Minkä viime aikoina ostetun tuotteen laatuun olet ollut tyytyväinen?
Jätetään ketjusta pois haikailut vanhoista tuotteista tällä kertaa. Mitä tuotteita voi 2010-luvulla ostaa uutena kaupasta ja olla tyytyväinen siihen, että ne tekevät mitä lupaavatkin, eivätkä ole heti pilalla normaalikäytöllä?
Itse olen ollut tyytyväinen merino-villaiseen buff-kauluriini.
Kommentit (108)
Michael Kors nahkakäsilaukku, joka toista vuotta kovassa käytössä ja edelleen hyvässä kunnossa. Itselläni kokemus Guessin käsilaukusta, jossa kantokahva meni rikki alle kahdessa kuukaudessa.
Finlaysonin lakanat, kestäneet tosi hyvin. Myös hmn tekonahkainen laukku on kestävää sorttia koulukäytössä, nahkaisista laukuista on hihnat venyneet ja katkenneet.
Espritin housut, Maraboun suklaat, Volvo. Kotimaisten pientuottajien elintarvikkeet on kaikki laadukkaita ( esim juustot ja leikkeleet)
Vuokkoset-siteet. Laatu huomattavasti parantunut takavuosista, valmistetaan Suomessa ja on jokusen sentin halvempikin kuin ulkomaalaiset (haisevat) tuotteet.
Lushin Kuivashampoo. Todella hyvä hintalaatusuhde. Vaikka olen Kuivashampoon suurkuluttaja, purkki kestää reilun puoli vuotta! Nuo markettien ponnekaasulliset on verrattuna sekä surkeita että kalliita, kun kestävät sen kaksi-kolme viikkoa. Lush myös paljon ekologisempi vaihtoehto. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Sloggi-alushousuihin olen ollut tyytyväinen. Mukavat päällä ja ihan kelvokas materiaali.
Olivat aiemmin paljon laadukkaampia, kangas oheni ja heikkeni muutamia vuosia sitten. Hajoavat saumoistakin. Aiemmin olivat tosi laadukkaita, nyt vaan kelvollisia.
Juuri pari päivää sitten sain ystävältäni kassillisen vaatteita kuopukselle. Ilokseni huomasin että siellä oli esikoisen vanhoja H&M:n perus vauvan vaatteita. Eli ovat nyt olleet kolmella lapsella ahkerassa käytössä eivätkä ole nyppääntyneitä tai kulahtaneita.
Polarn O.Pyret lastenvaateliikeen sukat. Niitä on aikuistenkin koossa. H&m yms. vastaavien liikkeiden sukat kuluvat hetkessä kantapäästä harsoksi ja nyppääntyvät kamaliksi.
Kotimaiset Jymy luomujäätelöt ovat erinomaisia.
Viina on noussut päähän ihan entiseen malliin, ei mitään valittamista Alkon tuotteissa.
Lactoline on hyvä pesuaine, halpa, suomalainen, ei käytä eläinkokeita ja sama purkki sopii koko kropalle. Poisti alapäävaivoja mulla.
Vierailija kirjoitti:
Sloggi-alushousuihin olen ollut tyytyväinen. Mukavat päällä ja ihan kelvokas materiaali.
Ihanko totta? Minä olen kaivannut niitä 1990-luvun sloggeja, mutta viime vuosina en ole enää ostanut. Onko niiden laatu palannut entiselleen?
Nykyään kaupan perunat ovat yllättävän hyviä. Ennen muistin aina kaupasta ostettuja perunoita kuoriessani, miksi me kasvatamme niitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaupan perunat ovat yllättävän hyviä. Ennen muistin aina kaupasta ostettuja perunoita kuoriessani, miksi me kasvatamme niitä itse.
Tiesitkö muuten, että Pito-perunalajike loppuu aivan pian? Tänä vuonna voi olla hieman vielä saatavilla, mutta sitten sitä ei enää ole. Minulle selitettiin asia, kun ihmettelin, että kuinka nyt noin, mutten enää muista :) Mistä sitten imelletty perunalaatikko tehdään? Kysyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Finlaysonin lakanat, kestäneet tosi hyvin. Myös hmn tekonahkainen laukku on kestävää sorttia koulukäytössä, nahkaisista laukuista on hihnat venyneet ja katkenneet.
Kyse oli nimenomaan viime aikoina ostetuista tuotteista. Olet varmaan ne finlaysonin kauan kestäneet lakanat ostanut viime vuosisadalla, kun nykyään ovat olleet jo pitkään sellaista läpinäkyvää harsoa. Olen onnistunut saamaan sieltä viime aikoina vain yhden aika hyvää laatua olevan pussilakanan, mutta oli vissiin poistomyyntiin joutunut , varaston perälle muinoin unohtunut erä.
Kiehlsin kasvoseerumi. Olen suorastaan ällistynyt siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö muuten, että Pito-perunalajike loppuu aivan pian? Tänä vuonna voi olla hieman vielä saatavilla, mutta sitten sitä ei enää ole. Minulle selitettiin asia, kun ihmettelin, että kuinka nyt noin, mutten enää muista :) Mistä sitten imelletty perunalaatikko tehdään? Kysyn vaan.
Kuulin pito-lajikkeen loppumisesta jo vuosia sitten, ja olen yrittänyt jemmata sitä itselle siemenperunaksi. Imelletyn perunalaatikon teosta en tiedä, kun se ei ole koskaan mulla onnistunut, mutta jossain Pohjanmaalla on ollut jo muutaman vuoden joku hyväkasvuinen ja hyvälaatuinen uusi lajike viljelyssä. En tiedä, onko sitä kaupassa jo ollut, kun ole tutuilta muutaman pussillisen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin pito-lajikkeen loppumisesta jo vuosia sitten, ja olen yrittänyt jemmata sitä itselle siemenperunaksi. Imelletyn perunalaatikon teosta en tiedä, kun se ei ole koskaan mulla onnistunut, mutta jossain Pohjanmaalla on ollut jo muutaman vuoden joku hyväkasvuinen ja hyvälaatuinen uusi lajike viljelyssä. En tiedä, onko sitä kaupassa jo ollut, kun ole tutuilta muutaman pussillisen saanut.
Muistatko sinä sitä syytä, mikä tähän loppumiseen on? Minä kun en viljelemisestä mitään tiedä, ihmettelin, että miten sitä ei voi sitten jemmata ja jotenkin lisätä.
Vagabondin kengät. Hyvät jalassa, kestävät eikä liian kalliita. Omistan kuusi paria tennareista saappaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivat aiemmin paljon laadukkaampia, kangas oheni ja heikkeni muutamia vuosia sitten. Hajoavat saumoistakin. Aiemmin olivat tosi laadukkaita, nyt vaan kelvollisia.
En tiennytkään. Ohuthan kangas on ja olin vähän epäluuloinen ensin. Olen edellisen kerran ostanut Sloggeja 90-luvulla. En ole näitä uusia vuoden ahkeralla käytöllä saanut hajoamaan tai muutenkaan kulahtamaan.