Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa. Mielipiteitä vaatekaapin hankinnoista.

17.06.2009 |

Ostin eilen alesta ison pinon vaatteita. Yllätys oli suuri kun löytyi monta, jotka sopi minulle ja nappasin hätäpäissäni kaikki mukaan ja päätin tehdä valintaa myöhemmin kotona, mutta se ei ollutkaan helppoa ja nyt sormi suussa istuskelen ja mietin, että mitkä pidän ja mitkä palautan. Olisin kiitollinen kommenteistanne tässä vaikeassa päätöksenteossa, omasta vaatekaapista ei löydy mitään päällepantavaa parempiin tilaisuuksiin, joten niihin nyt siis tarve lähinnä. _Pakottava_ tarve on yhteen juhlapukuun tälle kesälke. Kokonaisuudet ovat seuraavat:

1) murrettu vihreä hame, jossa oliivinvihreällä aplikointeja + oliivin vihreä silkkineulostoppi

Omia kommentteja:

+ istuu hyvin

+ värit kivat, menee myös arjessa

? en tiedä miten silkkineulostoppi kestää pesut

- juhlava, mutta ei riittävän juhlava esim. häihin

2) Rils'in raakasilkkinen limen värinen mekko

+ todella juhlava

+ olisi todella hieno tänä kesänä häihin

- ei saa pestä itse, vaatii pesulapesun

3) Rilsin raakasilkkinen anilliininpunainen hame + musta 3/4 hihalla oleva lyhyt jakku

+ hame aivan loistava, pituus, leikkaus ja väri, jakku varmaan monikäyttöinen, sopii noiden muidenkin kanssa varmaan, en ole vielä sovittanut tosin

+ jakku itse pestävissä

- hame täytyy pestä pesulassa

4) Rilsin kevyt kukkamekko lime/violetti + violetti pitsivillatakki

+ istuu minulle täydellisesti, kuulostaa kauhealta kukkineen, mutta päällä tosi kivan näköinen

+ saa pestä itse

+ aivan riittävän juhlava kaikkin kesäjuhliin

- kesäinen eli ei mene hätätilassakaan talvisiin juhliin

5) Musta pellavamekko, johon on aplikoituna kukkia.

+ mustana menisi sekä talven että kesän juhliin

- leikkaus ei ihan paras mahdollinen

- merkki minulle tuntematon Cristelle & Co, en tiedä miten pellavamekolle kävisi pesussa, saa kyllä pestä itse

Mitäs te tekisitte tilanteessani? Minkä tai mitkä pistäisitte takaisin kauppaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ajatellut ollenkaan noiden tuotteiden hintoja, mutta jos joku osaa niitä tietty arvioida, et onko kohtuullisia/järkeviä, niin laitan ne nyt kokonaisuuksisttain.

1) 56 e

2) 100 e

3) 110 e

4) 105 e

5) 50 e

Vierailija
2/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisin Rils´in raakasilkkisen limen värisen mekon, rils`in kukkamekon sekä tuon mustan pellavamekon.

Perustelut: musta pellavamekko sopii moneen menoon ja on monikäyttöinen. Kukkamekko sopii kesän juhliin. Limen värinen raakasilkkimekko kuulostaa vain niin kivalta, siksi ottaisin sen myös :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin yksiosaisen juhlavan limen sekä sen kukallisen olikohan lime-violetti.

Valintakriteerini:

- Jos ei istu täydellisesti, niin hylkäisin.

- Jos löytyy tosi hyvä ja tosi juhlava, jolle olisi käyttöäkin, niin pitäisin tietenkin.

- Yksiosaisuus on plussaa, sillä vaatevalintana tuo paremmin esille kantajansa

Vierailija
4/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari lyhyttä kommenttia.

Eli ehkä sanoin huonosti, mutta tuossa mustassa mekossa istuvuus ei ole paras mahdollinen, kun siinä on vähän kuin mahan kohdalle pussi. Ja kun on suht jäykkää pellavaa, niin laihtuminenkaan tuskin laskeuttaa kangasta ihan parhaalla mahdollisella tavalla, joten siksi mainitsin, että leikkaus ei ole paras mahdollinen.

Lisäksi unohdin mainita löysin pitkän mustan pellavahameen, jonka otan ihan varmasti, se maksoi 28 e ja sopii minusta niin arkeen kuin juhlaan.

Vierailija
5/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän usein aleissa lukee eli oletko varma, että voit palauttaa yhtään mitään?

Vierailija
6/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
7/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin vähintään 3 ja 4. Jos sun ei rahasta tartte välittää, niin sitten ihan kaikki ne, jotka istuu hyvin ja sopii tyyliin.

Näin mä tekisin. Mä saatan itse ostaa kertareissulla 4-5 asukokonaisuutta muulloinkin kuin alesta eli mä en tykkää shoppailusta ja silloin kun itseni raahaan kauppaan, niin ostan vähän enemmän.

Jos sä olet samanlainen, niin osta kaikki muut, mutta ei sitä pellavaa. Se ei jotenkin kuulosta hyvältä :)

Vierailija
8/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki varmaan arvaa mistä liikkeestä tuotteet ovat, jos kerron, että niillä on 14 vrk palautusaikaa.

Joo, mut sovitin kaikki läpi ja kaikki näytti hyviltä. Ei auttanut kolmas sovituskertakaan siis yhtään asiaa.

Olenko täysin hullu jos pidän nuo kaikki ja pistän vähän yli 400e vaatteisiin?

Noista _täysin_ juhlavaatteita on se raakasilkkimekko ja raakasilkkihame. Rilsin kukkamekkoa voi hyvin pitää helteelläkin ja samoin mustaa pellavamekkoa, joka tosin menee sit talvellakin ja se ykkösvaihtoehto on sellainen puolijuhlava, joten menee esim. kyläilypukuna (jos nyt joku mut kutsuisi kylään ;-) tai kaupunkireissulla kyllä. Voisin kuvitella, että jossain virallisissa työpaikoissakin se menisi työasuna, itsellä ehkä työpaikan juhlissa, niihin ei taas mitään raakasilkkimekkoja laiteta, muuten ampuu yli pahasti.

Vierailija
9/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei istu kunnolla. Jos pussittaa mahan kohdalta, siihen katse vetäytyy väkisinkin. Vain hyvin istuvia vaatteita, jookos?

Vierailija
10/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko täysin hullu jos pidän nuo kaikki ja pistän vähän yli 400e vaatteisiin?

Et, jos se tarkoittaa, että jätät lähitulevaisuudessa vastaavat hankinnat vähemmälle.

Tosin minä en ottaisi sitä mustaa mekkoa, jos se ei kerran istu. Ei ole kiva pitää vaatetta, joka pussittaa mahasta.

Vierailija
11/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on siitä vähän kuin empirelinjainen eli rintojen alta tiukka ja sit levenee ja kun pellava on aika jäykkää kangasta, niin väittäisin, että malli on hoikemmallekin vähän vaikea. Mut muuten mekko on _aivan ihana_ (helmassa on kukkia, joissa on vielä se kukan keskiosa reikää eli keventää kivasti mekkoa vähän) ja mulla nyt joka tapauksessa pussittaa mahan kohdalta, joten mietin, että onko mulla mitään menetettävää ;-)

Täytyy tässä varmaan juhannus miettiä. Jos oikein pahaksi menee, niin hurautan äidin luo vaatteiden kanssa ja kyselen mielipiteitä vielä sieltä. Paha, kun ei ole kuvia teille vaatteista laittaa.

Vierailija
12/12 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitulevaisuudessa tuskin ostaisin moisia vaatteita, ei ole menneisyydessäkään montaa vastaavaa ostosta ollut. Muistan että joskus 1990-luvulla ostin pari mekkoa ja kuljin niillä tosi monet juhlat (nää on "vähän" out, puhumattakaan, että mahtuisin niihin). Sitten omiin ja kaverin häihin olen ostanut pari juhlamekkoa tällä vuosituhannella - ensimmäistä en osaa pitää, kun miellän sen niin häämekoksi, vaikkei se sellainen olekaan ja toiseen en varmasti mahdu, mutta jos joskus mahdun, niin saatan vaikka pitääkin, on sellainen jännän ruosteenvärinen ja ihan yksinkertainen.

Oma vaatekaappi on tylsää farkut + t-paita linjaa. Kesällä caprit + t-paita.