Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaksosten tunnistaminen

15.06.2009 |

Olemme onnelliset kaksoistyttöjen vanhemmat mutta päänvaivaa aiheuttaa tyttöjen tunnistaminen/erottaminen toisistaan. Neidit ovat niin samannäköisiä että erottaminen onnistuu vain pitkään katsoessa ja toistaiseksi toisella on pidetty sairaalan "ranneketta" ja siitä kaikki tunnistavat tytöt erikseen. Mutta mitäs sitten kun ranneke rupeaa puristamaan? onko hyviä vinkkejä miten tunnistaminen onnistuu helposti ja olis kaikkien tiedossa? Sain jo vinkin että laita kynsilakkaa varpaankynteen, mutta sitten pitäisi riisua jalassa olevat sukat tai potkarit... vinkkejä siis kaivataan

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa vaikka, että kiedot jonkun pompulan tai hiusrenksun esim a-vauvan jalkaan. Tai ostat kaksi renksua ja reilusti toiseen a ja toiseen b ellei ole vielä nimiä. Voit myös heti aamulla laittaa palan maalarinteippiä rinnuksiin (siis bodyyn tai paitaan :) ) ja nimi päällä vaikka tyyliin ALMA ja BERTTA niin eipä mene sekaisin vaikka olisi väsyneempikin hoitaja. Lisänä voit myös käyttää tuota kynsilakkahommaa. Uskon kyllä, että opit pian tunnistamaan vauvat jo pelkän itkun perusteella. Meillä tytöt tunnisti jo pelkän äänen perusteella, mutta tietysti alussa oli vaikeaa ja kun väsyneenä hommaa niin yöllä saattoi mennä sekaisin. Tietysti myös omat paikat sängyssä ja vaunuissa, että esim a on aina oikealla puolella. Voimia ja tsemppiä sinne vauva-arkeen.

T: Marlena ja kaksostytöt jo 1,4v

Vierailija
2/5 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole antaa sinulle mitään oma kohtaista kokemusta. Meidän pojat meinasi mennä meiltä alussa sekaisin kun molemmilta tippui se ranneke. Kerran jouduttiin mittaamaan poikien päät kun toisella oli hieman isompi pää kuin toisella. Kuukauden ikäisenä pojat olivat jo meidän silmään sen verran eri näköisiä,että itse heidät tunnistettiin. Minä en ole koskaan erottanut esim. itkusta kumpiko itkee.

Olen kuullut joidenkin käyttävän ns. värikoodeja. Toisella aina jotain väriä ja toisella toista. Esim. joku asuste, sukat tms. jos haluaa pukea muuten samanlaisiin vaatteisiin. Tuo tarraidea vaatteissa ja kynsilakka olivat minusta kanssa hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos hyvistä ideoista, eiköhän näillä pärjätä. Itelle tuli vaan sellanen pieni hätä että mitäs jos tytöt oikeasti menis sekasin, mitäs sitten? Toivotaan aurinkoista kesää ja iloitaan lapsistamme!

Vierailija
4/5 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan leikattu otsatukka toiselle pojalle tasaiseksi viivaksi ja toiselle "rikottu hapsu"..

Iän myötä tunnistaminen helpottuu. Meillä esim. toisella pojalla on arpi silmäkulmassa ja toiselle on tullut luomi käteen.

Vierailija
5/5 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnistan pojat helposti jo, mutta vieraita varten toisella on AINA jotain vihreää ja toisella sinistä päällään. Samoin toisella on vihreä tutti ja toisella sininen. Nämä väri "koodit" toistuu kaikessa mitkä on poikien ikiomat tavarat/vaatteet.