Mitä ihmettä Suomen kouluissa oikein tapahtuu?
Kasvatusalalla työskentelevät kertovat: Väkivaltaa Suomen kouluissa yhä enemmän – ”Kuluneen 5 vuoden aikana tilanne muuttunut täysin”
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni ovat jo aikuisia, mutta olen seurannut kasvatusalan ammattilaisten ja lastenpsykiatrien aivopieruja senkin jälkeen. Mieleeni on jäänyt vuosien takaa erään sanat: "Lapsen ei pidä joutua tuntemaan syyllisyyttä vääristä teoistaan." Silloin ajattelin, että mitä ihmettä!!!! Juuri syyllisyyden tunnehan on pohjana omantunnon kehittymiselle. Jos lapsi ei koskaan joudu tuntemaan syyllisyyttä mistään vääristä teoistaan vaan aina taputellaan päähän ja etsitään syitä jostain muualta kuin lapsesta, miten ihmeessä lapsen omatunto voi kehittyä?
Näinhän se on psykologiassa, aina etsitään syytä muista. Vaikka olisikin itse väärin kohdeltu se ei vapauta omista pahoista teoista.
Psykologia on harhaoppi joka ei tunne käsitettä synti, eikä se tunnusta Jeesus Kristusta Jumalan Pojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Oman lapseni kohdalta tiedän syyn oikein hyvin mutta sitä ei saa julkisesti sanoa.
Juu meillä oli sama syy. Uskomatonta, ettei tästä voi puhua!
No mikä se syy on?
Energiajuomien nauttiminen ja liika sosiaalinen media.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Oman lapseni kohdalta tiedän syyn oikein hyvin mutta sitä ei saa julkisesti sanoa.
Juu meillä oli sama syy. Uskomatonta, ettei tästä voi puhua!
No mikä se syy on?
No se, mihin liittyvät "negatiiviset kokemukset ohitetaan huomiotta".
Onneksi asiat ovat muuttumassa terveempään ja normaalimpaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Oman lapseni kohdalta tiedän syyn oikein hyvin mutta sitä ei saa julkisesti sanoa.
Juu meillä oli sama syy. Uskomatonta, ettei tästä voi puhua!
Miten niin ei voi puhua julkisesti? Voihan siitä ilmiönä puhua nimeämättä henkilöitä.
Menisi ketju poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni ovat jo aikuisia, mutta olen seurannut kasvatusalan ammattilaisten ja lastenpsykiatrien aivopieruja senkin jälkeen. Mieleeni on jäänyt vuosien takaa erään sanat: "Lapsen ei pidä joutua tuntemaan syyllisyyttä vääristä teoistaan." Silloin ajattelin, että mitä ihmettä!!!! Juuri syyllisyyden tunnehan on pohjana omantunnon kehittymiselle. Jos lapsi ei koskaan joudu tuntemaan syyllisyyttä mistään vääristä teoistaan vaan aina taputellaan päähän ja etsitään syitä jostain muualta kuin lapsesta, miten ihmeessä lapsen omatunto voi kehittyä?
Oikeastaan se psykologi on sanonut, että lapsen tulee ymmärtää, että teko on väärä, mutta että hän on ihmisenä kelvollinen. Moni vanhempi on tulkinnut sen sinun tavallasi väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Oman lapseni kohdalta tiedän syyn oikein hyvin mutta sitä ei saa julkisesti sanoa.
Juu meillä oli sama syy. Uskomatonta, ettei tästä voi puhua!
No mikä se syy on?
No se, mihin liittyvät "negatiiviset kokemukset ohitetaan huomiotta".
Onneksi asiat ovat muuttumassa terveempään ja normaalimpaan suuntaan.
Oonko nyt ainut, joka ei yhtään tajua?
Minä olen luokanopettaja ja väittäisin, että kaikista kärjistetyimmät kouluolosuhteet päätyvät lehtiin. Meillä arki on aika tavallista, eikä mitään ääri-ilmiöitä ole päivittäin kiusana. Tämä siis kaupunkikoulussa Suomen yhdessä suurimmista kaupungeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni ovat jo aikuisia, mutta olen seurannut kasvatusalan ammattilaisten ja lastenpsykiatrien aivopieruja senkin jälkeen. Mieleeni on jäänyt vuosien takaa erään sanat: "Lapsen ei pidä joutua tuntemaan syyllisyyttä vääristä teoistaan." Silloin ajattelin, että mitä ihmettä!!!! Juuri syyllisyyden tunnehan on pohjana omantunnon kehittymiselle. Jos lapsi ei koskaan joudu tuntemaan syyllisyyttä mistään vääristä teoistaan vaan aina taputellaan päähän ja etsitään syitä jostain muualta kuin lapsesta, miten ihmeessä lapsen omatunto voi kehittyä?
Oikeastaan se psykologi on sanonut, että lapsen tulee ymmärtää, että teko on väärä, mutta että hän on ihmisenä kelvollinen. Moni vanhempi on tulkinnut sen sinun tavallasi väärin.
Hän käytti nimenomaan sanoja "syyllisyyden tunne". Siksi asiaan kiinnitinkin huomioni.
Erityisluokkien alasajo ja integraatio tavallisiin luokkiin.
Opettaja, kokenut kirjoitti:
Olen itse opettaja, ja voin sanoa, että syynä EI ole maahanmuutto. Olen työskennellyt vuosia maahanmuuttajalasten parissa, ja kouluissa, joissa on kantasuomalaisia sekä muualta tulleita, ja levottomuus sekä väkivalta johtuvat aivan muista syistä. Mm. vanhempiennkyvyttömyydestä kasvattaa omia lapsiaan, kaverivanhemmuudesta, rajojen puuttumisesta (enkä puhu nyt valtion rajoista) yms.
Asenteesta, että "eihän se meidän Nico-Helmiina". Eipä. Aina on helppoa osoittaa sormella muualta tulleita, kun vika on siellä kotona. Sitä on vain vaikea myöntää. Toinen asia on lasten ja nuorten jatkuva viriketulva kännyköistä lähtien. Kehittyvät aivot eivät kestä sellaista. Keskittymiskyky katoaa ja ärsykekynnys laskee entisestään.
Varmasti tuokin, mutta kun oma lapsi on pahoinpidelty tiettyjen toimesta niin pakko sitä vaan on uskoa ettei kaikki ole hyvin. Tietysti syytät uhria, niinhän te opettajat teette.
Minä väitän, että vika on kastroiduissa opettajista, joilta on riisuttu kaikki valta puuttua ongelmiin. Syyttävä sormeni osoittaa myös vanhempiin, joiden mielestä koululaitos on suorastaan vihollinen ja vankila heidän Marko-Annelilleen.
Kasvatuksen puute kotona ja valvonnan puute kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja, kokenut kirjoitti:
Olen itse opettaja, ja voin sanoa, että syynä EI ole maahanmuutto. Olen työskennellyt vuosia maahanmuuttajalasten parissa, ja kouluissa, joissa on kantasuomalaisia sekä muualta tulleita, ja levottomuus sekä väkivalta johtuvat aivan muista syistä. Mm. vanhempiennkyvyttömyydestä kasvattaa omia lapsiaan, kaverivanhemmuudesta, rajojen puuttumisesta (enkä puhu nyt valtion rajoista) yms.
Asenteesta, että "eihän se meidän Nico-Helmiina". Eipä. Aina on helppoa osoittaa sormella muualta tulleita, kun vika on siellä kotona. Sitä on vain vaikea myöntää. Toinen asia on lasten ja nuorten jatkuva viriketulva kännyköistä lähtien. Kehittyvät aivot eivät kestä sellaista. Keskittymiskyky katoaa ja ärsykekynnys laskee entisestään.
Varmasti tuokin, mutta kun oma lapsi on pahoinpidelty tiettyjen toimesta niin pakko sitä vaan on uskoa ettei kaikki ole hyvin. Tietysti syytät uhria, niinhän te opettajat teette.
... kun asenne kotona on tuollainen, että raskasta työtä tekevät opettajat koetaan vihollisina, niin mitä voi odottaa. Jos lapsesi on oikeasti pahoinpidelty, rikosilmoitus vetämään.
T. Itsekin äiti, ei opettaja
Opettajille ei aina löydy sijaisia. Valvonta on vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Erityisluokkien alasajo ja integraatio tavallisiin luokkiin.
Tämä juuri. Vitutti helvetisi peruskoulussa kun oli herkkä ja halusi oppia niin takarivin tulevat hitsarit ja autohomot mölisivät monta vuotta ja pilasivat varmaan puolet luokan opinnoista. Opettajat eivät välittäneet vittujakaan, koska kyllähän niillä silti palkka juoksi oli opiskelumenestys millaista tahansa. Onko muuten Suomessa tapana opettaa pienillä paikkakunnilla tahallaan ihan paskasti? Kun menin lukioon kaupunkiin, niin siellä ihmeteltiin miten paljon asioita oli meille jätetty opettelematta esim historiasta ja äidinkielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityisluokkien alasajo ja integraatio tavallisiin luokkiin.
Tämä juuri. Vitutti helvetisi peruskoulussa kun oli herkkä ja halusi oppia niin takarivin tulevat hitsarit ja autohomot mölisivät monta vuotta ja pilasivat varmaan puolet luokan opinnoista. Opettajat eivät välittäneet vittujakaan, koska kyllähän niillä silti palkka juoksi oli opiskelumenestys millaista tahansa. Onko muuten Suomessa tapana opettaa pienillä paikkakunnilla tahallaan ihan paskasti? Kun menin lukioon kaupunkiin, niin siellä ihmeteltiin miten paljon asioita oli meille jätetty opettelematta esim historiasta ja äidinkielestä.
Pienillä paikkakunnilla, jossa on paljon teollisuutta opetetaan tahallaan päin persettä, jotta porukka jäisi suoraan töihin paikkakunnalle. Ihan tarkoituksella ei ole opetettu asioita kunnolla, jotta ketään ei hyväksytä minnekkään muualle opiskelemaan.
Suomi alkaa vajota monelta kantiltaan.Tätä se yletön tasa-arvo teettää. Terävin kansanosa lakkaa yrittämästä, kun pallkiona ahkeruudesta saattaa olla leipäjono. Toisessa päässä ahdistutaan vaatimuksista ja aletaan nappailla jotain, millä saada pää sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi alkaa vajota monelta kantiltaan.Tätä se yletön tasa-arvo teettää. Terävin kansanosa lakkaa yrittämästä, kun pallkiona ahkeruudesta saattaa olla leipäjono. Toisessa päässä ahdistutaan vaatimuksista ja aletaan nappailla jotain, millä saada pää sekaisin.
Ja anaaliseksiäkin on heteroiden pakko harrastaa, koska niin kaikki muutkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Opettajille ei aina löydy sijaisia. Valvonta on vaikeampaa.
Sijaisia löytyisi mutta heitä ei oteta säästösyistä.
Omat lapseni ovat jo aikuisia, mutta olen seurannut kasvatusalan ammattilaisten ja lastenpsykiatrien aivopieruja senkin jälkeen. Mieleeni on jäänyt vuosien takaa erään sanat: "Lapsen ei pidä joutua tuntemaan syyllisyyttä vääristä teoistaan." Silloin ajattelin, että mitä ihmettä!!!! Juuri syyllisyyden tunnehan on pohjana omantunnon kehittymiselle. Jos lapsi ei koskaan joudu tuntemaan syyllisyyttä mistään vääristä teoistaan vaan aina taputellaan päähän ja etsitään syitä jostain muualta kuin lapsesta, miten ihmeessä lapsen omatunto voi kehittyä?