Lääkäreille mielistely?
Olen vasta muutaman vuoden ollut sairaalassa hoitajana (tarkemmin en kerro jotta minua ei tunnistettaisi) ja olen ihmetellyt miksi suurin osa nuoremmista hoitajista yrittää olla niin mielinkielin lääkäreiden kanssa?
Monesti nämä pyllistelevät pöytään nojaten näille lääkäreille ja hihittelevät jokaisele lääkärin kertomalle muka hauskalle jutulle.
Saavatko nämä hoitajat tästä jotain etuja vai mikä on tämän toiminnan idea?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Et kysynytkään, mistä tuollaisessa käytöksessä on kysymys,
vaan halusit tulla kertomaan, mistä sinun mielestäsi siinä on kysymys.
Älä ota asiaa ja kysymystäni niin henkilökohtaisesti.
Hahah alkoipa keskustelu huvittavasti. Olen huomannut ihan saman ap enkä pidä mahdottomana sitä että statukseltaan ylempää ajatellaan jopa romanttisessa mielessä ihan kuin USA: n yliopistoihin mennään jahtaamaan vain hyvää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Hahah alkoipa keskustelu huvittavasti.
Todella =( Noh aina löytyy noita jotka ottavat kaikki kysymykset liian henkilökohtaisesti.
Se, että on ystävällinen ja yrittää tulla toimeen muiden kanssa ei tarkoita mielistelyä. Ei sitä tarvitse aina naama irvessä kulkea ja muita mollata.
Vierailija kirjoitti:
Se, että on ystävällinen ja yrittää tulla toimeen muiden kanssa ei tarkoita mielistelyä. Ei sitä tarvitse aina naama irvessä kulkea ja muita mollata.
Jos joku nainen kaupassa yrittäisi vastaavalla tavalla tulla toimeen miehesi kanssa eikä kulkisi naama irvessä muita mollaten olisit huutamassa tälle naiselle täyttäkurkkua ja haukkumassa häntä.
Oman kokemukseni mukaan jos olet "hyvissä väleissä" osastolla päättävän lääkärin kanssa niin saat paljon vähemmän ikäviä työtehtäviä ja tekemiäsi mokia katsotaan sormienvälistä, kun taas ei "hyvissä väleissä" olevien pienimmätkin mokat nostetaan näkyvästi esille.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan jos olet "hyvissä väleissä" osastolla päättävän lääkärin kanssa niin saat paljon vähemmän ikäviä työtehtäviä ja tekemiäsi mokia katsotaan sormienvälistä, kun taas ei "hyvissä väleissä" olevien pienimmätkin mokat nostetaan näkyvästi esille.
Aikalailla saman olen minäkin huomannut :-(
Sairaanhoitajat kautta linjan ovat sellaisia. Naispuoliset siis. Aina jos miehen status on korkeampi kuin sairaanhoitajanaisen, niin ihan varmasti tuodaan kaikki avut esille. Sängyssä he ovat niitä, jotka ovat valmiita tekemään kaikki temput. Pahimmillaan kaipaavat persereiän nuolemista.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat kautta linjan ovat sellaisia. Naispuoliset siis. Aina jos miehen status on korkeampi kuin sairaanhoitajanaisen, niin ihan varmasti tuodaan kaikki avut esille.
Surullista jos on totta mutta en yhtään yllättyisi sen perusteella mitä hoitajien ja lääkäreiden touhuja seurailin, kun olin pari viikkoa vuodepotilaana sairaalassa.
Toi Ap:n teksti on niin totta. Ja kyllä monet mieslääkärit menee tähän "ansaan". On vaimo ja lapset kotona, mutta kyllä nuorempi hoitsu kelpaa aina jossain pikkujouluissa tai yhteisissä tilaisuuksissa, joissa otetaan vähän kuppia.
pitäähän nyt hoitajan rikkaisiin naimisiin päästä. Ei niillä hoitajan palkoilla paljoa juhlita
Vierailija kirjoitti:
Toi Ap:n teksti on niin totta. Ja kyllä monet mieslääkärit menee tähän "ansaan". On vaimo ja lapset kotona, mutta kyllä nuorempi hoitsu kelpaa aina jossain pikkujouluissa tai yhteisissä tilaisuuksissa, joissa otetaan vähän kuppia.
Eikä taideta tarvita edes pikkujouluja tms. vaan alkavat sopivasti päivystysvuorot yms. tietyillä lääkäreillä osua tiettyjen hoitajien kanssa samoihin aikoihin. Osa näistä hoitajista on vielä tämän osastolla olevan lääkärin facebook kaverina jotta saadaan asiat sovittua helposti ja salassa.
Alapeukuista päätellen täällä taitaa olla muutamia ap:n kuvailemia hoitajia paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa niin tutulta :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aikoinaan töissä nuorempi hoitaja ja vanhempi lääkäri joilla oli meno juuri sellaista mitä täällä on kerrottu. Asian tultua julki heidät siirettiin eri osastoille toiseen päähän sairaalaa jonka jälkeen hoitaja jäi maineensa kanssa aika yksin ja lääkärillä oli jo seuraavalla viikolla seuraava hoitaja kierrossa :-D
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan toisella alalla, mutta meillä on ihan sama ilmiö. Olen tullut siihen tulokseen että nuorempi polvi ei vaan ole vielä niin katkeroitunut elämäänsä ja työhönsä..
Sinulla taitaa olla aika huono muisti sillä kirjoitit tämän saman viestin jo kertaalleen tähän ketjuun ja se poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aikoinaan töissä nuorempi hoitaja ja vanhempi lääkäri joilla oli meno juuri sellaista mitä täällä on kerrottu. Asian tultua julki heidät siirettiin eri osastoille toiseen päähän sairaalaa jonka jälkeen hoitaja jäi maineensa kanssa aika yksin ja lääkärillä oli jo seuraavalla viikolla seuraava hoitaja kierrossa :-D
Olemmeko samassa sairaalassa töissä vai tapahtuuko näitä useamminkin?
Ei ehkä ihan suoraan liity asiaan mutta sen olen huomannut, että monet hoitajat purkavat kiukkuansa sitten muuhun henkilökuntaan kuten siivoojiin, tietotekniikka helppareilla yms. yms.
Ymmärrän toisaalta, että kyllähän heitä kenkuttaa, kun lääkärit purkavat kiukkuaan heihin mutta älkää hyvät hoitajat purkako sitä muuhun henkilökuntaan sillä he ovat täysin syyttömiä siihen, että te ette uskalla sanoa lääkäreille vastaan.
No, onhan noita misukoita joka alalla ja joka ikäryhmässä . Olen sellaisen perheen kasvatti, jossa vanhempani näkyvässä asemassa. Jo lapsuudessa opin huomaamaan, millaisia huomiohakuisia naisia on olemassa.
Siellä ilmoittautui ensimmäinen (varatuille) lääkäreille flirttaileva hoitaja.
Muista taas jälkikäteen kieltää olevasi hoitaja.