Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimon joka viikonloppuinen bilettäminen

Kyllästynyt
22.04.2017 |

Oonko vain tiukkis kun en sulata vaimoni joka viikonloppuista bilettämistä? Asiaan kuuluu siis varsin kovat humalat joka viikonloppu baarissa.. Selvää viikonloppua saa hakea varmaan viime syksyltä.?!? Selviä viikonloppuja kertyy vuodessa 4-6..
Juominen on hänellä siis ns bilejuomista, eli joka viikonloppu yökerho kutsuu. Arki hoituu ilman alkoholia, joten ei tätä voi alkoholiriippuvuudeksikaan kutsua..?Uskottomuutta ei ole kuitenkaan ollut.
Itse käyn ulkona alle kerran kuussa keskiarvolla, joten hyväksyisin siis täysin hänen kavereidensa kanssa bilettämisen jos se tapahtuisi kohtuuden ja järkevyyden rajoissa, esim 2krt/kk. En siis halua rajoittaa hänen elämäänsä..
Meillä on kaksi lasta joiden takia olen tätä jaksanut katsoa vierestä jo yli 5 vuotta, mutta nyt alkaa usko käydä loppumaan että tämä homma järkevöityisi joskus..
Riitojahan tämä jonkun verran arjessa aiheuttaa, kun aiheesta valitan.
Rahaakin palaa ihan kiitettävästi. Laskin kerran että yhdessä kuussa hänen Alkon, Taksin,yökerhojen ja yökepabbien maksamisten jälkeen rahaa oli palanut melkein 450€ (meillä on siis yhteinen tili). Ja tämä touhu on siis jatkuvaa.. Rahan tuhlaus ei minua niinkään haittaa, mutta kyllähän ne voisi johonkin järkevämpäänkin käyttää???

Kommentit (269)

Vierailija
1/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se lumppu!

Vierailija
2/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa varmaan jutella vaimosi kanssa. Jotenkin tuntuu, että se olisi oikeampi osoite. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmiselvä beta-mies, joten joko siedät tai eroat.

Vierailija
4/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla, ap.

Mitkä seikat sua tuossa erityisesti häiritsee?

Vierailija
5/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, ap.

Mitkä itseäsi häiritsi?

Vierailija
6/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä halusit vaimoksi bilehile-horon? Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
7/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, ap.

Mitkä itseäsi häiritsi?

Ei tässä minusta ole puhe. Jestas. Hiljaa ja odota että ap vastaa!

Vierailija
8/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten häiritsee siis se, kun lauantai aamuna alkaa itsensä puunaaminen, ja sitku se on valmista nii alkaa etkoilu (=kuoharin juonti) ja siitä sit aloittelee milloin kenenkin kaverin luo. Seuraava päivä meneekin sit krapulassa. Ja sit onkin jo maanantai..

Olisi siis mukava jos hän olisi LÄSNÄ viikonlopuissamme.

Asiasta olen yrittänyt puhua monta kertaa, mutta ei hän ota asiaa kuuleviin korviinsa..

Vierailija
9/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Oletteko minkä ikäisiä? Minä olin pitkään, 32-vuotiaaksi, vaimosi kaltainen bilehile. Jotenkin viikonloppujuhliminen vain jäi opiskeluvuosien jälkeenkin päälle, kun olin pitkään joko sinkkuna tai parisuhteissa samanhenkisten miesten kanssa. Olin ja olen kuitenkin koko ajan ollut vastuullisessa työssä enkä ole koskaan käyttänyt juurikaan alkoholia arkena.

Tavattuani nykyisen mieheni muutin elämäntyyliäni. Mies ei juuri käytä alkoholia ja hän kertoi, että häntä inhottaa nähdä minua tai yleensä ketään läheistään humalassa. Ihastuneena aloin muuttaa miehen mieliksi tottumuksiani, mutta prosessin myötä tajusin, miten haitallinen elämäntyylini oli talouden ja terveyden näkökulmasta ollut. Töissäkin jaksan paremmin, kun viikonloppuna oikeasti palautuu ja rentoutuu. Ei tarvitse hävetä omaa humalaista käytöstä jälkikäteen. Sunnuntait eivät mene krapulan vuoksi hukkaan. Nykyään otan ehkä yhden tai kaksi alkoholiannosta viikossa, hiprakassa (enintään viisi annosta) olen ehkä kerran kuussa tai kahdessa.

Minusta sinun pitää vain puhua asiasta vaimollesi ja ehdottaa, että baareilun sijaan tekisitte yhdessä jotain rentouttavaa. Jos kaverit ovat vaimollesi tärkeitä, pyytäkää viikonloppuisin kavereita teille syömään.

Vierailija
10/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ainakin haluaa kuunnella mun yökerho-kokemuksista ja kiihottuu kuullessaan siitä, kuinka paljon on ollut kaikenlaista.

Vierailija
11/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt kirjoitti:

Eniten häiritsee siis se, kun lauantai aamuna alkaa itsensä puunaaminen, ja sitku se on valmista nii alkaa etkoilu (=kuoharin juonti) ja siitä sit aloittelee milloin kenenkin kaverin luo. Seuraava päivä meneekin sit krapulassa. Ja sit onkin jo maanantai..

Olisi siis mukava jos hän olisi LÄSNÄ viikonlopuissamme.

Asiasta olen yrittänyt puhua monta kertaa, mutta ei hän ota asiaa kuuleviin korviinsa..

Läsnä? voitko konkretisoida? Mitä haluat että hän tekisi sen sijaan että bilettää? Tuo mitä kerrot ei tunnu kovin ärsyttävältä. Hän siis puuhailee omiaan kavereiden kanssa. Miksi se haittaa sinua?

Epäilen pahasti provoa.

Vierailija
12/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin biletätte aika paljon, jos sinäkin joka kuukausi! Siis 2 lastakin on. Meillä käydään miehen kanssa ulkona n 2 krt vuodessa kumpikin, noin vertailun vuoksi.

Mutta siis vaimollasi on joku kriisi selvästi eikä haluaisi elää sitä oikeaa elämäänsä. Jos vadtaava on miehellä, niin klassisesti häippäisee ja jättää puolison selviytymään kaikesta lasten kanssa.

Vierailija
13/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele vaimosi kanssa ihan kunnolla.. älä ala valittamaan vaan ota asia puheeksi ja keskustelkaa kuin aikuiset. Jos hän sinusta välittää niin on valmis vähentämään juomistaan, ja onhan tuo varmaan lapsillekkin haitallista jos näkee äitinsä joka viikonloppu humalassa?

Kuitenkin pystyn samaistumaan en itse voi sietää liiallista alkoholinkäyttöä traumojen takia.

Vierailija
14/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaviikkoinen humalajuominen krapuloineen on alkoholin ongelmakäyttöä, vaikka välissä olisikin selviä päiviä. Ei kuulosta lainkaan normaalilta. Puhu vaimosi kanssa vakavasti.

Vierailija
15/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Nainen ei vaan ole kiinnostunut perhe-elämästä eikä halua tuhlata elämäänsä tylsän miehen ja haisevien kakaroiden kanssa, kun baarissa kavereiden kanssa on kivempaa. Hyvä että edes isä huolehtii lapsistaan(?). Näin se menee, ei voi tietää joutuuko yksinhuoltajaksi vai ei.

Vierailija
16/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollasi on alkoholiongelma. Ei sen tarvitse näkyä päivittäisenä käyttämisenä. Keskustelkaa. Miksi hän haluaa käyttää kaiken vapaa-aikansa mieluummin ystäviinsä, kuin perheeseensä? Onko lapset minkä ikäisiä? Kaipaavatko he äitiään viikonloppuisin?

Vierailija
17/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 2 lasta ja käyn kerran viikossa ulkona, keikoilla ja bubeissa. Välillä on myös omia keikkoja. Tuo on minun harrastukseni. Mies käy sen sijaan urheilemassa kaksi kertaa viikossa.

No minä en ole krapulassa kuitenkaan kuin max 2 krt/kk lievässä. Hoidan muutoin kodin, olen kotiäiti. Mielestäni tuo oma aikani on minun ja saan päättää mitä silloin teen. Ulkoilu saa minut myös jaksamaan arkea paremmin. Ilman sitä olisin huono äiti ja puoliso.

Vierailija
18/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paljolta, sekä juominen että rahanmeno, ymmärrän ap:ta.

Ja alkoholi voi olla ongelma vaikka ei asuisikaan sillan alla.

Vierailija
19/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaimolle silloin kun on selvinnyt, että otat eron ja lapset jää sinulle piste.

Vierailija
20/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on joskus ollut samantapaista käytöstä kuin vaimollasi. Myöhemmin ajateltuna syynä oli se, että olin tosi stressaantunut ja ahdistunut. Viikonloppu kännit ja bilettäminen auttoi jaksamaan paskaa elämää ja työtä..