotiysrahapäätös tuli lapsen syntymän jälkeen. Ja lapsi syntyi yliaikaisena....
vasta sen jälkeen kun olin jäänyt jo lomalle.
mä en oo edes älynny hätäillä, sain kyllä jo yhden päätöksen, mutta jouduin hakemaan muutosta, ku työnantaja maksaakin palkan eka ä-lomakk:lta.. Oletin, että ne odottaa tietoa työnantajan maksamasta palkasta ennen uutta päätöstä. Ä-avustuksen tosin jo sain.. on kaks peräkkäistä pakkausta, ni aattelin, että jääköön tää kolmas väliin ;p