Orgasmi synnytyksessä
Hei.
Minua askarruttaa kovasti kun kuukausi sitten synnytin esikoisemme sain synnyttäessä lukusia orgasmeja(hui!onko tää normaalia?)
Seksielämäni on ollut olematonta enkä muista koskaan ´saaneeni´
Aiemmin kuvittelin että synnytys on ikävä kokemus.
mutta helpottuisin jos tietäisin olenko ainoa?
...joka on ´nauttinut´synnytyksestä..
Ja niin poikamme oli ihan normaali kokoinen 3,45kg ja ollut terve.
Eihän orgasmeista/supistuksista ole voinut koitua lapsen päähän/kalloon mitään vaivaa sillä ponnistus vaihe kesti kauan?
Heini 25
Kommentit (22)
Niin ja... en usko että lapselle on vahinkoa.
terv. lääkäri
olisi mukava tietää onko ´kohtalontovereita´;) ?
vastaus Lääkärille´: Vauvan pää oli noin 12-13minuuttia ponnistusvaiheen lopussa vaginassa,kunnes viimeisen orgasmin saatuani vauva tuli ulos.
olenko ´outo´?
Heini
voikun itselläkin olisi noin helppoa!
irma
Et ole ainoa, moni nainen on saanut orgasmin synnytyksessä. Tästä löytyy kyllä epävirallista tietoa, vaikka asia on vielä tabu eikä siitä puhuta missään synnytysoppaissa. Menee varmaan vielä parikymmentä vuotta, ennen kuin tämäkin asia saa hyväksynnän ja tieto alkaa leviämään.
Orgasmi synnytyksessä on luonnollinen asia eikä vahingoita vauvaa.
Voit kylläkin varautua naureskeluun ja/tai vihaiseen palautteeseen, jos kerrot asiasta julkisesti. (Koska seksi on syntiä, naisen orgasmia ei ole ja synnytys on pelkkää kärsimystä - niin se maailma muuttuu kuitenkin...)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 22:05"]
olisi mukava tietää onko ´kohtalontovereita´;) ?
vastaus Lääkärille´: Vauvan pää oli noin 12-13minuuttia ponnistusvaiheen lopussa vaginassa,kunnes viimeisen orgasmin saatuani vauva tuli ulos.
olenko ´outo´?
Heini
[/quote]olet....
kuinka voi saada orkut kun tekee niin kipeää ????
Osa täälläkin aina näyttää vastaavan ilkeästi. Ap yritti kuitenkin kysyä ihan mietityttävästä ongelmasta. Ihmisiä on kovin erilaisia ja reagoivat eri tavalla.
-se sama lääkäri
Tää on muuten kiinnostava ilmiö! En ole koskaan synnyttänyt, mutta olen lukenut paljon aiheesta niin orgasmin saamisesta synnytyksessä sekä imetyksen kiihottavuudesta. Molemmat ovat aika tabuja aiheita, mutta olen törmännyt noihin aiheisiin jossain naistenlehdissä 80-90 - lukujen taitteessa. Sen jälkeen on ollut ehkä hiljaisempaa, ja vasta nyt ihmiset alkavat puhella taas moisista.
Itsekin olen miettinyt, miten imetys ei voisi kiihottaa naista koska miehen tapa keskittyä seksissäkin rintoihin on jo kiihottavaa. Sen sijaan orgasmin saaminen synnytyksessä tuntuu ajatuksena myös mahdolliselta, vaikka kaiken kivun ja muun tietäen se ei tunnukaan uskottavalta. Millaiset puudutusaineet sinulla oli? Ilmeisesti ei epiduraali? :o
Ja joo, 12 jatkaa.. On se siis normaalia. Miksi ei olisi?
Mä olin huutanut ainakin paljon kovempaa synnytyksessä kuin miehen kanssa sängyssä naidessamme. Molemmissa teki kipeää, mutta kai sain sit molemmissa orgasminkin.
vaikuttaa onko ´piiska´sheivattu?
t.ylpö
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 00:24"]
Mä olin huutanut ainakin paljon kovempaa synnytyksessä kuin miehen kanssa sängyssä naidessamme. Molemmissa teki kipeää, mutta kai sain sit molemmissa orgasminkin.
[/quote]
Oletko niitä naisia, jotka kyselevät "mistä tietää saaneensa orgasmin"...
voiko anaalista saada orkut =l vaikka olisi pukama? t.mauri
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:45"]
voiko anaalista saada orkut =l vaikka olisi pukama? t.mauri
[/quote]
saan joskus anaalista orkut, kun olen oikein kovalla ja punnerran isoa jöötiä ulos. Se tulee juuri silloina avautumisvaiheessa, kun päätä näkyy parin sentin matkalta. Pukamiakin on ihan omiksi tarpeiksi, mutta silti tulee orkkuja.
oih oih oink oink oink -___- (!) (! ) (l ) ( l ) (l) ( !) ( ,) ( . ) ( , ) (, ) { ,)
MInä sain toisen lapseni synnytyksessä orgasmin. Kokemus oli mielenkiintoinen ja hämmentävä. Olen tätä itse jälkeenpäin mietiskellyt, että kipu meni ikäänkuin yli ja muuttui nautinnoksi. Tilanne oli seuraavanlainen: avautumisvaihe oli pitkä ja minulla oli voimat jo aika vähissä ja kätilö ehdotti, että hän pyöräyttäsi kohdunsuun viimeisen lipareen sormin sivuun että pääsisin ponnistamaan. Hän varoitti, että tämä saattaisi sattua, mutta olin niin väsynyt että halusin päästä ponnistamaan ja suostuin tähän toimenpiteeseen. Otin ilokaasua ja kätilö teki toimenpidettä, muistaakseni kaksi tai kolme kertaa hän pyöritteli kohdunsuuta ja teki todella kipeää kunnes yhtäkkiä tunsin, että pakotus muuttuu nautinnoksi sain orgasmin. Se ei ollut samanlainen orgasmi kuin seksissä, mutta hyvin voimakas ja huusin kivusta ja nautinnosta. Mutta sen jälkeen pääsin ponnistamaan ponnistin lapsen maailmaan hyvin nopeasti-luulen että endorfiinit auttoivat melkoisesti kohdallani. Jälkeenpäin kyselin mieheltäni että miltä tilanne oli hänen silmiinsä näyttänyt hän sanoi arvelleensa että sain orgasmin mutta ei ollut ollut aivan varma koska olin ollut niin kipeä ja tilanne niin erikoinen. Minulle orgasmin saaminen ei ole ollut seksissä koskaan vaikeaa mutta tämä oli itselleni kokemuksena erikoinen: Sain ensimmäisen kerran orgasmin ilman klitoristimulaatiota :) Synntykset ovat olleet minulle hienoja vaikka rankkoja kokemuksia. Enkä usko, että äidin orgasmeista on lapselle haittaa- mielihyvähormoonit erittyvät myös lapseen ja toisaalta orgasmista tulevat supistukset voivat auttaa synnytystä- ja rentoutuminen varmasti auttaa synnytystä eteenopäin.
Niin täällä seksipalstalla on kirjotettu käsinainnista melkoisen paljon. Jos sitä on harrastanut venyykö pimpsa niin että se olisi väljä?, vai palautuuko se omaan tiukkuunteensa. Sillä minä ajattelin että jos on harrastanut käsinaintia venyykö pimpsa ja synnyttäessä saisi sen orgasmin. M50+.
Tuo on aika mielenkiintoinen asia... saattaahan olla, että jollakulla synnytyksen liittyvä merkittävä venytys voisi tehota, mutta en ole kuullut tällaisesta. Voisitko kertoa, oliko merkittävämpi se vaihe kun pää oli vielä sisällä, vai se kun oli juuri tulossa ulos, vaí mikä?
Tulee tietysti mieleen, että saatoit olla vähän puutteessa ennen synnytystä, jolloin herkkyys saada saattoi olla isompi. Kommentoisitko?
terv. lääkäri (ei synnytyspuolelta joten voi selittää etten ole kuullut)