Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ruokakaupassa toimitaan?

pastan keittäjä
09.04.2016 |

Olen tässä parin kuukauden sisään muuttamassa omilleni sossumassien turvin, kun äiti potkii pihalle. Ikää on jo 27, minkäänlaista koulutusta, työkokemusta tai sosiaalista elämää ei ole... no, tiedättehän, se tavallinen tarina. En jaksa sitä alkaa tässä selittelemään eikä varmaan ketään kiinnostakaan. Minulla on kuitenkin yksi käytännön ongelma, johon en ole internetistä löytänyt vastausta. Miten ruokakaupassa toimitaan? Naurakaa pois vaan, mutta en ole käynyt kaupassa kuin joskus naperona ja silloinkin vanhemmat hoiti kassan kanssa asioimisen. Miksipä olisinkaan kauppaan mennyt kun ei ole ollut tarvetta äidin hoitaessa kaikki kodin käytännön asiat. Eli vastauksia seuraaviin kysymyksiin kiitos:

-käytänkö kärryä tai koria jos ostoksia on vain muutama kpl? Katsooko muut asiakkaat pahasti, jos kannan maitotölkin ja makkarapaketin kädessä?

-ketä kassavirkailijalle pitää sanoa? Mennäänkö siihen tiskille vaan jonon mukaan, vai pitääkö ottaa joku vuoronumero tms.

-Miten ne hedelmien yms. vihannesten yhteydessä olevat vaa'at toimii? Näpytelläänkö siihen joku koodi?

-Mihin ostokseni menevät kassalta?

-Onko ruokakaupassa joku erillinen poistumistie vai menenkö samasta ovesta kuin tulinkin?

-Miten ne valvovat sitä etteivät asiakkaat varastele? Ei kai siellä kukaan ehdi koko ajan kameroita pitämään silmällä? Onko ruoissa hälytintarrat?

Kiitän jo valmiiksi.

Luokat:

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokat?

Vierailija
2/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaha astetta luovempi porvoolainen. 4/5!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Ota se äiti sinne kauppareissulle mukaan ekan kerran.

Vierailija
4/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt vaikka ensin yhdessä sen äitisi kanssa, niin näet systeemin. Tosin epäilen provoksi... sorry jos et ole.

Vierailija
5/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä porvoosta. Huono yritys.

Vierailija
6/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näin huonoa ole tänään ollutkaan, jatka vaan  :)

Vierailija
7/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihmisraunioparka. 27-vuotias, etkä ole töitä tehnyt, etkä kouluttautunut ja perus arkitoiminnotkin ovat haasteellisia, kuten esim. tämä kaupassa käynti. Sanoit, ettei meitä varmaan kiinnosta tilanteesi, mutta itseasiassa mua kiinnostaa, että miten tuossa noin kävi. Ei ole ihan tavanomaista.

Vierailija
8/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulet kauppakassiesi kanssa uuteen kotiin, voi tulla yllätyksenä, että sinulla ei ole kattilaa, missä keittää ruokaa eikä haarukkaa tahi veistä, joilla syödä niitä. Joudut nekin ostamaan.

Vierailija
9/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Soita Kaupassa-asiointipalveluun ja osta sieltä tunnin konsultaatio; hinta oli muistaakseni 120 euroa. Siellä on tosi ansioitunutta väkeä, myös paljon kokemusasiantuntijoita, jotka osaavat auttaa laaja-alaisesti. He voinevat tutustuttaa sinut myös pian aukeavaan kirjavuokraamon toimintaan.

Vierailija
10/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun äitis on oikein tehny sulle? Eikö ole osannut kasvattaa lastaan kunnon kansalaiseksi? Hyi äiti, häpeäisit...

Vierailija
11/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin meni vuosi, ennen kuin uskalsin asioida kalatiskillä. Kyyläsin mitä muut tekee jonka jälkeen rohkaisin itseni.

Vierailija
12/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt tän saman aloituksen täällä jo monta vuotta sitten. 

Vierailija
13/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään uskalla ottaa irtomunkkeja lasikaapista paperipussukkaan, koska en tiedä miten niiden hinta tulisi ilmaista kassalla.

Vierailija
14/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin otsikon perusteella kertomaan, että tämä on jo kulunut juttu. Tosin - tämä oli huono silloin ekallakin kerralla.

Vierailija
15/15 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nähnyt tän saman aloituksen täällä jo monta vuotta sitten. 

Samoin. Ilmeisesti ap ei ole vieläkään selvinnyt sinne kauppaan. Vuonna 2014 ja 2015 on kysynyt samaa, mutta näyttää edelleen olevan hieman vajaa (hehe...) 27-vuotias.

http://www.vauva.fi/keskustelu/4235741/ketju/miten_ruokakaupassa_toimit…

http://www.vauva.fi/keskustelu/4563846/ketju/miten_ruokakaupassa_toimit…